Yıl: 2013 Cilt: 21 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 101 - 106 Metin Dili: Diğer İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi

Öz:
Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin belirlenmesidir. Yöntem: Tanımlayıcı olarak yapılan bu çalışma Mart - Haziran 2011 tarihleri arasında, İzmir ilinde lisans eğitimi veren bir hemşirelik okulunda yapıldı. Araştırmanın yapıldığı hemşirelik okulunda eğitim gören ve ilk kez klinik eğitime başlayan ve araştırmaya katılmayı kabul eden ikinci sınıf öğrencileri araştırmaya alındı. Araştırmada öğrencilerin stres seviyesinin belirlenmesinde “Klinik Stres Anketi” kullanıldı. Klinik Stres Anketi, hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasında yaşadıkları duyguların ne olduğu ve bunları ölçmeyi amaçlayan bir ankettir. Araştırma verileri öğrencilerin klinik eğitime başladığı ilk haftanın sonunda toplandı. Verilerin analizinde sayı, yüzdelik dağılımlar, Student t-testi ve Pearson korelasyon analizi kullanıldı. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin ilk kez klinik uygulama sırasında orta düzeyde stres yaşadıkları ve en fazla stresin cesaret duygusu alt boyutunda yaşandığı bulundu. Bununla birlikte öğrencilerin bildirdiği stres faktörleri arasında klinik hemşirelerinin ve öğretim elemanlarının ilk iki sırada yer aldığı saptandı. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik uygulama sırasında orta düzeyde stres yaşadığı, klinik hemşirelerinin ve öğretim elemanlarının en fazla strese neden olan etmenler arasında yer aldığı söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Hemşirelik

The determination the level of stress of nursing students during their first clinical experience

Öz:
Aim: The aim of this study was to determine the level of stress of nursing students during their first clinical experience. Method: This descriptive study was performed in a nursing school which provides education to university degree level in Izmir, during the period March-June, 2011. Students accepted into the study were sophomore students studying in this nursing school, who were participating in clinical practice for the first time and were willing to participate in the study. A clinical stress questionnaire was used in the study to determine the stress levels of the students. This is a questionnaire designed to measure the emotions students feel during their first clinical experience. The data of the study was collected at the end of the first week in which the students started their clinical practice. Numerical and percentage distributions, Student t-test and Pearson corelation analysis were used in the evaluation of the data. Results: It was found that the students experienced a moderate level of stress during their first clinical experience and courage was the subgroup from which students experienced the most stress. On the other hand, it was found that, from among the stress factors that students identified, clinical nurses and lecturers took the first two places. Conclusion: As a result, it can be said that the level of stress of the nursing students was moderate during the first clini- cal practice, and the most important factors causing the stress were the clinic nurses and lecturers.
Anahtar Kelime:

Konular: Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TAŞDELEN S, zaybak a (2013). Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. , 101 - 106.
Chicago TAŞDELEN Sevgi,zaybak ayten Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. (2013): 101 - 106.
MLA TAŞDELEN Sevgi,zaybak ayten Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. , 2013, ss.101 - 106.
AMA TAŞDELEN S,zaybak a Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. . 2013; 101 - 106.
Vancouver TAŞDELEN S,zaybak a Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. . 2013; 101 - 106.
IEEE TAŞDELEN S,zaybak a "Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi." , ss.101 - 106, 2013.
ISNAD TAŞDELEN, Sevgi - zaybak, ayten. "Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi". (2013), 101-106.
APA TAŞDELEN S, zaybak a (2013). Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi , 21(2), 101 - 106.
Chicago TAŞDELEN Sevgi,zaybak ayten Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 21, no.2 (2013): 101 - 106.
MLA TAŞDELEN Sevgi,zaybak ayten Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi , vol.21, no.2, 2013, ss.101 - 106.
AMA TAŞDELEN S,zaybak a Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi . 2013; 21(2): 101 - 106.
Vancouver TAŞDELEN S,zaybak a Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi . 2013; 21(2): 101 - 106.
IEEE TAŞDELEN S,zaybak a "Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi." Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi , 21, ss.101 - 106, 2013.
ISNAD TAŞDELEN, Sevgi - zaybak, ayten. "Hemşirelik öğrencilerinin ilk klinik deneyim sırasındaki stres düzeylerinin incelenmesi". Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 21/2 (2013), 101-106.