Yıl: 2015 Cilt: 4 Sayı: 11 Sayfa Aralığı: 42 - 46 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Öz:
Bu çalışmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan spor yapan öğrencilerin cinsiyetler açısından duygusal zekâ düzeylerinin farklılık gösterip göstermediklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, 114 kız (%30,8) 256 erkek (%69,2) olmak üzere toplam 370 öğrenci 41 maddeli beşli likert tipi cevaplama seçeneği içeren Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği'ni doldurarak çalışmaya katılmışlardır. Çalışmada ölçek alt boyut ve bütünü için iç tutarlılık hesaplaması yapılmış ve cinsiyet grupları tek yönlü çok değişkenli varyans analizi ile karşılaştırılmıştır. Üç alt boyutlu ölçeğin alt boyutlarının ve bütünün iç tutarlılık katsayıları şu şekildedir. "İyimserlik/Ruh Halinin Düzenlenmesi" ?=0,79, "Duyguların Kullanımı" ?=0,33, "Duyguların Değerlendirilmesi" ?=0,75 ve ölçeğin bütünü için ?=0,85'tir. Çalışmada daha sonra cinsiyete göre alt boyut ve genel toplam puanı açısından farklılıkları belirleyebilmek amacıyla tek yönlü (univariate) ve çok değişkenli (multivariate) varyans analizleri (MANOVA) yapılmıştır. Cinsiyet grupları arasında hem alt boyutlar (Wilk's ?=0,91. F3,366=11,867, p<0,001, ?2=0.089) hem de genel toplam puanı açısından (F1,368=30,537, p<0.001, ?2=0,077) istatistiksel olarak anlamlı farklılık vardır. Hem üç alt boyut hem de genel toplam duygusal zeka puanı açısından kız öğrencilerin puan ortalaması, erkek öğrencilerin puan ortalamasından daha yüksek olarak saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

COMPARING OF EMOTIONAL INTELLIGENCY ACCORDING TO GENDER AMONG STUDENTS OF SCHOOL OF PHYSİCAL EDUCATİON

Öz:
The aim of this study is to investigate the relationship of emotional intelligence and gender among the students of school of physical education and sport. One hundred fourteen females (30.8%) and 256 (69.2%) males, totally 370 subjects were completed the 41 items revised Schutte self-report emotional intelligence test. Internal consistency was evaluated for the subscales and entire of the test. Internal consistency was compared with the gender groups using one-way multi-variate variance analysis. The examination of the three-factor structure of the test for subscales and internal consistency is as follows: optimism/mood regulation 0.79, utilization of emotions 0.33, appraisal of emotions 0.75, and for the entire of the scale 0.85. Univariate and multivariate variance analysis (MANOVA) were used to determine the subscales and the entire test for gender. There was statistically significance among the gender groups both for the subscales (Wilk's ?=0.91. F3,366=11.867, p<0.001, ?2=0.089) and total scores (F1,368=30.537, p<0.001, ?2=0.077). The emotional intelligence scores for three subscales and entire test were higher in female subjects.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ZEKİOĞLU A, Tatar A, Turkmen M (2015). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 42 - 46.
Chicago ZEKİOĞLU AYLİN,Tatar Arkun,Turkmen Mustafa BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. (2015): 42 - 46.
MLA ZEKİOĞLU AYLİN,Tatar Arkun,Turkmen Mustafa BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. , 2015, ss.42 - 46.
AMA ZEKİOĞLU A,Tatar A,Turkmen M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2015; 42 - 46.
Vancouver ZEKİOĞLU A,Tatar A,Turkmen M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. . 2015; 42 - 46.
IEEE ZEKİOĞLU A,Tatar A,Turkmen M "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." , ss.42 - 46, 2015.
ISNAD ZEKİOĞLU, AYLİN vd. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". (2015), 42-46.
APA ZEKİOĞLU A, Tatar A, Turkmen M (2015). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, 4(11), 42 - 46.
Chicago ZEKİOĞLU AYLİN,Tatar Arkun,Turkmen Mustafa BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ 4, no.11 (2015): 42 - 46.
MLA ZEKİOĞLU AYLİN,Tatar Arkun,Turkmen Mustafa BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, vol.4, no.11, 2015, ss.42 - 46.
AMA ZEKİOĞLU A,Tatar A,Turkmen M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ. 2015; 4(11): 42 - 46.
Vancouver ZEKİOĞLU A,Tatar A,Turkmen M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ. 2015; 4(11): 42 - 46.
IEEE ZEKİOĞLU A,Tatar A,Turkmen M "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI." ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, 4, ss.42 - 46, 2015.
ISNAD ZEKİOĞLU, AYLİN vd. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN CİNSİYET GRUPLARI AÇISINDAN DUYGUSAL ZEKÂ DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI". ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ 4/11 (2015), 42-46.