ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*
Yıl: 2014 Cilt: 16 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 109 - 135 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*
Öz: Küreselleşmenin hızla arttığı günümüz ortamında, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için aynı dili konuşmaları gerekmektedir. Aynı dili konuşmanın yolu ise Uluslararası Muhasebe Standartlarını uygulamaktır. Üç aşamalı olarak yapılan bu çalışmanın amacı, Uluslararası Muhasebe Standartlarının uygulanabilirliğinin işletme bölümü son sınıf öğrencileri, muhasebe eğitimi veren akademisyenler ve muhasebe meslek mensupları açısından anket yoluyla değerlendirilmesidir. SPSS ile yapılan analizler sonucunda meslek seçimi, staj/iş tecrübesi ve üniversite gibi değişkenlerin öğrencilerin TMS/TFRS farkındalıkları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
A STUDY ABOUT THE AWARENESS AND OPINION OF THE STUDENTS, ACADEMICS AND APPLIERS IN THE CENTRAL AND EASTERN BLACKSEA REGION FOR TMS/TFRS
Öz: The survival of businesses are required to speak the same language in today s environment of rapidly accelerated globalization. The way to speak this same language is to apply International Accounting Standards. The aim of this study conducted in three steps is to evaluate the applicability of IAS for the senior students in business administration, academics, and Professional accountants through a survey. As a result of SPSS analysis, it has been found that variables such as the choice of profession, internship/work experience and university are effective on the awareness of students.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akdoğan, N. 2007. Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartlarının Uygulanma Süreci: Sorunlar, Çözüm Önerileri Mali Çözüm Dergisi Sayı: 80 (Mart Nisan): 101-118
- Aktürk, A.,Akcanlı, F. 2013. Muhasebe Akademisyenlerinin Muhasebe Standartlarına Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Araştırma Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi Cilt:15 Sayı:4. 21-43
- Allen, J., M. C. Mastilak, D. Randolph ve A.Weickgenannt. 2012. IFRS Exercises Through The Curriculum: Helping Students Put US GAAP And IFRS In Context. Rupert, T. J. ve D. Feldmann (Ed). Advances in Accounting Education: Teaching and Curriculum Innovations. Bingley, U.K.: Emerald.315-348
- Baş, T. 2010. Anket. 6.Baskı Ankara: Seçkin Kitabevi
- Bates, H.L., B.E. Waldrup ve V. Shea. 2011. TheEffect Of International Financial Reporting Standards Convergence On U.S. Accounting Curriculum American Journal of Business Education Vol.4 No:7 (July):39-42, http://atoz.ebsco.com/Customization/Tab/1866?tabId=5549, e.t. 23.06.2013
- Bekçi, İ. 2007. Muhasebe Meslek Mensuplarının Türkiye Muhasebe Standartları Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma Muhasebe ve Denetime Bakış DergisiSayı:22 (Mayıs):27-40
- Can, İ. ve Y. Gör. 2011. Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının Meslek Mensupları Arasında Bilinirlik Düzeyini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma (Ankara ve Çankırı illeri örneği) World Of IFRS-UFRS Dünyası Dergisi Sayı:5 (Ekim) http://dergi.mumeyek.org/pdfler/3186c.pdf, e.t. 23.06.2013
- Çankaya, F. 2007. Uluslararası Muhasebe Uyumunun Ölçülmesine Yönelik Bir Uygulama: Rusya, Çin ve Türkiye Karşılaştırması Zonguldak Karaelmas Üniversitesi SBE Dergisi Cilt:3 Sayı:6. 127-148
- Çankaya, F. ve E. Dinç. 2012. Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının Uygulama Başarısını Etkileyen Faktörler: Bağımsız Denetçiler Üzerine Bir Araştırma Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF dergisi Cilt: 17 Sayı:1. 81-102
- Çankaya, F. ve O. Hatipoğlu. 2011. Türkiyede Uluslararası Muhasebe Standartlarının Uygulanabilirliğini Etkileyen Faktörlerin Meslek Mensuplarınca Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Yıl:4 Sayı:7(Yaz):61-89
- Dağlar, H., İ. Çelik ve M. Mortaş. 2011. Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF DergisiCilt:16: 217-230 Demirgil, H. 2010. Parametrik Olmayan (Non-Parametric) Hipotez Testleri. Şeref
- Kalaycı (Ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri içinde, 5.Baskı Ankara: Asil Yayınları, 85-110
- Dinç, E. ve A. Karakaya. 2008. Muhasebe Mesleği Seçimini Etkileyen Faktörlere Yönelik Lisans Öğrencilerinin Algılarındaki Farklılıklar Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi Cilt:10 Sayı:4: 117-136
- Erdoğan, M. ve E. Dinç. 2009. Türkiye Muhasebe Standartları ve Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi Sayı:43 (Temmuz): 154-169
- Erol, M., M. Atmaca ve S. Öztürk. 2011. Muhasebe Meslek Mensuplarının Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarına Bakış Açılarının Ölçülmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi Cilt:13 Sayı:3: 225-267
- Erol Fidan M. ve H. Cinit. 2013. 1 Ocak 2013 Öncesi Türkiye Finansal Raporlama Standartları Çerçevesinde KOBİ Muhasebe Standartlarının Muhasebe Meslek Mensupları Tarafından Algısı Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi Yıl:13 Sayı:1 (Haziran): 63-82
- Evci, S. 2008. Türkiye Muhasebe (Finansal Raporlama) Standartları ve Uygulanmasında Yaşanan Sorunlar. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi GÜ SBE. Ankara.
- Filiz, Z. 2011. Servqual Yöntemiyle Yurt İşletmesinde Hizmet Kalitesinin Öl- çülmesi International Journal of Researchand Development Vol.3 No.1: 38-49
- Hatunoğlu, Z., M. Uçantürk ve M. Kıllı. 2013. Türkiye Finansal Raporlama Standartlarının Bilinilirlik Düzeyi Üzerine Kahramanmaraşta Bir Alan Çalışması Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi Cilt:6 Sayı:1: 51-62
- Kalaycı, Ş. 2010. Faktör Analizi. Şeref Kalaycı (Ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri içinde 5.Baskı Ankara: Asil Yayınları: 321- 331
- Köroğlu, Ç. ve C. Doğan. 2012. Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına Uyum Süreci Ve Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi (Marmaris İlçesi Örneği) World Of IFRS UFRS Dünyası Dergisi Sayı:5 (Aralık), http://dergi.mumeyek.org/pdfler/314c8.pdf, e.t.11.06.2013
- Kroll, K. 2009. Is it U.S. GAAP or IFRS At U.S. Universities? Financial Executive (June): 52-55,http://atoz.ebsco.com/Customization/ Tab/1866?tabId=5549, e.t.11.06.2013
- Kurcan, F., S. Uyar ve N. Tetik. 2011. Meslek Mensuplarının UFRSye Bakış Açıları ve Farkındalık Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma Muhasebe ve Vergi Dünyası Dergisi Yıl:11 Sayı:3 Cilt:4: 15-28
- Munter, P. ve P.M.J. Reckers. 2009. IFRS andCollegiate Accounting Curricula in the United States: 2008 A Survey of the Current State of Education Conductedby
- KPMG and the Education Committee of the American Accounting Association Issues in Accounting Education Vol.24 No.2 (May):131139, http://atoz. ebsco.com/Customization/Tab/1866?tabId=5549, e.t.11.06.2013
- Özkan, A. ve F. Özşahin. 2012. Muhasebe Meslek Mensuplarının KOBİ Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Görüşlerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi Yıl:12 Sayı:37 (Eylül): 47-68
- Pekdemir, R. 2011. TMS TFRS Diye Diye Mali Çözüm (EylülEkim):117-127 Poria, S. V. 2009. IFRS Implementation and Challenges in India Maharashtra Economic Development Council-MEDC Monthly Economic Digest (August), www.gtgifrs.com/IFRS_Implementation_IN_India_VSP.pdf, e.t.11.06.2013
- Poroy Arsoy, A., T. Bora. 2012. KOBİ Muhasebe Standartlarının Gelişimi ve Türkiye Uygulaması Üzerine Bir Araştırma Muhasebe ve Finansman Dergisi (Ekim):17-28
- Romir Monitoring Research Holding. 2007. Accounting Reform - ComplexSurvey Results 1-59, www.accountingreform.ru, e.t.11.06.2013
- Ülkü, S. ve A. Gökgöz. 2013. Lisans ve Ön lisans Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Konusundaki Bilgi Düzeylerinin ve Farkındalıklarının Ölçülmesi: Yalova Örne- ği Mali Çözüm Dergisi Yıl:12 Sayı:116 (Mart-Nisan):39-56
- Yanık, A., F. Yıldız, E. Kara ve N. Günce. 2013. Muhasebe Eğitimi Gören Ön lisans Öğrencilerinin Muhasebe Standartları Hakkındaki Algıları Üzerine Bir Araştırma Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.Sayı:36 (Nisan):243-252
- Zarb, B.J. ve P. Jagolinzer. 2008 WhatAreStudentsTaught in International Accounting Courses? The CPA Journal (September):60-65, http://atoz. ebsco.com/Customization/Tab/1866?tabId=5549, e.t.11.06.2013
APA | YILMAZ SOĞUKSU Z, şahin z, ÇANKAYA F (2014). ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. , 109 - 135. |
Chicago | YILMAZ SOĞUKSU ZÜLEYHA,şahin zeynep,ÇANKAYA Fikret ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. (2014): 109 - 135. |
MLA | YILMAZ SOĞUKSU ZÜLEYHA,şahin zeynep,ÇANKAYA Fikret ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. , 2014, ss.109 - 135. |
AMA | YILMAZ SOĞUKSU Z,şahin z,ÇANKAYA F ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. . 2014; 109 - 135. |
Vancouver | YILMAZ SOĞUKSU Z,şahin z,ÇANKAYA F ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. . 2014; 109 - 135. |
IEEE | YILMAZ SOĞUKSU Z,şahin z,ÇANKAYA F "ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*." , ss.109 - 135, 2014. |
ISNAD | YILMAZ SOĞUKSU, ZÜLEYHA vd. "ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*". (2014), 109-135. |
APA | YILMAZ SOĞUKSU Z, şahin z, ÇANKAYA F (2014). ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16(2), 109 - 135. |
Chicago | YILMAZ SOĞUKSU ZÜLEYHA,şahin zeynep,ÇANKAYA Fikret ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi 16, no.2 (2014): 109 - 135. |
MLA | YILMAZ SOĞUKSU ZÜLEYHA,şahin zeynep,ÇANKAYA Fikret ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, vol.16, no.2, 2014, ss.109 - 135. |
AMA | YILMAZ SOĞUKSU Z,şahin z,ÇANKAYA F ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 2014; 16(2): 109 - 135. |
Vancouver | YILMAZ SOĞUKSU Z,şahin z,ÇANKAYA F ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 2014; 16(2): 109 - 135. |
IEEE | YILMAZ SOĞUKSU Z,şahin z,ÇANKAYA F "ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*." Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 16, ss.109 - 135, 2014. |
ISNAD | YILMAZ SOĞUKSU, ZÜLEYHA vd. "ORTA VE DOĞU KARADENİZ BÖLGESİNDEKİ ÖĞRENCİ, AKADEMİSYEN VE UYGULAYICILARIN TMS/TFRS FARKINDALIKLARI VE GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA*". Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi 16/2 (2014), 109-135. |