Yıl: 2012 Cilt: 22 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 155 - 168 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları

Öz:
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi ilköğretim 8. ve ortaöğretim 11. sınıflarda okutulmaktadır. Bu ders özellikle millî kimliğin oluşumu ve korunmasının gerekliliği gibi ideolojik ve siyasî yönleri ele aldığından içerik olarak diğer tarih derslerinden farklıdır. Dolayısıyla bu dersin öğrencilere öğretilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, 11. sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde yer alan bazı konuların kavranmasında düşmüş oldukları yanılgıları ve eksiklikleri tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen konuları içeren on sorudan oluşan açık uçlu bir ölçek hazırlanmıştır. Bu ölçek, Samsun il merkezindeki liselerden seçilen on üç ve Amasya il merkezindeki liselerden seçilen on bir olmak üzere toplam yirmi dört lisenin 11. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen bazı konuları yanlış ya da eksik kavradıkları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Sanat

11th Class students’ misconceptions About Atatürk Principles and Revolution History cours

Öz:
Atatürk Principles and Revolution History course is taught at primary school’s 8th and secondary school’s 11th classes. Since this course especially treats the ideological and political aspects such as the formation of national identity and the necessity of protecting, it is different from other history courses as content. Therefore, it is of great importance to teach the course to the students. This study has been carried out to determine the misconception of course-related concepts in Atatürk Principles and Revolution History Class for 11th class students. For this purpose, an open-ended achievement test consisting of ten questions about Atatürk Principles and Revolution History lesson concepts was prepared. This achievement test was applied to 11th class student of twenty-four high schools in the provinces of Samsun and Amasya. As a result of the analysis of the obtained data, students’ misconceptions about Atatürk Principles and Revolution History have been identified.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Sanat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AKBULUT D. Ali, “Atatürk İlke ve İnkılâp Tarihi Dersi Hakkında”, İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Konularının Öğretimi: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Hazl: Mehmet Saray, Hüseyin Tosun, Ankara: AKDTYK Atatürk Araştırma Merkezi, 2005
  • BOZKURT Gülnihal, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi’nde Yöntem Arayışları, Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Seminer, Editör: Bahaeddin Yediyıldız, Temuçin Faik Ertan, Kutay Üstün, Ankara 2004
  • ERDAŞ Sadık, Atatürk’ten Günümüze “Türk İnkılâp Tarihi” Derslerine Genel Bir Bakış, Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi (10–11 Kasım 2005) Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2006
  • MUMCU Ahmet, “Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Öğretiminde Yapılan Yanlışlar”, I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Semineri 11-13 Mayıs 1985, Samsun
  • PEKER Recep, İnkılâp Dersleri, İstanbul 1984,
  • TEKELİ İlhan, Tarih Bilinci ve Gençlik, İstanbul 1998, Tarih Vakfı Yurt Yayınları
  • YILMAZ Mehmet Serhat, İlköğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Programı İçeriğinin Değerlendirilmesi (Alan Araştırması), Hacettepe Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara 2004
APA KILIÇ İSKENDER P, ALTUNAY ŞAM E (2012). 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. , 155 - 168.
Chicago KILIÇ İSKENDER Pelin,ALTUNAY ŞAM EMİNE 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. (2012): 155 - 168.
MLA KILIÇ İSKENDER Pelin,ALTUNAY ŞAM EMİNE 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. , 2012, ss.155 - 168.
AMA KILIÇ İSKENDER P,ALTUNAY ŞAM E 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. . 2012; 155 - 168.
Vancouver KILIÇ İSKENDER P,ALTUNAY ŞAM E 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. . 2012; 155 - 168.
IEEE KILIÇ İSKENDER P,ALTUNAY ŞAM E "11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları." , ss.155 - 168, 2012.
ISNAD KILIÇ İSKENDER, Pelin - ALTUNAY ŞAM, EMİNE. "11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları". (2012), 155-168.
APA KILIÇ İSKENDER P, ALTUNAY ŞAM E (2012). 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 155 - 168.
Chicago KILIÇ İSKENDER Pelin,ALTUNAY ŞAM EMİNE 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22, no.2 (2012): 155 - 168.
MLA KILIÇ İSKENDER Pelin,ALTUNAY ŞAM EMİNE 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.22, no.2, 2012, ss.155 - 168.
AMA KILIÇ İSKENDER P,ALTUNAY ŞAM E 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 22(2): 155 - 168.
Vancouver KILIÇ İSKENDER P,ALTUNAY ŞAM E 11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 22(2): 155 - 168.
IEEE KILIÇ İSKENDER P,ALTUNAY ŞAM E "11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları." Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, ss.155 - 168, 2012.
ISNAD KILIÇ İSKENDER, Pelin - ALTUNAY ŞAM, EMİNE. "11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgıları". Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 22/2 (2012), 155-168.