Yıl: 2002 Cilt: 0 Sayı: 8 Sayfa Aralığı: 165 - 174 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)

Öz:
Bu çalışmanın amacı Türk eğitimcilerine Howard Gardner'm Çoklu Zeka Kuramının Amerikan okullarındaki uygulamalarını inceleyen SUMIT projesi hakkında bilgi vermektir. SUMIT Projesinin amacı, Çoklu Zeka Kuramım uygulayan Amerika genelindeki 41 okuldaki çalışmaların önemli noktalarını tespit etmek ve bunları kaynak dokümanlar haline getirmektir. Projeden elde edilen veriler öğrencilerin standart testlerdeki başarısında, disiplininde, ailelerin okul etkinliklerine katılımında ve öğrenme yeterlilikleri farklı öğrencilerin öğrenmelerinde artış olarak yorumlanmıştır. Ayrıca okullarla yapılan gözlem ve görüşmeler sonucu Çoklu Zeka Kuramını uygulayan veya uygulamayı düşünen okulların başarısına katkıda bulunmak amacıyla altı temel unsur belirlenmiştir. Elde edilen veriler genel anlamda değerlendirilirse kuramı uygulayan okullar sonuçlardan oldukça memnundur denebilir.
Anahtar Kelime: çoklu zeka

Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Bibliyografik
APA Kilic C (2002). Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). , 165 - 174.
Chicago Kilic Cigdem Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). (2002): 165 - 174.
MLA Kilic Cigdem Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). , 2002, ss.165 - 174.
AMA Kilic C Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). . 2002; 165 - 174.
Vancouver Kilic C Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). . 2002; 165 - 174.
IEEE Kilic C "Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)." , ss.165 - 174, 2002.
ISNAD Kilic, Cigdem. "Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)". (2002), 165-174.
APA Kilic C (2002). Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). Eurasian Journal of Educational Research, 0(8), 165 - 174.
Chicago Kilic Cigdem Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). Eurasian Journal of Educational Research 0, no.8 (2002): 165 - 174.
MLA Kilic Cigdem Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). Eurasian Journal of Educational Research, vol.0, no.8, 2002, ss.165 - 174.
AMA Kilic C Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). Eurasian Journal of Educational Research. 2002; 0(8): 165 - 174.
Vancouver Kilic C Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi). Eurasian Journal of Educational Research. 2002; 0(8): 165 - 174.
IEEE Kilic C "Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)." Eurasian Journal of Educational Research, 0, ss.165 - 174, 2002.
ISNAD Kilic, Cigdem. "Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)". Eurasian Journal of Educational Research 8 (2002), 165-174.