Yıl: 2013 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 51 - 66 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ

Öz:
Bu çalışmada öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmaya 2011–2012 eğitim- öğretim yılında Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 221 (163 kız, 58 erkek) son sınıf lisans öğrencileri ile yine aynı fakülteden pedagojik formasyon eğitimi alan 386 (267 kız, 119erkek) diğer fakülte mezunları olmak üzere toplam 607 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri “Eğitim Ġnançları Ölçeği (EĠÖ)” ve “Öğretmen Yeterlik Ölçeği” (ÖYÖ) ile toplanmıştır. Yapılan kanonik analizin sonucunda öğretmen adayların bireysel çabalarına ilişkin algıları ile çağdaş eğitim anlayışını savunan eğitim inançları (ilerlemecilik, yeniden kurmacılık ve varoluşçuluk) ilişkilidir. Bununla birlikte “daimicilik” ve esasicilik” görüşleri ile “dışsal faktörler” arasında öz-yeterlik açısından ters yönlü bir ilişki vardır.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ILGAZ G, BÜLBÜL T, ÇUHADAR C (2013). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. , 51 - 66.
Chicago ILGAZ GOKHAN,BÜLBÜL TUNCER,ÇUHADAR Cem Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. (2013): 51 - 66.
MLA ILGAZ GOKHAN,BÜLBÜL TUNCER,ÇUHADAR Cem Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. , 2013, ss.51 - 66.
AMA ILGAZ G,BÜLBÜL T,ÇUHADAR C Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. . 2013; 51 - 66.
Vancouver ILGAZ G,BÜLBÜL T,ÇUHADAR C Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. . 2013; 51 - 66.
IEEE ILGAZ G,BÜLBÜL T,ÇUHADAR C "Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ." , ss.51 - 66, 2013.
ISNAD ILGAZ, GOKHAN vd. "Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ". (2013), 51-66.
APA ILGAZ G, BÜLBÜL T, ÇUHADAR C (2013). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 51 - 66.
Chicago ILGAZ GOKHAN,BÜLBÜL TUNCER,ÇUHADAR Cem Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.1 (2013): 51 - 66.
MLA ILGAZ GOKHAN,BÜLBÜL TUNCER,ÇUHADAR Cem Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.1, 2013, ss.51 - 66.
AMA ILGAZ G,BÜLBÜL T,ÇUHADAR C Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 13(1): 51 - 66.
Vancouver ILGAZ G,BÜLBÜL T,ÇUHADAR C Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 13(1): 51 - 66.
IEEE ILGAZ G,BÜLBÜL T,ÇUHADAR C "Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.51 - 66, 2013.
ISNAD ILGAZ, GOKHAN vd. "Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz- yeterlik algıları arasındaki iliikinin incelenmesİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13/1 (2013), 51-66.