İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi

Yıl: 2013 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 85 - 95 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi

Öz:
Sınav kaygısı, okul ve sınavlardaki başarıyı etkileyen bir durumdur. Eğitim öğretim hayatlarının ilk yıllarında sınav ile tanışan öğrenciler hayatlarının devamında da sürekli sınavla karşı karşıya kalmaktadırlar. İlköğretim öğrencileri, arkadaşlarıyla birlikte paylaşımda bulunması gerektiği dönemlerde geleceğe yönelik hedeflerini gerçekleştirmek için onlarla rekabet ortamına girerler. Bu çalışmanın amacı liselere giriş sınavlarına hazırlanan ilköğretim öğrencilerinin sınav kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıflara göre gösterdiği farklılığı belirlemektir. Çalışma, Edirne ili Keşan ilçesinde öğrenim gören 55 6. sınıf, 49 7. sınıf ve 61 8. sınıf olmak üzere toplam 165 ilköğretim öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilere aynı dönemde Sınav Kaygısı Ölçeği uygulanmış ve elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınav kaygı puanlarında sınıflar arasında anlamlı fark bulunmuştur. Öğrencilerin sınav kaygısı üst sınıflara çıkıldıkça artmaktadır. Cinsiyet açısından ise sınav kaygısı açısından farklılık bulunmamıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Determınıng test anxıety of students ın prımary school accordıng to class level and gender

Öz:
Test anxiety is an important factor that affects the success of a student during his education life as well as his performance in the examinations. Students who are introduced to examinations in the beginning of the school years are exposed to tests throughout their lives. Primary school students who are expected to learn to share during that age find themselves in a competitive environment in order to attain success. The aim of this study is to investigate whether text anxiety differs according to the students’ gender and class. The sample consists of 165 students who are at 6 th, 7th and 8th grade. A test anxiety scale has concurrently been applied to the students. According to the results of this study, there is a significant difference of test anxiety in terms of class levels whereas there is no significant difference of test anxiety in terms of the genders of the students.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Genç M (2013). İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. , 85 - 95.
Chicago Genç Murat İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. (2013): 85 - 95.
MLA Genç Murat İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. , 2013, ss.85 - 95.
AMA Genç M İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. . 2013; 85 - 95.
Vancouver Genç M İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. . 2013; 85 - 95.
IEEE Genç M "İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi." , ss.85 - 95, 2013.
ISNAD Genç, Murat. "İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi". (2013), 85-95.
APA Genç M (2013). İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 85 - 95.
Chicago Genç Murat İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11, no.1 (2013): 85 - 95.
MLA Genç Murat İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.11, no.1, 2013, ss.85 - 95.
AMA Genç M İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 11(1): 85 - 95.
Vancouver Genç M İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2013; 11(1): 85 - 95.
IEEE Genç M "İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi." Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11, ss.85 - 95, 2013.
ISNAD Genç, Murat. "İlköğretim öğrencilerinin sınıf ve cinsiyete göre sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11/1 (2013), 85-95.