Yıl: 2011 Cilt: 26 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 152 - 159 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri

Öz:
Giriş: Bu araştırma Amasya Sağlık Yüksek Okulu ebelik ve hemşirelik programı öğrencilerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada bazı değişkenlere göre iletişim becerisi algılarının anlamlı bir farklılık yaratıp yaratmadığı da araştırılmıştır.Gereç ve Yöntem: Çalışmanın örneklemini 232 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada iletişim becerisi algılarına ilişkin veriler Korkut (1997) tarafından geliştirilen üniversite öğrencileri üzerinde daha sonra geçerliği ve güvenirliği yapılan "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)" ve öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" ile toplanmıştır. Verileri SPSS 11.5 istatistik programında değerlendirilmiş, verilerin analizinde; frekans, Kruskal-Wallis H (KW), Mann-Whitney U (U) testleri kullanılmıştır. İstatistikî analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak seçilmiştir.Bıılgıılar: Amasya Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerisi algılarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir (X: 101.69).Sonuç: Araştırmada devam edilen bölüm ve öğrencilerin akademik başarı düzeyi ile iletişim becerilerine ilişkin algıları arasında anlamlı ilişki bulunurken, diğer değişkenlerin iletişim becerisi algısı üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturmadığı saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Oğuzkan F. Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara, 3. Baskı, Emel Matbaacılık, (2003).
  • 2. Ergin A, Birol C. Eğitimde iletişim. Ankara, Anı Yayıncılık, Kozan Ofset Matbaacılık San. Ltd. Şti., (2000).
  • 3. Neese T. Success Depends on Effective Communications, journal record, 1997 (http://vvww.findarticles.c0m/p/articles/ mi_qn4182/is_l9970827/ai_n 10110858) Ekim, (2006).
  • 4. Korkut F. Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma. Anı Yayıncılık, Ankara, (2004).
  • 5. Özer K. İletişimsizlik Becerisi. İstanbul, Altıncı basım. Sistem Yayıncılık, (2006).
  • 6. Ersanlı K, Balcı S. İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: Geçerli ve Güvejıirli Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 1998;2( 10):7-13.
  • 7. Uyer, G. "Hemşire Hasta İletişimi ve İletişimin Hasta Yönünden Önemi." Türkiye Klinikleri Tıp Etiği-Hukuku-Tarihi Dergisi 2000;8(2):90-94.
  • 8. Winet'ield HR, and Chur-Hansen A. "Evaluating the Outcome of Communication Skill Teaching for Entrylevel Medical. Tıp Etiği-Hukuku-Tarihi Dergisi 2000;8(2):90-94.
  • 9. Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, İzmir, 1. Baskı., Saray Medikal Yayıncılık 1996;2-4, 131, 155,
  • 10. Terakye G, ve Gürhan N. Psikiyatri Kliniklerinde Hastalarla Görüşmeler, Ankara, Aydoğdu Ofset, (1995).
  • 11. Tutuk A, Al D, ve Doğan S. "Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerisi Ve Empati Düzeylerinin Belirlenmesi". C. Ü. Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2002;6:36-41. V
  • 12. Kuzu A. "Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zeka ve İletişim Becerilerin Eşdeğer Öğrenim Gören Öğrencilerle Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi" Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. (Yayımlanmamış YüksSklisans Tezi), Düzce, (2008).
  • 13. Korkut F. İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışmaları. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 1996;2:18-23.
  • 14. Korkut F. Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri, Kongresi Bildirileri. Anadolu Üniversitesi, 208-218, Eskişehir, (1997).
  • 15. Pehlivan BK. Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir çalışma. İlköğretim-Online 2005;4:17-23.
  • 16. Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamhyer H. Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2009;7:115-124.
  • 17. Bulut BN. İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. TürkEğitim Bilimleri Dergisi 2004;2:443-452.
  • 18. İlaslan Ö. Orta Öğretim Öğrencilerinin Bazı Özlük Niteliklerinin ve Baskın Ben Durumlarının İletişim Becerileriyle İlişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri A.B.D. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya, (2001).
  • 19. Newman M. Stepfamily Realities: How to Overcome -Difficultes and Have a Happy Family. 1994 ERIC: ED381294, Nisan, (2007).
  • 20. Görür D. Lise Öğrencilerinin iletişim Becerilerini Değerlendirmelerinin Bazı Değişkenler Açısından, İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana, (2001).
  • 21. Güngör A. Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerini Etkileyen Etmenler, Hacettepe Üniversitesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara, (1989).
  • 22. Köker S, Evrengöl A, Canat S. Ergenlerin ana babaları ile iletişimlerini algılama düzeyleri. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Dergisi 2005;1:75-78.
  • 23. Saygıdeğer A. Benlik Saygısı Düzeyleri Farklı Genel Lise Öğrencilerinin Bazı Kişisel Özelliklerine Göre İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, (2004).
  • 24. Ilaslan Ö. Orta Öğretim Öğrencilerinin Bazı Özlük Niteliklerinin ve Baskın Beıı Durumlarının İletişim Becerileriyle İlişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri A. B. D. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Konya, (2001).
  • 25. Yüksel GN. Ana-Baba ve Ergen İlişkilerinin Problem Çözme İletişim Becerileri, Bilişsel Çarpıtmalar ve Aile Yapısı Açısından İncelenmesi. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji A. B. D. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İzmir, (1996).
APA BİNGÖL G, DEMİR A (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. , 152 - 159.
Chicago BİNGÖL Gülay,DEMİR Ayşen Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. (2011): 152 - 159.
MLA BİNGÖL Gülay,DEMİR Ayşen Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. , 2011, ss.152 - 159.
AMA BİNGÖL G,DEMİR A Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. . 2011; 152 - 159.
Vancouver BİNGÖL G,DEMİR A Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. . 2011; 152 - 159.
IEEE BİNGÖL G,DEMİR A "Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri." , ss.152 - 159, 2011.
ISNAD BİNGÖL, Gülay - DEMİR, Ayşen. "Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri". (2011), 152-159.
APA BİNGÖL G, DEMİR A (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152 - 159.
Chicago BİNGÖL Gülay,DEMİR Ayşen Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi 26, no.4 (2011): 152 - 159.
MLA BİNGÖL Gülay,DEMİR Ayşen Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, vol.26, no.4, 2011, ss.152 - 159.
AMA BİNGÖL G,DEMİR A Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi. 2011; 26(4): 152 - 159.
Vancouver BİNGÖL G,DEMİR A Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi. 2011; 26(4): 152 - 159.
IEEE BİNGÖL G,DEMİR A "Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri." Göztepe Tıp Dergisi, 26, ss.152 - 159, 2011.
ISNAD BİNGÖL, Gülay - DEMİR, Ayşen. "Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri". Göztepe Tıp Dergisi 26/4 (2011), 152-159.