Yıl: 2014 Cilt: 5 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 131 - 149 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık

Öz:
Bu çalışmada; öğretmen adaylarının olumsuz değerlendirilme korkuları ile akademik sahtekârlık eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelenmektedir. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada rastgele örneklem alma yöntemi uygulanarak 825 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Araştırmaya göre öğretmen adaylarının hem akademik sahtekârlık eğilimleri ( X =2,86) hem de olumsuz değerlendirilme korkuları ( X =2,66) orta düzeydedir. Çalışmada akademik sahtekârlık eğilimleri ölçeği ile olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeği bazı kişisel değişkenlere göre anlamlı fark göstermektedir. Öğretmen adaylarının akademik sahtekârlık eğilimleri ölçeğinin alt boyutlarıyla, olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeği arasında düşük düzeyde ilişki söz konusudur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Relationship Between Prospective Teachers Fear of Negative Evaluation and Their Academic Dishonesty Tendencies

Öz:
This study investigates the relationship between teacher candidates’ fear of negative evaluation and their level of academic dishonesty. The universe of the study consists of 4469 teacher candidates enrolled at Abant İzzet Baysal University in 2012-2013 educational year. 825 prospective teachers have participated in the study. In the study, basic random sampling model has been utilized. Academic dishonesty scale and fear of negative evaluation scale have statistically differed according to some demographic variables. In the study, statistically significant differences between subscales of academical dishonesty scale and fear of negative evaluation scale have been observed.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖMÜR Y, AYDIN R, Argon T (2014). Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. , 131 - 149.
Chicago ÖMÜR Yunus Emre,AYDIN RECEP,Argon Türkan Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. (2014): 131 - 149.
MLA ÖMÜR Yunus Emre,AYDIN RECEP,Argon Türkan Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. , 2014, ss.131 - 149.
AMA ÖMÜR Y,AYDIN R,Argon T Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. . 2014; 131 - 149.
Vancouver ÖMÜR Y,AYDIN R,Argon T Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. . 2014; 131 - 149.
IEEE ÖMÜR Y,AYDIN R,Argon T "Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık." , ss.131 - 149, 2014.
ISNAD ÖMÜR, Yunus Emre vd. "Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık". (2014), 131-149.
APA ÖMÜR Y, AYDIN R, Argon T (2014). Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA, 5(9), 131 - 149.
Chicago ÖMÜR Yunus Emre,AYDIN RECEP,Argon Türkan Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA 5, no.9 (2014): 131 - 149.
MLA ÖMÜR Yunus Emre,AYDIN RECEP,Argon Türkan Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA, vol.5, no.9, 2014, ss.131 - 149.
AMA ÖMÜR Y,AYDIN R,Argon T Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA. 2014; 5(9): 131 - 149.
Vancouver ÖMÜR Y,AYDIN R,Argon T Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık. EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA. 2014; 5(9): 131 - 149.
IEEE ÖMÜR Y,AYDIN R,Argon T "Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık." EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA, 5, ss.131 - 149, 2014.
ISNAD ÖMÜR, Yunus Emre vd. "Olumsuz Değerlendirilme Korkusu ve Akademik Sahtekârlık". EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA 5/9 (2014), 131-149.