Yıl: 2014 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1 - 20 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi

Öz:
Fen eğitiminde ulaşılması zor olan kavramların görselleştirilmesi önem teşkil eder. Bu araştırmada kavramların görselleştirilmesi ile hazırlanan materyalin öğrencibaşarısına etkisi ortaya konmuştur. Araştırma Van merkezde bulunan bir ortaokulda 7.sını fa devam eden 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada yarı deneysel ve beti mselyöntem kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS paket programındanyararlanılmış, yüzde (%), frekans (f), t -testi (p), standart sapma, ranj ve ortalama gibiteknikler kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda görsel materyalin öğrenci başarısını artırdığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Astronomi ve Astrofizik

The effects of visual material on students achıevement in "the solar system and beyond: Mystery of space" unit

Öz:
Concepts that are difficult to reach would be important to visualization inscience education. The materials which prepared with visualization concepts have beenrevealed to impact on student achievement in this study. Research was carried out astate secondary school in the centre of Van and applied to 60 students. The study usedquasi-experimental and descriptive methods. SPSS package program was used tobenefit from the statistical analysis of the data, some techniques were also used such asthe percent (%), frequency (f), t-test (p), standard deviation, Range and mean. Result ofthe analysis visual material was determined to increase student achievement.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Astronomi ve Astrofizik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akçay, H., Tüysüz, C. ve Feyzioğlu, B. (2003). Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisine bir örnek: Mol kavramı ve avogadro s ayısı. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2 (2), 57-66.
  • Baysarı, E. (2007). İlköğretim düzeyinde 5. Sınıf fen ve teknoloji dersi canlılar ve hayat ünitesi öğretiminde kavram karikatürü kullanımının öğrenci başarısına, fen tutumuna ve kavram yanılgılarının giderilmesine olan etkisi . Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bütüner, S. Ö. ve Gür, H. (2008). Açılar ve üçgenler konusunun anlamlı öğrenme araçlarından v diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi . Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2 (1), 1-18.
  • B üyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı . Ankara: PegemA Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2013). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coştu, B. (2002). Ortaöğretimin farklı seviyelerindeki öğrencilerin buharlaşma, yoğunlaşma ve kaynama kavramlarını anlama düzeylerine ilişkin bir çalışma . Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi , Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler matbaacılık.
  • Demirkuş, N. (2009a). Biyolojide önemli kavramlar ders notları . http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/kav.htm adresinde 19.12.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Demirkuş, N. (2009b). Özel öğretim yöntemleri 2 ders notları. http://www.biyolojiegitim.yyu.edu.tr/ders/oo1.htm adresinde 19.12.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Doğan, N. (2009). Bilgisayar destekli istatistik öğretiminin başarıya ve istatistiğe karşı tutuma etkisi. Eğitim ve Bilim, 34(1 54), 3-16.
  • Eisen, Y. & Stavy, R. (1988). Student’s understanding of photosynthesis. The American Biology Teacher, 50(4), 208-212.
  • Ertepınar, H., Demircioğlu, H., Geban, Ö. ve Yavuz, D. (1998, Eylül ). Benzeşme ve bilgisayarlı öğretimin mol kavramını anlamaya etkisi . Sözlü bildiri, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğiti mi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Gedikoğlu, O. (2005). Avrupa birliği sürecinde türk eğitim sistemi:sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 1(1), 66-80.
  • Gündoğdu, F. (2013). İlköğretim fen ve teknoloji 8. sınıf öğretmen kılavuz kitabı . Ankara: Tuna Matbaacılık.
  • Gülen, S. (2010). Popüler fizik kavramları içeren görsel ders materyali geliştirme çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi , Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkis i. Türk Fen Eğitimi Dergisi , 9(1), 68-79.
  • Kalemoğlu Varol, Y. (2014). The relationship between attitudes of prospective physical education teachers towards education technologies and computer self-efficacy beliefs. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 157-168.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (1999). İlköğretimde fen bilgisi öğretimi ilköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı modül. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Köse, S., Ayaş, A. ve Taş, E. (2003). Bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgıları üzerine etkisi: Fotosentez. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 106-112.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim düzey fen bilgisi öğretiminde yüksek etkileşimli bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi . Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim matematik dersi 6–8. sınıf programı . Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Özsevgeç, T. ve Çepni, S. (2006). Farklı sınıflardaki öğrencilerin yüzme ve batma kavramlarını anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi , 172, 297-311.
  • S chunk, D. H. (2011). Eğitimsel bir bakışla öğrenme teorileri ( Çev. Edr: Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme . Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taş, E., Köse, S. ve Çepni, S. (2006). Bilgisayar destekli öğretim materyalinin fotosentez konusunu anlamaya etkisi. International Journal of Environmental and Science Education, 1(2), 163 – 171.
  • Temel, A. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Turgut, M., Baker D., Cunningham R. & Piburn M. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi. Ankara: YÖK- Dünya Bankası.
  • Ulukök, Ş., Çelik, H. ve Sarı, U. (2013). Basit elektrik devreleriyle ilgili bilgisayar destekli uygulamaların deneysel süreç becerilerinin gelişimine etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Ürey, M., Çepni, S., Köğce, D. ve Yıldız, C. (2013). Serbest etkinlik çalışmaları ders i kapsamında geliştirilen disiplinler arası okul bahçesi programının öğrencilerin
APA GÜLEN S, Demirkuş N (2014). Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. , 1 - 20.
Chicago GÜLEN SALİH,Demirkuş Nasip Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. (2014): 1 - 20.
MLA GÜLEN SALİH,Demirkuş Nasip Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. , 2014, ss.1 - 20.
AMA GÜLEN S,Demirkuş N Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. . 2014; 1 - 20.
Vancouver GÜLEN S,Demirkuş N Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. . 2014; 1 - 20.
IEEE GÜLEN S,Demirkuş N "Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi." , ss.1 - 20, 2014.
ISNAD GÜLEN, SALİH - Demirkuş, Nasip. "Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi". (2014), 1-20.
APA GÜLEN S, Demirkuş N (2014). Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1 - 20.
Chicago GÜLEN SALİH,Demirkuş Nasip Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11, no.1 (2014): 1 - 20.
MLA GÜLEN SALİH,Demirkuş Nasip Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.11, no.1, 2014, ss.1 - 20.
AMA GÜLEN S,Demirkuş N Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 11(1): 1 - 20.
Vancouver GÜLEN S,Demirkuş N Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 11(1): 1 - 20.
IEEE GÜLEN S,Demirkuş N "Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, ss.1 - 20, 2014.
ISNAD GÜLEN, SALİH - Demirkuş, Nasip. "Güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/1 (2014), 1-20.