Yıl: 2015 Cilt: 11 Sayı: 26 Sayfa Aralığı: 195 - 220 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Öz:
Çalışmada tüketicilerin otomobil markalarına olan marka sadakatlerinin tespit edilmesini ve tüketicilerin ileriki dönemlerdeki marka tercihlerinin öngörülmesi amaçlanmaktadır. Sonuçta, katılımcıların en yüksek marka bağlılığını AUDİ, MERCEDES ve OPEL markalarına gösterdikleri bulunmuştur. Bayan katılımcılar başta VOLKSWAGEN (VW), RENAULT ve PEUGEOT olmak üzere markaları tercih ederlerken, erkek katılımcılar ise başlıca TOFAŞ, RENAULT, FİAT ve FORD markalarını tercih etmektedirler. Düşük gelirli katılımcılar en fazla TOFAŞ ve RENAULT markalarını, orta gelir grubundakiler en fazla TOFAŞ, RENAULT ve FİAT ve FORD markalarını, üst gelir grubundakiler ise VW, TOYOTA, SKODA, OPEL, NİSSAN, HONDA ve CİTROEN markalarını tercih etmektedirler
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat

AN ANALYSIS ON CONSUMERS' BRAND LOYALTY AND PREFERENCES TOWARDS CAR BRANDS

Öz:
It is intended to find out the existing brand loyalty to car brands and to predict the consumers' future brand preferences. Finally, the highest brand loyalty were found to AUDI, MERCEDES and OPEL. It is understood that VW, RENAULT, PEUGEOT are mostly preferred by females; TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD are preferred by the males. While TOFAŞ and RENAULT are mostly preferred by low-incomers, TOFAŞ, RENAULT, FIAT and FORD are mostly preferred by the middle incomers and VOLKSWAGEN (VW), TOYOTA, SKODA, OPEL, NISSAN, HONDA and CITROEN are mostly preferred by the high incomers
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ARITAN T, Akyüz A (2015). TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 195 - 220.
Chicago ARITAN Tolga,Akyüz Ahmet Mutlu TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. (2015): 195 - 220.
MLA ARITAN Tolga,Akyüz Ahmet Mutlu TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. , 2015, ss.195 - 220.
AMA ARITAN T,Akyüz A TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2015; 195 - 220.
Vancouver ARITAN T,Akyüz A TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. . 2015; 195 - 220.
IEEE ARITAN T,Akyüz A "TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." , ss.195 - 220, 2015.
ISNAD ARITAN, Tolga - Akyüz, Ahmet Mutlu. "TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". (2015), 195-220.
APA ARITAN T, Akyüz A (2015). TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11(26), 195 - 220.
Chicago ARITAN Tolga,Akyüz Ahmet Mutlu TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 11, no.26 (2015): 195 - 220.
MLA ARITAN Tolga,Akyüz Ahmet Mutlu TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, vol.11, no.26, 2015, ss.195 - 220.
AMA ARITAN T,Akyüz A TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 2015; 11(26): 195 - 220.
Vancouver ARITAN T,Akyüz A TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. 2015; 11(26): 195 - 220.
IEEE ARITAN T,Akyüz A "TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA." Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 11, ss.195 - 220, 2015.
ISNAD ARITAN, Tolga - Akyüz, Ahmet Mutlu. "TÜKETİCİLERİN OTOMOBİL MARKALARINA YÖNELİK MARKA SADAKATLERİ VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 11/26 (2015), 195-220.