Yıl: 2015 Cilt: 16 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 255 - 263 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki

Öz:
Amaç: Üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımını belirlemek ve problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik özellikler arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmaya 432 öğrenci katılmış, veriler Sosyodemografik Veri Formu, İnternette Bilişsel Durum Ölçeği (İBDÖ) ve Duygusal Zeka Ölçeği (DZÖ) ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı İstatistikler, t-testi, Pearson korelasyon analizi ve aşamalı hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar: Problemli internet kullanımı oranının %15.9 olduğu, İBDÖ ile DZÖ puanları arasında negatif yönde, anlamlı bir ilişki olduğu, cinsiyet (erkek) ile öğrencinin okuduğu bölümün, internetin sosyal etkileşim amaçlı kullanılmasının ve duygusal zekanın problemli internet kullanı- mını yordayıcı olduğu belirlenmiştir. Tartışma: Risk grubu olmaları nedeniyle öğrencilerde problemli internet kullanı- mının daha fazla incelenmesi ve önleyici yaklaşımların geliştirilmesi gerektiği düşünülmüştür. (Anadolu Psikiyatri Derg 2015; 16(4):255-263)
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji Davranış Bilimleri

The relationship between problematic internet using emotional intelligence and some sociodemographic variables

Öz:
Objective: The aim of this study is to identify problematic internet use in university students and relations between problematic internet use and emotional intelligence and some sociodemographic characteristics. Methods: 432 students participated to the study and data were collected by using questionnaire for sociodemographic charac- teristics, Online Cognition Scale and Emotional Intelligence Scale. Descriptive statistics, t-test, Pearson Correlation Analysis and Stepwise Hierarchical Regression Analysis were employed to evaluate the data. Results: Results indicated that problematic internet use rate is 15.9%, there is negative correlation between Online Cognition Scale and Emotional Intelligence Scale, and gender (being male), departments of students, using internet for social interaction and emotional intelligence are predictors of problematic internet use. Conclusion: Students are thought to be a risk group for problematic internet use, further studies are needed and precautions should be improved. (Anatolian Journal of Psychiatry 2015; 16(4):255-263)
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ANÇEL G, Açıkgöz İ, YAVAŞ AYHAN A (2015). Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. , 255 - 263.
Chicago ANÇEL Gülsüm,Açıkgöz İnci,YAVAŞ AYHAN Ayşe Gül Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. (2015): 255 - 263.
MLA ANÇEL Gülsüm,Açıkgöz İnci,YAVAŞ AYHAN Ayşe Gül Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. , 2015, ss.255 - 263.
AMA ANÇEL G,Açıkgöz İ,YAVAŞ AYHAN A Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. . 2015; 255 - 263.
Vancouver ANÇEL G,Açıkgöz İ,YAVAŞ AYHAN A Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. . 2015; 255 - 263.
IEEE ANÇEL G,Açıkgöz İ,YAVAŞ AYHAN A "Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki." , ss.255 - 263, 2015.
ISNAD ANÇEL, Gülsüm vd. "Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki". (2015), 255-263.
APA ANÇEL G, Açıkgöz İ, YAVAŞ AYHAN A (2015). Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16(4), 255 - 263.
Chicago ANÇEL Gülsüm,Açıkgöz İnci,YAVAŞ AYHAN Ayşe Gül Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi 16, no.4 (2015): 255 - 263.
MLA ANÇEL Gülsüm,Açıkgöz İnci,YAVAŞ AYHAN Ayşe Gül Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi, vol.16, no.4, 2015, ss.255 - 263.
AMA ANÇEL G,Açıkgöz İ,YAVAŞ AYHAN A Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 2015; 16(4): 255 - 263.
Vancouver ANÇEL G,Açıkgöz İ,YAVAŞ AYHAN A Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 2015; 16(4): 255 - 263.
IEEE ANÇEL G,Açıkgöz İ,YAVAŞ AYHAN A "Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki." Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16, ss.255 - 263, 2015.
ISNAD ANÇEL, Gülsüm vd. "Problemli internet kullanımı ile duygusal zeka ve bazı sosyodemografik değişkenler arasındaki ilişki". Anadolu Psikiyatri Dergisi 16/4 (2015), 255-263.