İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi

Yıl: 2012 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 279 - 297 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi

Öz:
Bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini incelemeyiamaçlamaktadır. Çalışma betimsel araştırma niteliğinde olup tarama modelindeyürütülmüştür. Çalışma grubu, amaçsal örnekleme yöntemlerinden benzeşik durumörneklemesi kapsamında belirlenmiştir. Bu çalışmada da Fen Bilgisi öğretmenliği lisansprogramına kayıtlı öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri birer olgu olarakdüşünülmüş ve çalışma sürecinde de bu olgular betimlenmiştir. Bu çerçevede, 2010 -2011eğitim-öğretim yılında Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalının özellileri yansıttığıdüşünülen [Ahi Evran Üniversitesi (343 katılımcı), Gazi Üniversitesi (112 katılımcı) veAksaray Üniversitesi (85 katılımcı)] Fen Bilgisi öğretmenliği lisans programında öğrenimgörmekte olan toplam 540 kişi çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamaracı olarak; Facione, Facione ve Giancarlo (1998) tarafından geliştirilen ve Kökdemir(2003) tarafından Türkçeye uyarlanan The California Critical Thinking DispositionInventory (CCTDI-R) kullanılmıştır. Ölçek onlu likert olarak hazırlanmıştır. Buçalışmada, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ölçeği ile elde edilenverilerin analizi SPSS 15 paket programı ile yapılmıştır. Bu kapsamda betimselistatistikler olarak frekans , yüzde, ortalam a ve standart sapma değerleri ile birlikteaçımlayıcı istatistik tekniklerinde ise Kruskal Wallis ve Mann -Whitney U testlerikullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 15 paket programı kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; fen bilgisi öğ retmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri,genel olarak orta düzeyin (60%) üzerindedir.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARTAL T (2012). İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. , 279 - 297.
Chicago KARTAL Tezcan İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. (2012): 279 - 297.
MLA KARTAL Tezcan İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. , 2012, ss.279 - 297.
AMA KARTAL T İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. . 2012; 279 - 297.
Vancouver KARTAL T İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. . 2012; 279 - 297.
IEEE KARTAL T "İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi." , ss.279 - 297, 2012.
ISNAD KARTAL, Tezcan. "İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi". (2012), 279-297.
APA KARTAL T (2012). İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 279 - 297.
Chicago KARTAL Tezcan İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13, no.2 (2012): 279 - 297.
MLA KARTAL Tezcan İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.13, no.2, 2012, ss.279 - 297.
AMA KARTAL T İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(2): 279 - 297.
Vancouver KARTAL T İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 13(2): 279 - 297.
IEEE KARTAL T "İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, ss.279 - 297, 2012.
ISNAD KARTAL, Tezcan. "İlköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13/2 (2012), 279-297.