Yıl: 2015 Cilt: 11 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 151 - 169 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI

Öz:
Bu çalışma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme bölümüne devam eden öğrencilerin memnuniyet düzeylerini etkileyen faktörleri tespit etmek ve bu faktörlerin memnuniyet düzeyleri üzerine etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. 215 öğrenciye uygulanan anketten elde edilen verilere ilk olarak öğrenci memnuniyetini etkileyen faktörleri belirlemek için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin memnuniyetlerini etkileyen dört faktör bulunmuştur. Daha sonra bu faktörlerin ve öğrencilerin demografik özelliklerinin öğrencilerin memnuniyet düzeyine etkisi sıralı regresyon analizi ile ölçülmüştür. Bu faktörlerin ve demografik değişkenlerden bazılarının memnuniyet düzeylerine etkilerinin anlamlı olduğu sonucu elde edilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

INVESTIGATION OF FACTORS AFFECT SATISFACTION LEVELS OF BUSINESS STUDENT'S

Öz:
This study aims to determine satisfaction factors that affect undergraduate students who have been studying business administration program and also determine these factors affect on student satisfaction levels. The data was collected with survey method. The survey was applied to 215 students. Firstly; the Exploratory Factor Analysis was applied the data to determine the factors which affect students satisfaction. Four factors have found which have affected the student satisfaction. After then, the effects of these factors and students demographic variables on student satisfaction was measured via ordinal regression analysis. Finally; it is found that these factors and some of demographic variables have a significant impact on satisfaction levels
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adeleke, R. A., Babalola, B. T., Ogunsakin R.E., & Adarabioyo, M.I. (2012). Application of ordinal logistic to pregnancy outcomes. Journal of Natural Sciences Research, 2(4).
  • Akan, B. (2014). Toplam kalite yönetimi çerçevesinde öğrenci memnuniyeti: Namık Kemal Üniversitesi Hayrabolu Meslek Yüksekokulu uygulaması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(10),106-123.
  • Altaş, D. (2006). Üniversite öğrencilerinin memnuniyet araştırması. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 21(1), 439-458.
  • Athiyaman, A. (1997). Linking student satisfaction and service quality perceptions: The case of university education. European Journal of Marketing, 31(7), 528-540.
  • Aydın, S., Görmüş A. Ş., & Altıntop Y. A. (2014). Öğrencilerin memnuniyet düzeyleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi ile incelenmesi: Meslek Yüksekokulu'nda bir uygulama. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,14(1), 35-58.
  • Cheng, Y. C., & Tam, W. M. (1997). Multi-models of quality in education. Quality Assurance In Education, 5, 22-31.
  • DeShields Jr. O.W., Kara, A., & Kaynak, E. (2005). Determinants of business student satisfaction and retention in higher education: applying Herzberg's two-factor theory. International Journal of Educational Management. 19(2), 128-139.
  • Douglas, J., Douglas, A., & Barnes, B. (2006). Measuring student satisfaction at a UK university. Quality Assurance in Education, 14(3), 251 - 267.
  • Elliott, K. M., &. Healy, M. A. (2001). Key factors influencing student satisfaction related to recruitment and retention. Journal of Marketing for Higher Education, 10,4, 1-11.
  • Elliott, K. M., & Shin, D. (2002). Student satisfaction: An alternative approach to assessing this important concept. Journal Of Higher Education Policy And Management, 24(2), 197-209.
  • Eren, D., Özgül, E., & Çullu Kaygısız, N. (2013). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin eğitim memnuniyetlerinin belirlenmesi: Nevşehir Üniversitesi örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35(2), 16-27.
  • Elamir, E., & Sadeq, H. (2010). Ordinal regression to analyze employees' attidues towards the application of total quality management. Journal of Applied Quantitative Methods. 5(4).
  • Fitrianto, A., & Maziatul Izati Ab, G. (2014). Modeling employments rate data using ordinal logistic regression. Middle-East Journal of Scientific Research, 20(12), 1715-1720.
  • Lawson, C., & Montgomery, D. C. (2006). Logistic regression analysis of customer satisfaction data. Quality and Reliability Engineering International, 22(8), 971-984.
  • Clemes, M. D., Gan, C. E. C., & Kao, T. H. (2008). University student satisfaction: An empirical analysis. Journal of Marketing for Higher Education, 17(2), 292-325.
  • Maringe, F., & Gibbs, P. (2009). Marketing higher education: Theory and practice. Maidenhead, England: McGraw-Hill Education.
  • Oliver, R. (1997). Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer. New York: McGraw Hill.
  • Oldfield B. M., & Baron, S. (2000). Student perceptions of service quality in a UK university business and management faculty. Quality Assurance in Education, 8(2), 85- 95.
  • Onursal, S., Cömert, H., & Akman, G. (2011). Öğrenci memnuniyetini etkileyen faktörlerin araştırılması. XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Haziran, İstanbul.
  • Sönmez, H. (2014). Vakıf üniversitelerinde eğitim pazarlaması uygulamalarının öğrenci memnuniyetine etkileri üzerine İstanbul ilinde bir alan araştırması. Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bilimdalı, İstanbul.
  • Sökmen, A. (2011). Öğrenci memnuniyetine yönelik Ankara'daki bir meslek yüksekokulunda araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, (4), 66-79.
  • Şahin, A. E. (2009). Eğitim fakültesinde hizmet kalitesinin eğitim fakültesi öğrenci memnuniyet ölçeği (ef-ömö) ile değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37.
  • Şahin, İ., Zoraloğlu, Y. R., & Fırat, N. Ş. (2011). Üniversite öğrencilerinin yaşam amaçları, eğitsel hedefleri üniversite öğreniminden beklentileri ve memnuniyet durumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(3), 429-452.
  • Torlak, Ö. (2001). Eğitim hizmetleri pazarlaması açısından üniversite öğrencilerinin hizmet kalitesini algılamalarının önemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7( 3), 399- 416.
  • Tütüncü, Ö., & Doğan, Ö. İ. (2003). Müşteri tatmini kapsamında öğrenci memnuniyetinin ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), 130-151.
  • Uzgören, N., & Uzgören, E. (2007). Dumlupınar Üniversitesi lisans öğrencilerinin memnuniyetini etkileyen bireysel özelliklerin istatistiksel analizi-hipotez testi, ki-kare testi ve doğrusal olasılık modeli. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 173-193.
  • Üçdoğruk, Ş., Akın, F., & Emeç, H. (2001, Eylül). Hanehalkı harcamalarının olasılıklarını sıralı regresyon modeli ile tahmin etme. Çukurova Üniversitesi 5. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Adana.
  • Yangın, H. B., & Kırca, N. (2013). Antalya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri ve etkileyen faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2(1).
  • Yeo, R. K. (2009). Service quality ideals in a competitive tertiary environment. International Journal Of Educational Research, 48(1), 62-76.
  • Zemke, R. (2000). The Best customer to have is the one you have already got. The Journal For Qualty & Participation, March/April.
APA ERDOĞAN YAZAR E, BULUT E (2015). İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. , 151 - 169.
Chicago ERDOĞAN YAZAR EVRİM,BULUT Elif İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. (2015): 151 - 169.
MLA ERDOĞAN YAZAR EVRİM,BULUT Elif İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. , 2015, ss.151 - 169.
AMA ERDOĞAN YAZAR E,BULUT E İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. . 2015; 151 - 169.
Vancouver ERDOĞAN YAZAR E,BULUT E İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. . 2015; 151 - 169.
IEEE ERDOĞAN YAZAR E,BULUT E "İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI." , ss.151 - 169, 2015.
ISNAD ERDOĞAN YAZAR, EVRİM - BULUT, Elif. "İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI". (2015), 151-169.
APA ERDOĞAN YAZAR E, BULUT E (2015). İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(26), 151 - 169.
Chicago ERDOĞAN YAZAR EVRİM,BULUT Elif İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 11, no.26 (2015): 151 - 169.
MLA ERDOĞAN YAZAR EVRİM,BULUT Elif İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, vol.11, no.26, 2015, ss.151 - 169.
AMA ERDOĞAN YAZAR E,BULUT E İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 2015; 11(26): 151 - 169.
Vancouver ERDOĞAN YAZAR E,BULUT E İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 2015; 11(26): 151 - 169.
IEEE ERDOĞAN YAZAR E,BULUT E "İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI." Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11, ss.151 - 169, 2015.
ISNAD ERDOĞAN YAZAR, EVRİM - BULUT, Elif. "İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI". Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 11/26 (2015), 151-169.