Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi

Yıl: 2014 Cilt: 28 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 47 - 61 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi

Öz:
Araştırma konuları ve kurumlar arası iş birliği, bilimsel bir toplulukta bilgi ağ yapılarının biçimlerive bilgi trafiğinin akışı hakkında önemli bilgiler veren alanlardır. Çalışmanın amacı, 1997 yılındanitibaren hakemli olarak yayımlanan Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi özelinde turizm bilgi ağyapısının ve kurumsal iş birliği yapısının ortaya çıkarılması, araştırma konularının ve kurumlar arasıiş birliği ağ yapı içerisindeki rollerinin belirlenmesi ve bağlantıların incelenmesidir. Veriler AnatoliaTurizm Araştırmaları Dergisinde 1997-2010 yılları arasında yayımlanan hakem denetimli makalelerdenelde edilmiştir. Ağ yapıyı tanımlamak ve yapılar arasındaki bağlantıları incelemek amacıyla sosyalağ analizi kullanılmıştır. Bu amaçla UCINET ve Netdraw programlarından yararlanılmıştır. Çalışmasonucunda, turizm bilgi ağının genelinin disiplinlerarası bir yaklaşımdan ziyade daha merkezi olmaeğiliminde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yönetim, pazarlama, ekonomi, eğitim, muhasebe-finansman,sağlık ve ulaştırma konularının diğer araştırma konularına göre kendi aralarında birbirleriyle dahabağlantılı olduğu belirlenmiştir. Kurumsal iş birliği açısından ise üniversiteler arasındaki iş birliğioranının oldukça düşük düzeyde olduğu; belirlenen bu ağ yapı içerisinde Dokuz Eylül, Gazi ve MersinÜniversitelerinin bilimsel bilginin üretiminde merkezi bir rol üstlendikleri ve bilginin diğer üniversitelereyayılmasında önemli rolleri olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Bibliometric Analysis of Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi: An Analysis of Research Subj ects and Institutional Collabration through Social Network Analysis

Öz:
Research subjects and collaboration between universities are important knowledge fields about forms ofknowledge networks structures in a scientific community and flow of knowledge traffic. The aims of thisstudy revealed to tourism knowledge network structure and institutional collaboration and examinedto the roles of research subjects and collaboration into tourism network structure based on publishedarticles in Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi. The data was collected from refereed articles inAnatolia Turizm Araştırmaları Dergisi between years of 1997-2010. Social Network Analysis is usedto define network structure and to examine links between structures. For that purpose, UCINET andNetdraw programs were utilized. At the end of this study, tourism knowledge structure generally hascentral structure rather than interdisciplinary structure. Management, marketing, economy, education,accounting-finance, health and transportation research subjects are to be linked with each otherrather than other research subjects. In this research, institutional collaborations are determined in lowdegree. In addition important roles are determined of University of Dokuz Eylül, University of Gazi andUniversity of Mersin at institutional collaboration and separation of knowledge to other universities.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Al, U., Sezen, U. ve Soydal, İ. (2012). Hacettepe Üniversitesi bilimsel yayınlarının sosyal ağ analizi yöntemiyle değerlendirilmesi. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 29(1), 53-71.
  • Al, U., Soydal, İ. ve Yalçın, H. (2010). Bibliyometrik Özellikleri Açısından bilig’in Değerlendirilmesi. bilig, 55, 1-20.
  • Baloğlu, S., ve Assante, L. (1999). A content analysis of subject areas and research methods used in five hospitality management journals. Journal of Hospitality & Tourism Research, 23, 53–70.
  • Benckendorff, P. (2009). Themes and trend in Australian and New Zealand Touris Research: A social network analysis of citations in two leading journals (1994-2007). Journal of Hospitality and Tourism Management, 16, 1-15.
  • Borgatti, S. ve Li, X. (2009). On social network analysis in a supply chain context. Journal of Supply Chain Management, 45(2), 5-22.
  • Bott, E. (1957). Family and social networks. London: Tavistock.
  • Burt, R. S. (1980). Models of network structure. Annual Review of Sociology, 6, 79- 101.
  • Burt, R. S. (1992). Structural holes. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Cantner, U. ve Graf, H. (2006). The network innovators in Jena: An application of social network analysis. Research Policy, 35(4), 463-480.
  • Crawford-Welch, S., ve McCleary, K. (1992). An identification of the subject areas and research techniques used in five hospitality-related journals. International Journal of Hospitality Management, 11, 155– 167.
  • Cross, R., Borgatti, S. P. ve Parker, A. (2002). Making invisible work visible: Using social network analysis to support strategic collaboration. California Management Review, 44(2), 25-48.
  • Çiçek, D. ve Kozak, N. (2012). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi’nde yayımlanan hakem denetimli makalelerin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 26, 4, 734-756.
  • Doyle, S. (2007). The role of social networks in marketing. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 15(1), 60-64.
  • Freeman, L. C. (2004). The development of social network analysis: A study in the sociology of science. Vancouver: Empirical Press.
  • Geuna, A., Llerena, P., Matt, M., ve Savona, M. (2003). Collaboration between a research university and firms and other institutions, SPRU Electronic Working Paper Series, http://www.sussex.ac.uk/Units/ spru/publications/imprint/sewps/sewp108/sewp108.pdf.
  • Gossart, C. ve Özman, M. (2009). Co-authorship networks in social sciences: The case of Turkey. Scientometrics, 78(2): 323-345.
  • Gürsakal, N. (2009). Sosyal ağ analizi Pajek, Ucinet ve Gmine uygulamalı. Bursa: Dora Yayınları.
  • Haenlein, M. (2011). A social network analysis of customer-level revenue distribution. Marketing Letters, 22(1), 15-29.
  • Hall, C. M. (2011). Publish and perish? Bibliometric analysis, journal ranking and the assessment of research quality in tourism. Tourism Management, 32(1), 16-27.
  • Hu, C., ve Racherla, P. (2008). Visual representation of knowledge networks: A social network analysis of hospitality research domain. International Journal of Hospitality Management, 27, 302-312.
  • Jafari, J. ve Aaser, D. (1988). Tourism as the subject of doctoral dissertations. Annals of Tourism Research, 15(3), 407-429.
  • Kim, S. (1998) Content analysis: Annals of Tourism Research and Journal of Travel Research. Yayımlanmamış Doktora Tezi, University of Wisconsin-Stout.
  • Leydesdorff, L. (2007). Betweenness centrality as an indicator of the interdisciplinarity of scientific journals. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 58(9): 1303– 1319.
  • Martinez, A., Dimitriadis, Y., Rubia, B., Gomez, E. ve de la Fuente, P. (2003). Combining qualitative evaluation and social network analysis for the study of classroom social interactions. Computers&Education, 41(4), 353-368.
  • Meyer-Arendt, K. J. ve Justice, C. (2002). Tourism as the subject of North American doctoral dissertations, 1987–2000. Annals of Tourism Research, 29, 1171-1174.
  • Morlacchi, P., Wilkinson, I. F., Young, L. C. (2005). Social network of researchers in B2B marketing: A case study of the IMP Group 1984-1999. Journal of Business to Business Marketing, 12(1), 3-34.
  • Palmer, A. L. ve Montano, J. J. (2005). Tourism and statistic bibliometric study 1998-2002. Annals of Tourism Research, 32(1), 167-178.
  • Pritchard, A. (1969). Statistical bibliography or bibliometrics? Journal of Documentation, 25: 348-349. researchgate.net alanından, erişim tarihi: 30.01.2014
  • Samdahl, D.M. ve Kelly, J.J. (1999). Speaking only to ourselves? Citation analysis of Journal of Leisure Research and Leisure Sciences. Journal of Leisure Research, 31, 171–180.
  • Schmidgall, R. ve Woods, R. H. (1997/1998). Rating the influence scholars have on their field: A citation analysis of hospitality management education 1989–1996. Journal of Hospitality and Tourism Education, 9(4), 74–79.
  • Schmidgall, R., Woods, R. H., ve Rutherford, D. G. (1996). Journal and periodical usefulness as rated by hospitality faculty members. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 37(2), 47–55.
  • Scott, J. P. (2000). Social network analysis A handbook. (2. bs.). Sage Publications.
  • Sheldon, P. (1991). An authorship analysis of tourism research. Annals of Tourism Research, 18, 473– 484.
  • Shih, H-Y (2006). Network characteristics of drive tourism destinations: An application of network analysis in tourism. Tourism Management, 27(5), 1029-1039.
  • Streeter, C. L. ve Gillespie, D. F. (1992). Social network analysis. D. F. Gillespie, C. Glisson (Yay. Haz.) Quantitative Methods in Social Work: State of the Art içinde (ss.201-222). Haworth Press, Inc.
  • Trochim, W. M., Marcus, S. E., Masse, L. C., Moser, R. P. ve Weld, P. C. (2008). The evaluation of large research ınitiatives: A participatory integrative mixed-methods approach. American Journal of Evaluation, 29(1), 8-28.
  • Wasserman, S. ve Galaskiewicz, J. (1994). Advances in social network analysis: Research in the social and behavioral sciences. Sage Publications.
  • Wixted, B. ve Holbrook, J. A. (2008). Conceptual issues in the evaluation of formal research networks. CPROST Report 2008-01. http://www.sfu.ca/cprost-old/docs/wixtedholbrook08-1.pdf.
  • Worrell, J., Wasko, M. ve Johnston, A. (2011). Social network analysis in accounting ınformation systems research, International Journal of Accounting Information Systems. 2011 tarihinde http:// www.citeulike.org/article/9613163 adresinden erişildi.
  • Xiao, H., ve Smith, S. L. J. (2006). The making of tourism research insights from a social sciences journal. Annals of Tourism Research, 33(2), 490-507.
  • Ying, T., ve Xiao, H. (2011). Knowledge linkage: A social network analysis of tourism dissertation subjects. Journal of Hospitality and Tourism Research, 14, 1-28.
APA Karagöz D, KOZAK N (2014). Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. , 47 - 61.
Chicago Karagöz Deniz,KOZAK Nazmi Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. (2014): 47 - 61.
MLA Karagöz Deniz,KOZAK Nazmi Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. , 2014, ss.47 - 61.
AMA Karagöz D,KOZAK N Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. . 2014; 47 - 61.
Vancouver Karagöz D,KOZAK N Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. . 2014; 47 - 61.
IEEE Karagöz D,KOZAK N "Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi." , ss.47 - 61, 2014.
ISNAD Karagöz, Deniz - KOZAK, Nazmi. "Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi". (2014), 47-61.
APA Karagöz D, KOZAK N (2014). Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 28(1), 47 - 61.
Chicago Karagöz Deniz,KOZAK Nazmi Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği 28, no.1 (2014): 47 - 61.
MLA Karagöz Deniz,KOZAK Nazmi Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, vol.28, no.1, 2014, ss.47 - 61.
AMA Karagöz D,KOZAK N Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği. 2014; 28(1): 47 - 61.
Vancouver Karagöz D,KOZAK N Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği. 2014; 28(1): 47 - 61.
IEEE Karagöz D,KOZAK N "Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi." Türk Kütüphaneciliği, 28, ss.47 - 61, 2014.
ISNAD Karagöz, Deniz - KOZAK, Nazmi. "Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi". Türk Kütüphaneciliği 28/1 (2014), 47-61.