Yıl: 2014 Cilt: 0 Sayı: 22 Sayfa Aralığı: 9 - 23 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi

Öz:
Çocuk bireyler ile yeni medya ya da yeni iletişim teknolojileri arasındaki ilişki nasıl düzenlenebilir? Bu soru ile ilgili tartışmaların oldukça eski bir kabule dayandığı söylenebilir. Teknoloji bir yandan uygarlığın yüz akı olarak övülür, öbür yandan onun felaketi olarak görülür. Bu süregiden tartışmalar içinde bir yerlerde soluklanıp düşünmek, özellikle çocuk bireyler ile yeni medya arasındaki ilişki açısından önemlidir. Bu makalede de çocuk bireyler ile yeni medya arasındaki ilişki, onun kazanımları ve kayıpları açısından tartışılmaktadır. Esasında bu ilişkinin gerçekçi bir biçimde düzenlenebilmesi için yeni iletişim teknolojilerinin olumlu ya da olumsuz etkilerinin tam anlamıyla tespit edilmesi ve özellikle medya okuryazarlığı dersi ile ilgili düzenlemelerin ve uygulamaların gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir. Verilerin literatür taraması ile elde edildiği bu makale, nitel, betimleyici ve eleştirel bir yöntemle kaleme alınmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Film, Radyo, Televizyon Davranış Bilimleri

Children ındividuals in the new media environment: New communication technologies and media pedagogy

Öz:
How can be arranged the relation between new media or new communication technologies with children individuals? It can be told that the discussions related to this question are based on a rather old acceptance. On the one hand technology is praised as a honor of civilization, on the other hand it is seen as a disaster of it. In this ongoing discussions, it is important to think by taking a breather in terms of the relation between new media with children individuals. Also in this article, the relation between new media with children individuals are discussed in terms of its gains and missings. Essentially it is thought that it needs to determine the pozitive and negative impacts of new communication technologies and to review the arrangements and the practices related to medya literacy especially in Turkey so that this relation can be arranged on the level. The article which data was got by literature search was writen with the qualitative, descriptive and critical method.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Film, Radyo, Televizyon Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adorno, Theodor W. (2008). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen (çev.). İstanbul: İletişim.
  • Alver, Füsun. (2004a). “Neil Postman’in Çocukluğun Yok Oluş Sürecinde iletişim Teknolojisi Eleştirisinin Eleştirisi.” İletişim Araştırmaları. 2(2): 129-141.
  • Alver, Füsun. (2004b). “Medya Pedagojisi Çalışmaları.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 2(1): 1-30.
  • Bernstein, Jay H. (2009). “The Data-Information-Knowledge-Wisdom Hierarchy and its Antithesis.” http:// arizona.openrepository.com/arizona/handle/10150/105414. Erişim Tarihi: 03.12.2014
  • Binark, Mutlu (der.) (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot .
  • Buckingham, David. (2006). “Children and New Media.” The Handbook of New Media. Leah A. Lievrouw and Sonia Livingstone (der.) içinde. London, Thounsand Oaks and New Delhi: Sage.
  • Debord, Guy. (1996). Gösteri Toplumu. Ayşe Emekçi ve Okşan Taşkent (çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Ertürk, Yıldız Dilek. (2011). “Çocukluk Çağı Gelişim Dönemlerine Göre Medya Kullanımı.” Çocuk Hakları ve Medya. Mustafa Ruhu Şirin (der.) içinde. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Feenberg, Andrew. (2010). “Eleştirel Teknoloji Teorisi.” Teknoloji ve Toplum. Guido Ruivenkamp vd. (der.) içinde.İstanbul: Kalkedon.
  • Foulquié, Paul. (1994). Pedagoji Sözlüğü. Cenap Karakaya (çev.). İstanbul: Sosyal.
  • Giritli-İnceoğlu, Yasemin. (2005). “İletişim Çalışmalarında Yeni Bir Alan: Medya Okuryazarlığı.” 1. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı Bildiri Özetleri Kitapçığı. 23-25 Mayıs 2005. İstanbul.
  • Giroux, Henrry A. (2007). Eleştirel Pedagoji ve Neoliberalizm. Barış Baysal (çev.). İstanbul: Kalkedon.
  • Habermas, Jürgen. (2013). “İdeoloji” Olarak Teknik ve Bilim. Mustafa Tüzel (çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Hobbs, Renee. (2004). “Medya Okuryazarlığı Hareketinde Yedi Büyük Tartışma.” Melike Türkan Bağlı (çev.). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 37 (1): 122-140.
  • Lister, Martin vd. (2009). New Media. London and Newyork: Routledge.
  • Lukάcs, György. (1998). Tarih ve Sınıf Bilinci. Yılmaz Öner (çev.). İstanbul: Belge.
  • McLuhan, Marshall. (2005). Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu. Ünsal Oskay (çev.). İstanbul: Merkez Kitapçılık.
  • Milberry, Kate. (2010). “Wiki Tarzı: Değişimi Tasarlamak, Demokrasiyi Uygulamak.” Teknoloji ve Toplum. Guido Ruivenkamp vd. (der.) içinde. İstanbul: Kalkedon.
  • Mora, Necla. (2008). Medya Çalışmaları Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim. Alt Kitap.
  • Sanders, Barry. (2013). Öküzün A’sı. Çev., Şehnaz Tahir. İstanbul: Ayrıntı.
  • Schumaker, Robert P. (2011). “From Data to Wisdom: The Progression of Computational Learning in Text Mining.” Communication of the IIMA. 1(11): 39-48.
  • Tekinalp, Şermin ve Gül, Ayşen A. (2011). “Eleştirel Medya Okuryazarlığında Anahtar Kavramlar: Okullarımızdaki Medya Okuryazarlığı Programı.” Çocuk Hakları ve Medya. Mustafa Ruhi Şirin (der.) içinde. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Timisi, Nilüfer. (2011). “Medyada Çocukları Koruyucu Önlemler” Çocuk Hakları ve Medya. Mustafa Ruhi Şirin (der.) içinde. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Törenli, Nurcan. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Öncül, Remzi. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özonur, Defne Ç. ve Özalpman, Deniz. (2009). “Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Projesi Üzerine Bir Değerlendirme.” Marmara İletişim Dergisi. Sayı 15: 195-212
  • Uygur, Mermi. (1985). İnsan Açısından Edebiyat. Ankara: Remzi. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866. Erişim Tarihi: 02.12.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/basinmensubu.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/ogretmen.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/ogrenci.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/tarihce.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/yetiskin.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • 06-15 Yaş Grubu Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanımı ve Medya. (2013). http://www.tuik.gov.tr/ PreHaberBultenleri.do?id=15866). Erişim Tarihi: 03.12.2014.
APA KILINÇ B, kılınç e (2014). Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. , 9 - 23.
Chicago KILINÇ BARIŞ,kılınç elif Pınar Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. (2014): 9 - 23.
MLA KILINÇ BARIŞ,kılınç elif Pınar Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. , 2014, ss.9 - 23.
AMA KILINÇ B,kılınç e Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. . 2014; 9 - 23.
Vancouver KILINÇ B,kılınç e Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. . 2014; 9 - 23.
IEEE KILINÇ B,kılınç e "Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi." , ss.9 - 23, 2014.
ISNAD KILINÇ, BARIŞ - kılınç, elif Pınar. "Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi". (2014), 9-23.
APA KILINÇ B, kılınç e (2014). Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. Akdeniz İletişim, 0(22), 9 - 23.
Chicago KILINÇ BARIŞ,kılınç elif Pınar Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. Akdeniz İletişim 0, no.22 (2014): 9 - 23.
MLA KILINÇ BARIŞ,kılınç elif Pınar Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. Akdeniz İletişim, vol.0, no.22, 2014, ss.9 - 23.
AMA KILINÇ B,kılınç e Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. Akdeniz İletişim. 2014; 0(22): 9 - 23.
Vancouver KILINÇ B,kılınç e Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi. Akdeniz İletişim. 2014; 0(22): 9 - 23.
IEEE KILINÇ B,kılınç e "Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi." Akdeniz İletişim, 0, ss.9 - 23, 2014.
ISNAD KILINÇ, BARIŞ - kılınç, elif Pınar. "Yeni medya ortamında çocuk birey: Yeni iletişim teknolojileri ve medya pedagojisinin önemi". Akdeniz İletişim 22 (2014), 9-23.