Yıl: 2011 Cilt: 31 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 381 - 397 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, fen ve teknoloji dersi laboratuar uygulamalarına katılan öğrencilerin akademik başarıları ve laboratuar becerileri üzerine Okuma-Yazma-Uygulama işbirlikli öğrenme tekniği ile geleneksel öğrenme yönteminin etkisinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklemini, 2009-2010 öğretim yılında MEB’e bağlı bir ilköğretim okulunun 6. sınıflarında öğrenim gören toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Laboratuar Ön Başarı Testi (LÖBT), Laboratuar Başarı Testi (LBT), Teori Başarı Testleri (TBT), Deney Başarı Testleri (DBT), Laboratuar Beceri Kontrol Listesi (LBKL) kullanılmıştır. Çalışma, iki farklı grupta gerçekleştirilmiştir. Bu gruplardan; birincisi Okuma-Yazma-Uygulama tekniğinin uygulandığı (OYUG) diğeri ise geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı Kontrol Grubu (KG) olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi için, tanımlayıcı istatistikler, bağımsız t testi yapılmıştır. Sonuç olarak, Okuma-Yazma Uygulama tekniğiyle öğrenim gören öğrencilerin, geleneksel yöntemle öğrenim gören öğrencilere göre hem akademik başarı hem de laboratuar becerileri bakımından daha başarılı oldukları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Effects of cooperative reading-writting-application technique in application in science and technology course

Öz:
The aim of this study is to determine the effect of reading-writing-application and on academic achievements of sixth grade students attending the classes in which the laboratory experiments in science and technology course. The sample of this study consist of 50 sixth grade students who attended the classes in which the laboratory experiments in science and technology were taught in an elementary school during the 2009-2010 academic years. As the data collection instruments, Laboratory Preliminary Achievement Test (LPAT), Laboratory Achievement Test (LAT), Theory Achievement Tests (TAT), Experiment Achievement Tests (EAT), Laboratory Skills Checklist (LSC) were used. This study is carried out two different groups. One of the groups was selected randomly as the Reading-Writing-Application Group (RWAG) and the second was selected as the Control Group (CG), in which the traditional teaching method was applied. The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistics, independent samples T test. The results of this study indicate that the teaching of laboratory experiments in science and technology course the Reading-Writing-Application was more effective than the traditional teaching method in both increasing academic achievement and the laboratory skills.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AKSOY G, DOYMUŞ K (2011). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. , 381 - 397.
Chicago AKSOY GOKHAN,DOYMUŞ KEMAL Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. (2011): 381 - 397.
MLA AKSOY GOKHAN,DOYMUŞ KEMAL Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. , 2011, ss.381 - 397.
AMA AKSOY G,DOYMUŞ K Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. . 2011; 381 - 397.
Vancouver AKSOY G,DOYMUŞ K Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. . 2011; 381 - 397.
IEEE AKSOY G,DOYMUŞ K "Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi." , ss.381 - 397, 2011.
ISNAD AKSOY, GOKHAN - DOYMUŞ, KEMAL. "Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi". (2011), 381-397.
APA AKSOY G, DOYMUŞ K (2011). Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 381 - 397.
Chicago AKSOY GOKHAN,DOYMUŞ KEMAL Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31, no.2 (2011): 381 - 397.
MLA AKSOY GOKHAN,DOYMUŞ KEMAL Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.31, no.2, 2011, ss.381 - 397.
AMA AKSOY G,DOYMUŞ K Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(2): 381 - 397.
Vancouver AKSOY G,DOYMUŞ K Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011; 31(2): 381 - 397.
IEEE AKSOY G,DOYMUŞ K "Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, ss.381 - 397, 2011.
ISNAD AKSOY, GOKHAN - DOYMUŞ, KEMAL. "Fen ve teknoloji dersi uygulamalarında işbirlikli okuma-yazma-uygulama tekniğinin etkisi". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 31/2 (2011), 381-397.