Yıl: 2012 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 17 - 29 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi

Öz:
TIMSS 4 y ılda bir yapılan, ülkelerin fen ve matematik başarılarını birçok değişkenaçısından değerlendiren uluslar arası bir araştırmadır. Türkiye 1999 ve 2007 yıllarında 8.Sınıf düzeyinde bu araştırmaya katılmıştır, çalışmaları devam eden TIMSS 2011e ise ilkdefa 4. Sınıf düzeyinde de katılacaktır. Bu çalışmada ilköğretim 4. Sınıf matematiköğrenci çalışma kitabında yer alan soruların zihinsel ve öğrenme alanlarına göreincelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yönteminde kullanılan yazılı doküman analiztekniği kullanılmıştır. Çalışma kitabındaki soruların hem öğrenme alanlarına hem dezihinsel alanlara göre yüzdelik dağılımlarının TIMSS ile büyük oranda farklılıklargösterdiği görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Analysis of 4. Grade mathematics curriculum learning areas and mental areas in mathematics student workbook questions according to TIMSS

Öz:
TIMSS is an international survey that held every 4 years and evaluates countries scienceand mathematics achievement in terms of several variables. Turkey had participated inthis research at 8. Grade class level in the years 1999 and 2007 and shall also participateat 4. Grade class level for the first time in TIMSS 2011. In this study, 4. Grademathematics student workbook was examined based on the questions in the mental andlearning areas. In the study qualitative research method was used and analyzing a writtendocument technique was used. Mental questions in the workbook according to the fieldsand learning areas, it s seen that there are largely differences by the percentage withTIMSS.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ardahan, H. ve Ersoy, Y. (2002). "İlköğretim Okullarında Kesirlerin Öğretimi-I: Öğrencile rin Öğrenme Güçlükleri ve Ortak Yanlışları" Matematik Etkinlikleri- 2002 Bildiri Kitabı (Düzenleme: O. Çelebi, Y. Ersoy, G. Önel). Ankara: Matematikçiler Derneği Yay.
  • Ball, D., ve Cohen, D. (1996). Reform by the book: What is —or might be —the role of curricu lum materials in teacher learning and instructional reform? Educational Researcher, 25 (9), 6 -8, 14.
  • Brändström, A. (2005). Differentiated tasks in mathematics textbooks: An analys is of the levels of difficulty (Licentiate Thesis ). Luleå University of Technology, Sweden.
  • Cohen, L. & Manion, L. (1992). Research Method in Education (3. edition). London and New York. Routledge Press.
  • Çakır, İ. (2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (4. Baskı). Trabzon: Yazarın Kendisi.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2005). İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Matematik ve Fen Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi: Problem Çözme ve Problem Kurma Etkinlikleri Bakımından . XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Denizli.
  • Demirel, Ö. ve Kıroğlu, K. Ed. (2006). Konu Alanı Ders Kita bı İncelemesi (2. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Ekiz, D. (2003). Eğ itimde Ara ştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Keleş, E. (2001). Fizik Ders Kitaplarını Değerlendirme Ölçeği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kılıç, A. ve Seven, S. (Ed.) (2006). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, (6. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Mayer, R. E., Sims, V., ve Tajika, H. (1995). A comparison of how textbooks teac h mathematical problem solving in Japan and the United States. American Educational Research Journal, 32 (2), 443 -460.
  • MEB-EARGED. (2003) Üçüncü Uluslararası Fen ve Matematik Çalışması (TIMSS 1999) . Ulusal Rapor 1. Ankara,
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2007). PIS A 2006 Projesi Ulusal Nihai Raporu (EARGED). [Online] http://earged.meb.gov.tr/pisa/dil/tr/pisa2006.html adresinden 13 Temmuz 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2003). PISA Nedir? (EARGED). [Online] http://earged.meb.gov.tr/pisa/dil/tr/pisa2003.html adresinden 19 Temmuz 2010 tarihinde indirilmiştir.
  • OECD (2007). PISA 2006: Science Competencies for Tomorrow’s World Executive Summary [Online] http://www.pisa.oecd.org/dataoecd/15/13/39725224.pdf adresind en 13 Temmuz 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Olkun, S. ve Aydoğdu, T. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması (TIMSS) Nedir? Neyi Sorgular? Örnek Geometri Soruları ve Etkinlikler. İlköğretim Online, 2(1), 28 –35.
  • Pepin, B. , ve Haggarty, L. (2001). Mathematics textbooks and their use in English, French and German classrooms: A way to understand teaching and learning cultures. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 33 (5), 158 -175.
  • Semerci, Ç. ve Semerci, N. (2004). İlköğretim (1.-5. sınıf ) Matematik Ders Kitaplarının Genel Bir Değerlendirmesi. Milli Eğitim Dergisi, 162, 1 -5.
  • Seven, S. (2001). İlköğretim Sosyal Bilgiler Ders Kitapları Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Ara ş tırma Yöntemi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA toptas v, Elkatmış M, karaca e (2012). İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. , 17 - 29.
Chicago toptas veli,Elkatmış Metin,karaca elif tuğçe İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. (2012): 17 - 29.
MLA toptas veli,Elkatmış Metin,karaca elif tuğçe İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. , 2012, ss.17 - 29.
AMA toptas v,Elkatmış M,karaca e İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. . 2012; 17 - 29.
Vancouver toptas v,Elkatmış M,karaca e İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. . 2012; 17 - 29.
IEEE toptas v,Elkatmış M,karaca e "İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi." , ss.17 - 29, 2012.
ISNAD toptas, veli vd. "İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi". (2012), 17-29.
APA toptas v, Elkatmış M, karaca e (2012). İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 17 - 29.
Chicago toptas veli,Elkatmış Metin,karaca elif tuğçe İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.1 (2012): 17 - 29.
MLA toptas veli,Elkatmış Metin,karaca elif tuğçe İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.1, 2012, ss.17 - 29.
AMA toptas v,Elkatmış M,karaca e İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 17 - 29.
Vancouver toptas v,Elkatmış M,karaca e İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(1): 17 - 29.
IEEE toptas v,Elkatmış M,karaca e "İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.17 - 29, 2012.
ISNAD toptas, veli vd. "İlköğretim 4. sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS' e göre incelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13/1 (2012), 17-29.