Yıl: 2011 Cilt: 12 Sayı: 2suppl Sayfa Aralığı: 23 - 40 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları

Öz:
Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları ve eğitim teknolojilerine karşıtutumlarının incelemeyi amaçlayan bu araştırma Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesi SınıfÖğretmenliği programında öğrenim görmekte olan toplam 217 sınıf öğretmeni adayıüzerinde yapılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlikinançları ile eğitim teknolojilerine karşı tutumları, öğrenim gördükleri sınıfa (birinci vedördüncü sınıf), cinsiyetlerine, eğitim yaşamlarında bilgisayarla ilk karşılaştıkları eğitimkademesine ve bilgisayar sahibi olup olmama gibi değişkenlere göre karşılaştırılmıştır.Ayrıca, öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları eğitim teknolojilerineyönelik tutumlarından kestirilmeye çalışılmıştır. Bilgisayar Öz-yeterlik Algısı Ölçeği(Aşkar ve Umay, 2001) ve Teknoloji Tutum Ölçeği (Yavuz, 2005) ile toplanan verilerüzerinde yapılan analizler sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlikinançlarının eğitim teknolojilerine yönelik tutumlarından istatistiksel olarak anlamlıdüzeyde kestirilebildiği gözlenmiştir. Öte yandan, erkek öğretmen adaylarının bilgisayaröz-yeterlik inançlarının kız öğretmen adaylarınkinden, kişisel bilgisayar sahibi olanöğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlik inançları ise bilgisayar sahibi olmayanadayların bilgisayar öz-yeterlik inançlarından daha yüksek çıkmıştır.
Anahtar Kelime: ilköğretim okulu öğretmen adayları tutum eğitim teknolojisi bilgisayar özyeterliği

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Bilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimari

Primary pre-service teachers computer self-efficacy beliefs and attitudes toward educational technologies

Öz:
This study aims to investigate primary pre-service teachers’ computer self-efficacy beliefsand attitudes towards educational technologies. The study was performed on 217 primarypre-service teachers in the Faculty of Education in Rize University. Data were collectedthrough the applications of Computer Self-Efficacy Scale (Aşkar and Umay, 2001) andTechnology Attitude Scale (Yavuz, 2005). Pre-service teachers’ computer self-efficacy beliefs and attitudes towards educational technologies were compared based on thevariables such as class level, gender, computer ownership, and computer experiences.Moreover, pre-service teachers’ computer self-efficacy beliefs were predicted from theirattitudes toward educational technologies. The study results revealed that male pre-serviceteachers have higher computer self-efficacy beliefs than their female counter parts andpre-service teachers owning personal computer have higher computer self-efficacy beliefsthan those do not have personal computer. The study results also indicated that the pre- service teachers’ computer self-efficacy beliefs can be predicted from their attitudestowards educational technologies.
Anahtar Kelime: attitude educational technology computer self-efficacy primary school preservice teachers

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Bilgisayar Bilimleri, Donanım ve Mimari
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA İPEK C, ACUNER H (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. , 23 - 40.
Chicago İPEK Cemalettin,ACUNER H. Yusuf Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. (2011): 23 - 40.
MLA İPEK Cemalettin,ACUNER H. Yusuf Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. , 2011, ss.23 - 40.
AMA İPEK C,ACUNER H Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. . 2011; 23 - 40.
Vancouver İPEK C,ACUNER H Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. . 2011; 23 - 40.
IEEE İPEK C,ACUNER H "Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları." , ss.23 - 40, 2011.
ISNAD İPEK, Cemalettin - ACUNER, H. Yusuf. "Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları". (2011), 23-40.
APA İPEK C, ACUNER H (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2suppl), 23 - 40.
Chicago İPEK Cemalettin,ACUNER H. Yusuf Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12, no.2suppl (2011): 23 - 40.
MLA İPEK Cemalettin,ACUNER H. Yusuf Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.12, no.2suppl, 2011, ss.23 - 40.
AMA İPEK C,ACUNER H Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 23 - 40.
Vancouver İPEK C,ACUNER H Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 12(2suppl): 23 - 40.
IEEE İPEK C,ACUNER H "Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, ss.23 - 40, 2011.
ISNAD İPEK, Cemalettin - ACUNER, H. Yusuf. "Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar öz-yeterlilik inançları ve eğitim teknolojilerine yönelik tutumları". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 12/2suppl (2011), 23-40.