Yıl: 2015 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 117 - 138 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar

Öz:
Bu çalışma ile ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının simetri kavramına ilişkin kavram yanılgılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 28 öğretmen adayından oluşmaktadır. Betimsel bir araştırma niteliğindeki bu çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu bir test ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun yansıma kavramını tanımlayamadığı görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen adaylarının genellikle yansımanın alınması sonucu elde edilen görüntünün ters olduğunu ihmal ettikleri gözlenmiştir. Simetri eksenine yönelik kendilerine yöneltilen soruya verdikleri cevapların da doğru tanımdan uzak olduğu söylenebilir. Genelde simetri ekseni için Bir cismi iki eş parçaya bölen doğrudur ifadesini kullandıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu paralelkenarın simetrik bir şekil olduğunu ve dört tane simetri ekseni olduğunu belirterek yanlış cevap vermişlerdir. Ayrıca ilgili çokgenlerin simetrik olup olmama durumlarını açıklamaları istenilen kısımda ise memnun edici cevaplar veremedikleri görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KARADENİZ HACISALİHOĞLU M, BARAN T, BOZKUŞ F, GÜNDÜZ N (2015). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. , 117 - 138.
Chicago KARADENİZ HACISALİHOĞLU Mihriban,BARAN Tuba,BOZKUŞ Figen,GÜNDÜZ Nazan İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. (2015): 117 - 138.
MLA KARADENİZ HACISALİHOĞLU Mihriban,BARAN Tuba,BOZKUŞ Figen,GÜNDÜZ Nazan İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. , 2015, ss.117 - 138.
AMA KARADENİZ HACISALİHOĞLU M,BARAN T,BOZKUŞ F,GÜNDÜZ N İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. . 2015; 117 - 138.
Vancouver KARADENİZ HACISALİHOĞLU M,BARAN T,BOZKUŞ F,GÜNDÜZ N İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. . 2015; 117 - 138.
IEEE KARADENİZ HACISALİHOĞLU M,BARAN T,BOZKUŞ F,GÜNDÜZ N "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar." , ss.117 - 138, 2015.
ISNAD KARADENİZ HACISALİHOĞLU, Mihriban vd. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar". (2015), 117-138.
APA KARADENİZ HACISALİHOĞLU M, BARAN T, BOZKUŞ F, GÜNDÜZ N (2015). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(1), 117 - 138.
Chicago KARADENİZ HACISALİHOĞLU Mihriban,BARAN Tuba,BOZKUŞ Figen,GÜNDÜZ Nazan İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 6, no.1 (2015): 117 - 138.
MLA KARADENİZ HACISALİHOĞLU Mihriban,BARAN Tuba,BOZKUŞ Figen,GÜNDÜZ Nazan İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.6, no.1, 2015, ss.117 - 138.
AMA KARADENİZ HACISALİHOĞLU M,BARAN T,BOZKUŞ F,GÜNDÜZ N İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 6(1): 117 - 138.
Vancouver KARADENİZ HACISALİHOĞLU M,BARAN T,BOZKUŞ F,GÜNDÜZ N İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2015; 6(1): 117 - 138.
IEEE KARADENİZ HACISALİHOĞLU M,BARAN T,BOZKUŞ F,GÜNDÜZ N "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar." Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6, ss.117 - 138, 2015.
ISNAD KARADENİZ HACISALİHOĞLU, Mihriban vd. "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar". Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 6/1 (2015), 117-138.