Yıl: 2015 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 230 - 249 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada altıncı sınıf öğrencilerinin kesirlere yönelik açık-uçlu sözel hikayeye kurdukları problemlerin matematiksel ve dilsel karmaşıklığının analiz edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Erzurum il merkezindeki yedi ortaokulun altıncı sınıflarında öğrenim gören toplam 170 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımları içerisinde yer alan betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilere bir açık-uçlu sözel hikâye sunulmuş ve iki farklı sözel problem kurmaları istenmiştir. Öğrenciler tarafından kurulan problemler matematiksel ve dilsel karmaşıklığına göre analiz edilmiştir. Dilsel karmaşıklığına göre problemler ödev , ilişkisel ve koşullu şeklinde sınıflandırılmıştır. Öğrencilerin kesirlerle işlemlere yönelik problem kurmada güçlük yaşadıkları tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin problem kurarken dilsel güçlüğü en düşük olan ödev türü problemleri daha fazla tercih ettikleri belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Analysis of the Problems Posed by the Sixth Grade Students for Open-Ended Verbal Story about Fractions

Öz:
In this study, it was aimed to be analyzed mathematical and linguistic complexity of the problems posed by sixth grade students over the open-ended verbal story about fractions. The study was conducted with 170 students receiving education at the sixth grades of seven middle schools located in the city center of Erzurum. Descriptive research method which is appropriate to quantitative research approach was utilized in this study. The students were given an open-ended verbal story and they were asked to pose two verbal problems. The problems posed by students were analyzed in terms of their mathematical and linguistic complexity. The problems were categorized into groups of assignment , relational and conditionalaccording to their linguistic complexity. It was determined that students had difficulties in the problem posing for the operation with fractions. Additionally, it was determined that the students preferred the assignmenttype of problems more than the other types in problem posing process.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ISIK C, KAR T (2015). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. , 230 - 249.
Chicago ISIK CEMALETTIN,KAR TUĞRUL Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. (2015): 230 - 249.
MLA ISIK CEMALETTIN,KAR TUĞRUL Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. , 2015, ss.230 - 249.
AMA ISIK C,KAR T Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. . 2015; 230 - 249.
Vancouver ISIK C,KAR T Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. . 2015; 230 - 249.
IEEE ISIK C,KAR T "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi." , ss.230 - 249, 2015.
ISNAD ISIK, CEMALETTIN - KAR, TUĞRUL. "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi". (2015), 230-249.
APA ISIK C, KAR T (2015). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 230 - 249.
Chicago ISIK CEMALETTIN,KAR TUĞRUL Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 6, no.2 (2015): 230 - 249.
MLA ISIK CEMALETTIN,KAR TUĞRUL Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.6, no.2, 2015, ss.230 - 249.
AMA ISIK C,KAR T Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 6(2): 230 - 249.
Vancouver ISIK C,KAR T Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 6(2): 230 - 249.
IEEE ISIK C,KAR T "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi." Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6, ss.230 - 249, 2015.
ISNAD ISIK, CEMALETTIN - KAR, TUĞRUL. "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İlgili Açık-Uçlu Sözel Hikayeye Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi". Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 6/2 (2015), 230-249.