Yıl: 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 79 - 84 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli

Öz:
Dünya nüfusunun artışına paralel olarak araç sahipliliğinin de artması ile birlikte günlük hayattaki araç trafiği de artmıştır. Bu hareketliliğin beraberinde getirdiği en büyük olumsuzluklardan biri olan trafk kazaları, insanhayatına mal olan ve önemli ölçüde ekonomik kayıplara sebep olan bir olaydır. Bu çalışmada 2005-2010 yıllarıarasında Erzurum Kuzey Çevre Yoluna ait veriler kullanılmıştır. Bu çalışmada karayolu güvenliğinin sağlanmasın- da kazalara neden olan faktörlerin incelenmesi ve bu faktörlerin birbiriyle ilişkilerini içine alan GenelleştirilmişLineer Regresyon tekniği ile kaza tahmin modelinin oluşturulması hedefenmiştir. Sonuç olarak kurulan model vemodele etki eden parametrelerin önem düzeyleri çalışma kapsamında sunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Çevre Bilimleri

Erzurum north ring road accident prediction model with Generalized Linear regression

Öz:
In parallel to the rise of the world s population, car ownership and consequently daily vehiculartraffc has increased. One of the largest negativities is traffc accidents which brought these activities. The traffcaccidents have caused deaths and considerable economic losses. In this study the data of Erzurum North Ring Roadwas used between 2005 to 2010. In this study, it is aimed to investigate factors which cause accidents, for providingroad safety and to create accident prediction model with the technic of Generalized Linear Model which includesrelations between these factors. As a result the model and the signifcance level of parameters affecting the modelwere presented in this study.
Anahtar Kelime:

Konular: Çevre Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgüngör, A.P., Doğan, E., 2008. Smeed ve Andreassen kaza mo - dellerinin Türkiye uygulaması: Farklı senaryo analizleri. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(24): 821-827.
  • Akgüngör, A.P., Doğan, E., 2010. Farklı yöntemler kullanılarak ge - liştirilen trafk kaza tahmin modelleri ve analizi. International Journal of Engineering Research and Development, 2(1): 16- 22.
  • Akgüngör, A.P., Yıldız, O., 2007. Sensitivity analysis of an accident prediction model by the fractional factorial method. Accident Analysis & Prevention, 39(1), 63-68.
  • Andreassen, D.C., 1985. Linking deaths with vehicles and populati- on. Traffc Engineering & Control, 26(11): 547-549.
  • Anonim, 2010. Motorlu kara taşıtları istatistikleri. Türkiye İstatistik Kurumu, Ankara.
  • Çodur, M.Y., 2012. Trafk kaza tahmin modelleri: erzurum ili çevre karayolları için uygulamalar. Atatürk Üniversitesi Fen Bilim- leri Enstitüsü, Doktora Tezi (Basılmamış), Erzurum.
  • Dinesh, M., Bawa, B.S., 1985. An analysis of road traffc fatalities in Delhi, India. Accident Analysis & Prevention, 17(1): 33-45.
  • Kibar Türe, F., 2008. Trafk kazaları ve Trabzon bölünmüş sahil yolu örneğinde kaza tahmin modelinin oluşturulması. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi (Basılmamış), Trabzon.
  • Lewis, S.L., Montgomery, D.C., Myers, R.H., 2001a. Examples of designed experiments with nonnormal responses. Journal of Quality Technology, 33: 265-278.
  • Lewis, S.L., Montgomery, D.C., Myers, R.H., 2001b. Confdence ınterval coverage for designed experiments analyzed with GLMs. Journal of Quality Technology, 33: 279-292.
  • McCullagh, P., Nelder, J.A., 1989. Generalized linear models. 2nd ed. Chapman & Hall.
  • Mekky, A., 1985. Effect of rapid increase in motorization levels on road fatality rates in some rich developing countries. Accident Analysis and Prevention, 17(2 ): 101-109.
  • Myers, R.H., Montgomery, D.C., Vining, G.G., 2001. Generalized linear models with applications in engineering and the scien - ces. John Willey & Sons, New York.
  • Partyka, C., 1984. Simple models of fatality trends using employ - ment and population data. Accident Analysis & Prevention, 16(3): 211-222
  • Smeed, R.J., 1949. Some statistics aspects of road safety Research. Journal of the Royal Statistical Society, Series A, Part I, 112: 1-34.
  • Tortum A., Çodur M.,Y., Kılınç B., 2012. Modelling traffc acci- dents in turkey using regression analysis. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3): 69-78.
  • Valli, P.P., 2005. Road accident models for large metropolitan cities of India. IATSS Research, 29(1): 57-65.
  • Zegeer, C. V., Deacon, J.A., 1987. Effect of lane width, shoulder width and shoulder type on highway safety. In State of the Art Report 6, TRB, National Research Council, Washington, D.C., pp. 1-21.
APA ÇODUR M, Tortum A, KAYACI ÇODUR M (2013). Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. , 79 - 84.
Chicago ÇODUR Muhammed Yasin,Tortum Ahmet,KAYACI ÇODUR MERVE Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. (2013): 79 - 84.
MLA ÇODUR Muhammed Yasin,Tortum Ahmet,KAYACI ÇODUR MERVE Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. , 2013, ss.79 - 84.
AMA ÇODUR M,Tortum A,KAYACI ÇODUR M Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. . 2013; 79 - 84.
Vancouver ÇODUR M,Tortum A,KAYACI ÇODUR M Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. . 2013; 79 - 84.
IEEE ÇODUR M,Tortum A,KAYACI ÇODUR M "Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli." , ss.79 - 84, 2013.
ISNAD ÇODUR, Muhammed Yasin vd. "Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli". (2013), 79-84.
APA ÇODUR M, Tortum A, KAYACI ÇODUR M (2013). Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 79 - 84.
Chicago ÇODUR Muhammed Yasin,Tortum Ahmet,KAYACI ÇODUR MERVE Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3, no.1 (2013): 79 - 84.
MLA ÇODUR Muhammed Yasin,Tortum Ahmet,KAYACI ÇODUR MERVE Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol.3, no.1, 2013, ss.79 - 84.
AMA ÇODUR M,Tortum A,KAYACI ÇODUR M Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2013; 3(1): 79 - 84.
Vancouver ÇODUR M,Tortum A,KAYACI ÇODUR M Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2013; 3(1): 79 - 84.
IEEE ÇODUR M,Tortum A,KAYACI ÇODUR M "Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli." Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3, ss.79 - 84, 2013.
ISNAD ÇODUR, Muhammed Yasin vd. "Genelleştirilmiş Lineer regresyon ile Erzurum Kuzey çevre yolu kaza tahmin modeli". Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3/1 (2013), 79-84.