Yıl: 2012 Cilt: 20 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 121 - 134 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,

Öz:
Bu çalışma öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 118’i erkek, 117’sı bayan olmak üzere toplam 235 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler, parametrik testlerden bağımsız değişkenler için t-testi ve tek yönlü varyans testi ile analiz edilmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar bayan ve erkek öğrenciler arasında çevre sorunlarına duyarlılıkları açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını (t(232) = .758, p = .45) göstermiştir. Ayrıca, çalışmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adayları arasında sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar olduğunu gösterirken (F(3, 229) = 2.664, p = .04, kısmi $eta^2$ = .03) farklı bölümlere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığını (F(8, 226) = 1.44, p = .18) ortaya koymuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Pre-service teachers’ sensibilities towards environmental problems

Öz:
The aim of this study is to determine pre-service teachers’ sensibility towards environmental problems. The sample of the study consists of 235 pre-service teachers, 118 males and 117 females, enrolling to different departments of education faculty at Amasya University. The data obtained from the study were analyzed by independent sapmles t-test and one-way analysis of variance. The results of the study revealed that there is no significant difference (t(232) = .758, p = .45) between female and male pre-service teachers’ with respect to their environmental sensibility levels. The results also showed that although pre-service teachers’ enrolling to different grade levels differ from each (F(3, 229) = 2.664, p = .04) other with respect to their environmental sensibility levels, there are not any significant differences (F(8, 226) = 1.44, p = .18) among pre-service teachers enrolling different departments.
Anahtar Kelime:

Konular: Biyoloji Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yildirim C, BACANAK A, ÖZSOY S (2012). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. , 121 - 134.
Chicago Yildirim Cengiz,BACANAK Ahmet,ÖZSOY Sibel Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. (2012): 121 - 134.
MLA Yildirim Cengiz,BACANAK Ahmet,ÖZSOY Sibel Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. , 2012, ss.121 - 134.
AMA Yildirim C,BACANAK A,ÖZSOY S Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. . 2012; 121 - 134.
Vancouver Yildirim C,BACANAK A,ÖZSOY S Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. . 2012; 121 - 134.
IEEE Yildirim C,BACANAK A,ÖZSOY S "Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,." , ss.121 - 134, 2012.
ISNAD Yildirim, Cengiz vd. "Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,". (2012), 121-134.
APA Yildirim C, BACANAK A, ÖZSOY S (2012). Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 121 - 134.
Chicago Yildirim Cengiz,BACANAK Ahmet,ÖZSOY Sibel Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 20, no.1 (2012): 121 - 134.
MLA Yildirim Cengiz,BACANAK Ahmet,ÖZSOY Sibel Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.20, no.1, 2012, ss.121 - 134.
AMA Yildirim C,BACANAK A,ÖZSOY S Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2012; 20(1): 121 - 134.
Vancouver Yildirim C,BACANAK A,ÖZSOY S Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2012; 20(1): 121 - 134.
IEEE Yildirim C,BACANAK A,ÖZSOY S "Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 20, ss.121 - 134, 2012.
ISNAD Yildirim, Cengiz vd. "Öğretmen adaylarının çevre sorunlarına karşı duyarlılıkları ,". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 20/1 (2012), 121-134.