Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1799 - 1822 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı FATİH projesinin yürütüldüğü okullardaki katılımcı paydaşların (öğretmen ve öğrenci) bakış açısından projenin bir değerlendirilmesini yapmaktır. Proje kapsamında dağıtılan etkileşimli tahta ve tablet bilgisayarların öğretmen ve öğrenciler tarafından hangi amaçlarla ve ne sıklıkla kullanıldığı, pilot uygulamada ortaya çıkan sorun ve eksikliklerin neler olduğu incelenmiştir. Bu kapsamda Samsun, Yozgat, Kayseri ve İzmir illerinde pilot okul olarak seçilen 11 okulda projeye katılan öğretmen ve öğrencilerin görüşleri; anketler, yarı yapılandırılmış mülakatlar, sınıf içi gözlemler ve odak grup görüşmelerle toplanmış olup karma araştırma yöntemi prensiplerine göre analiz edilmiştir. Bulgulara göre etkileşimli tahta ile ilgili genel olarak olumlu bir tutum ve belirli oranda bir kullanım var iken, tablet bilgisayarların kullanımı çok düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Teknolojik sorunların yanı sıra içeriklerin eksik olması ve öğretmenlerin proje kapsamında sağlanan teknolojilerin kullanımı konusunda pedagojik ve mesleki yönden desteğe ihtiyaç duydukları çalışmanın önemli bulgularındandır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

The use of tablet pc and interactive board from the perspectives of teachers and students: Evaluation of the FATİH project

Öz:
The main purpose of this study was to evaluate the early implementation results of the Movement of Enhancing Opportunities and Improving Technology , abbreviated as FATIH project from the perspectives of participating teachers and students. Specifically, to investigate (a) whether or not Interactive Boards (IB) and Tablet Computers distributed to teachers and students in the pilot schools were used, (b) the effectiveness of those technologies in teaching and learning, and (c) the problems and issues emerged with regard to use of IB and Tablet computers. To accomplish these goals, 11 schools from 4 different cities were selected. Different data collection instruments (teacher and student questionnaires, semi-structured interviews, in-class observations, and focus groups) were used. The collected data were analyzed using the techniques and procedures of mixed method approach. The results revealed that although there is a promising use of IB, there is limited, in some cases no, use of Tablet computers. Both teachers and students were in favor of IBs, but were also skeptical about Tablet computers. In addition to technical problems, some pedagogical and professional development issues were found to be important results.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
  • Anderson, R. E., & Dexter, S. (2005). School technology leadership: An empirical investigation to prevalence and effect. Educational Administration Quarterly, 41(1), 49-82.
  • Atal, D. ve Usluel, Y. K. (2011). İlköğretim öğrencilerinin okul içinde ve dışında teknoloji kullanımları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 24-35.
  • Bonifaz, A., & Zucker, A. (2004). Lessons learned about providing laptops for all students. Boston, MA: Development Center, Inc. & Northeast and the Islands Regional Technology in Education Consortium.
  • Chen, Y. S., Kao, T. C., & Sheu, J. P. (2003). A mobile learning system for scaffolding bird watching learning. Journal of Computer Assisted Learning, 19(3), 347-359.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Coppock, K., Smith, B., & Howell, K. (2009). Conceptual mapping of education ecosystem: Final report. Vital Wave Consulting. Retrieved July 11, 2012 from http:// eduscol.education.fr/numerique/textes/rapports/dossier/ telechargement/effets-positifs-de-le-learning-livre-blancdintel.
  • Crompton, H., & Keane, J. (2012). Implementation of a One-to-One iPod touch program in a middle school. Journal of Interactive Online Learning, 11(1), 1-18.
  • Çakıroğlu, Ü., Akkan, Y., & Güven, B. (2012). Analyzing the effect of web-based instruction applications to school culture within technology integration. Educational Sciences: Theory & Practice, 12, 1043-1048.
  • Dailyrecord. (2010). Scottish school becomes first in world where all lessons take place using computers. Retrieved July 11, 2012 from http://www.dailyrecord.co.uk/news/ science-and-technology/2010/08/31/scottish-schoolbecomes- first-in-world-where-all-lessons-take-placeusing- computers-86908-22525988.
  • Dale, C. (2008). IPods and creativity in learning and teaching: An instructional perspective. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 20(1), 1-9.
  • Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3) 319-339.
  • Drexler, W., Baralt, A., & Dawson, K. (2008). The teach web 2.0 consortium: A tool to promote educational social networking and web 2.0 use among educators. Educational Media International, 45(4), 271-283.
  • Eren, E. Ş., & İzmirli, Ö. Ş. (2012). Problems and solution suggestions related to information technology course according to elementary school principals and information technology teachers (A Case from Eskişehir). Educational Sciences: Theory & Practice 12, 2882-2888.
  • Ertmer, P. A. (2005). Teacher pedagogical beliefs: The final frontier in our quest for technology integration? Educational Technology Research and Development, 53(4), 25-39.
  • Ertmer, P. A., Ottenbreit-Leftwich A. T., Sadik, O., Sendurur, E., & Sendurur, P. (2012). Teacher beliefs and technology integration practices: A critical relationship. Computers & Education, 59(2), 423-435.
  • Fourgous, J.-M. (2010). Réussir l'école numérique. Retrieved June 10, 2012 from http://www.crie.min-edu.pt/files/@ crie/1269619873_Rapport_mission_fourgous.pdf.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed.). New York: McGrawHill.
  • Friedman, T. L. (2005). The world is flat: A brief history of the twenty-first century. New York, NY: Farrar, Straus and Giroux.
  • Fri-tic. (2012). Projet One to One iPad: Visite de l' Institut international de Lancy. Retrieved July 11, 2012 from http:// www.fri-tic.ch/dyn/bin/45214-46185-1-fritic_visite_ onetoone_lancy_v2.pdf.
  • Gateway. (2004). One-to-One laptop initiatives: Providing tools for 21stcentury learners. Folsom, CA: Center for Digital Education.
  • Gillen, J., Littleton, K., Twiner, A., Staarman, J. K., & Mercer, N. (2008). Using the interactive white board to resource continuity and support multi modal teaching in a primary science classroom. Journal of Computer Assisted Learning, 24(4), 348-358.
  • Hall, G. E., & Hord, S. M. (1987). Change in schools: Facilitating the process. Albany, NY: State University of New York Press.
  • Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Education Technology Research and Development, 55(3), 223-252.
  • Ingram, D., Willcutt, J., & Jordan, K. (2008). Laptop initiative evaluation report. University of Minnesota: Center for Applied Research and Educational Improvement.
  • Jacobsen, M., Clifford, P., & Frieson, S. (2002). Preparing teachers for technology integration: Creating a culture of inquiry in context of use. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 2(3), 363-388.
  • Jang, S. J., & Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers & Education, 59(2), 327-338.
  • Jimoyiannis, A. (2010). Designing and implementing an integrated technological pedagogical science knowledge framework for science teachers professional development. Computers & Education, 55(3), 1259-1269.
  • Johnson, L., Levine, A., Smith, R., & Stone, S. (2010). The 2010 horizon report. Austin, TX: The New Media Consortium.
  • Joureau, J. F. (2011). Apprentissage des langues et balado diffusion.Cités Numeriques, 25(2), 94-95.
  • Kim, J. H-Y., & Jung, H-Y. (2010). South Korean digital textbook project. Computers in the Schools, 27(3-4), 247-265.
  • Kopcha, T., J. (2012). Teachers' perceptions of the barriers to technology integration and practices with technology under situated professional development. Computers & Education, 59(4), 1109-1121.
  • Kuş-Saillard, E. (2009). Nvivo 8 ile nitel araştırma projeleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Laptops for Learning Task Force. (2004). Laptops for learning: Final report and recommendations. Educational Technology Clearinghouse. University of South Florida: Florida Center for Instructional Technology Retrieved July 12, 2012 from http://etc.usf.edu/l4l/Report.pdf.
  • Lesardoises. (2012). Les tablettes dans l' éducation la Thaïlande. Retrieved July 12, 2012 from http://lesardoises. com/11123/les-tablettes-dans-leducation-la-thailandefranchit- le-pas-pour-328-millions-de-dollars.html.
  • Lewin, C., & Luckin, R. (2010). Technology to support parental engagement in elementary education: Lessons learned from the UK. Computers & Education, 54(3), 749-758.
  • Lowther, D., Strahl, J. D., Inan, F. A., & Ross, S. M. (2008). Does technology integration ''work'' when key barriers are removed? Educational Media International, 45(3), 195-213.
  • Marcant, A. (2012).Expérimentation d'usage pédagogique de tablettes numériques sur l'académie de Nice, Nice: CTICE
  • Massé, O. (2012) Rapport au sujet de l'expérimentation de l'académie de Bordeaux sur l'usage des tablettes tactiles en français. Bordeaux: IA IPR.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012a). Milli Eğitim Bakanlığı tamamlanan projeler. http://projeler.meb.gov.tr/pkmtr/ adresinden 25 Ocak 2012 tarihinde edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012b). Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitim istatistikleri. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/ meb_istatistikleri_orgun_egitim_2011_2012.pdf adresinden 28 Temmuz 2012 tarihinde edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2012c). Milli Eğitim Bakanlığı FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr adresinden 10 Nisan 2012 tarihinde edinilmiştir.
  • Mishra, P., & Koehler, M., J. (2009). Teachers' technological pedagogical content knowledge and learning activity types: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393- 416.
  • News Report. (2007). Louisiana Laptop Initiative provides laptops to students in public schools. Retrieved July 19, 2012 from http://www.govtech.com/e-government/ Louisiana-Laptop-Initiative-Provides-Laptops-to.html.
  • Ntdtv. (2011). L'iPad:une nouvelle méthode d'enseignement à Singapour. Retrieved July 10, 2012 from http://fr.ntdtv. com/ntdtv_fra/actualite/2011-01-25/098523898929.html.
  • Pamuk, S. (2012). Understanding preservice teachers' technology use through TPACK framework. Journal of Computer Assisted Learning, 28(5), 425-439.
  • Pierson, M. E. (2001). Technology practice as a function of pedagogical expertise. Journal of Research on Computing in Education, 33(4), 413- 430.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1-6.
  • Project Tomorrow. (2011). The new 3 E's of education: Enabled, engaged, empowered-how today's educators are advancing a new vision for teaching and learning. Speak Up 2010. National findings. Retrieved July 11, 2012 from http://www.tomorrow.org/speakup/speakup_reports.html.
  • Quality Education Data (QED) Report. (2004). 2004- 2005 technology purchasing forecast (10th ed.). New York: Scholastic Company.
  • Ricci, C. (2011). Emergent, self-directed, and selforganized learning: Literacy, numeracy, and the iPod touch. International Review of Research in Open & Distance Learning, 12(7), 135-146.
  • Rogers, M. (1995). Diffusion of Innovations (4th ed.). New York, NY: The Free Press.
  • Russell, M., O'Dwyer, L., Bebell, D., & Tao, W. (2007). How teachers' uses of technology vary by tenure and longevity. Journal of Educational Computing Research, 37(4), 393-417.
  • Saine, P. (2012). IPods, IPads, and the SMARTBoard: Transforming literacy instruction and student learning. New England Reading Association Journal, 47(2), 74-79.
  • Saran, M. ve Seferoğlu, G. (2010). Yabancı dil sözcük öğreniminin çoklu ortam cep telefonu iletileri ile desteklenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 252-266
  • Savage, M., (2000). Who cares? Determining the concerns of English teachers about the integration of information technology. Unpublished master's thesis, The University of New Brunswick, Canada.
  • Schmid, E. C. (2008). Potential pedagogical benefits and drawbacks of multimedia use in the English language classroom equipped with interactive white board technology. Computers & Education, 51(4), 1553-1568.
  • Seferoğlu, S. S. (2009, Şubat). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Akademik Bilişim 2009'da sunulan bildiri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K., & Miller, J. (2005). Interactive whiteboards: boon or bandwagon? A critical review of the literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 91-101.
  • Sugar, W., Crawley, F., & Fine, B. (2004). Examining teachers' decisions to adopt new technology. Educational Technology and Society, 7(4), 201-213.
  • U.S. Department of Education, Office of Educational Technology. (2010). Transforming American education: Learning powered by technology. Washington, D.C. Retrieved July 1, 2012 from http://www.ed.gov/edblogs/ technology/netp-2010/.
  • Uslu, O., & Bümen, N. T. (2012). Effects of the professional development program on Turkish teachers: Technology integration along with attitude towards ICT in education. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(3), 115-127.
  • Usluel, Y. K., Mumcu, F. K. ve Demiraraslan, Y. (2007). Öğrenme-Öğretme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri: öğretmenlerin entegrasyon süreci ve engelleriyle ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178
  • Vallance, M., & Numata, H. (2011). Beyond potential: A two-year study of iPod use in a Japanese university. International Journal of Learning Technology, 6(4), 324-340.
  • Whetstone, L., & Carr, A. A. (2001). Preparing preservice teachers to use technology: Survey results. TechTrends, 45(4), 11-17.
  • Windschitl, M., & Sahl, K., (2002). Tracing teachers' use of technology in a laptop computer school: The interplay of teacher beliefs, social dynamics, and institutional culture. American Educational Research Journal, 39(1), 165-205.
  • Yildirim, S. (2007). Current utilization of ICT in Turkish basic education schools: A review of teacher's ICT use and barriers to integration. International Journal of Instructional Media, 34(2), 171-186.
  • Zhao, Y., Pugh, K., Sheldon, S., & Byers, J. L. (2002). Conditions for classroom technology innovation. Teachers College Record, 104(3), 482-515.
APA PAMUK S, Çakır R, Ergun M, YILMAZ H, AYAS C (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. , 1799 - 1822.
Chicago PAMUK Sönmez,Çakır Recep,Ergun Mustafa,YILMAZ H Bayram,AYAS Cemalettin Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. (2013): 1799 - 1822.
MLA PAMUK Sönmez,Çakır Recep,Ergun Mustafa,YILMAZ H Bayram,AYAS Cemalettin Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. , 2013, ss.1799 - 1822.
AMA PAMUK S,Çakır R,Ergun M,YILMAZ H,AYAS C Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. . 2013; 1799 - 1822.
Vancouver PAMUK S,Çakır R,Ergun M,YILMAZ H,AYAS C Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. . 2013; 1799 - 1822.
IEEE PAMUK S,Çakır R,Ergun M,YILMAZ H,AYAS C "Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi." , ss.1799 - 1822, 2013.
ISNAD PAMUK, Sönmez vd. "Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi". (2013), 1799-1822.
APA PAMUK S, Çakır R, Ergun M, YILMAZ H, AYAS C (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799 - 1822.
Chicago PAMUK Sönmez,Çakır Recep,Ergun Mustafa,YILMAZ H Bayram,AYAS Cemalettin Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13, no.3 (2013): 1799 - 1822.
MLA PAMUK Sönmez,Çakır Recep,Ergun Mustafa,YILMAZ H Bayram,AYAS Cemalettin Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.13, no.3, 2013, ss.1799 - 1822.
AMA PAMUK S,Çakır R,Ergun M,YILMAZ H,AYAS C Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1799 - 1822.
Vancouver PAMUK S,Çakır R,Ergun M,YILMAZ H,AYAS C Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2013; 13(3): 1799 - 1822.
IEEE PAMUK S,Çakır R,Ergun M,YILMAZ H,AYAS C "Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, ss.1799 - 1822, 2013.
ISNAD PAMUK, Sönmez vd. "Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet pc ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH projesi değerlendirmesi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13/3 (2013), 1799-1822.