Yıl: 2015 Cilt: 23 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1311 - 1330 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının akademik erteleme düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek, akademik erteleme eğilimi ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan 722 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Aitken (1982) tarafından geliştirilen Balkıs (2006) tarafından uyarlanan "Akademik Erteleme Ölçeği" ile Üstüner (2006) tarafından geliştirilen "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre akademik erteleme davranışı ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlar arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimi; mezun olunan lise türüne göre anlamlı bir farklılık gösterirken, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ise mezun olunan lise türüne ve ailesinde öğretmenlik mesleği yapan birinin bulunma durumuna göre farklılık göstermediği görülmüştür.Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimi düzeyinin azaltılması ve bu doğrultuda öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını artırmak için etkili zaman yönetimi, planlı çalışma gibi sosyal beceri kazandırmaya yönelik grup çalışmalarının düzenlenmesinin yararlı olabileceği düşünülmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Relationship Between Prospective Teachers' Academic Procrastination Behavior And Their Attitude Towards Teaching As A Profession

Öz:
The purpose of this study is to investigate whether or not there would be a significant relationship between prospective teachers' academic procrastination behavior and attitudes toward teaching as a profession and whether or not it varies in terms of some variables. The sample group in this research is comprised of 722 prospective teachers who are studying in Amasya University Faculty of Education. "Academic Procrastination Scale" and "Scale of Attitude toward Teaching Profession" was used as a means of data collection tool in this research. According to the results of this research, a significant negative relation was found between academic procrastination behavior and attitudes toward teaching as a profession. Whereas academic procrastination tendency of prospective teachers shows a significant difference according to the type of high school graduated from, attitudes toward teaching as a profession varies depending on the type of high school graduated from and number of people makes teaching as a profession in family. It is also found that academic procrastination and attitudes toward teaching as a profession is differed according to the gender variable. It is suggested that the organization of group studies such as effective time management, and planned study for the acquisition of social skills would be useful to decrease the tendency of academic procrastination in prospective teachers' behaviors and accordingly, to increase their positive attitude toward teaching as a profession
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KUTLU ABU N, GÖKDERE M, Çakır R (2015). Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. , 1311 - 1330.
Chicago KUTLU ABU NEŞE,GÖKDERE MURAT,Çakır Recep Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. (2015): 1311 - 1330.
MLA KUTLU ABU NEŞE,GÖKDERE MURAT,Çakır Recep Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. , 2015, ss.1311 - 1330.
AMA KUTLU ABU N,GÖKDERE M,Çakır R Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. . 2015; 1311 - 1330.
Vancouver KUTLU ABU N,GÖKDERE M,Çakır R Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. . 2015; 1311 - 1330.
IEEE KUTLU ABU N,GÖKDERE M,Çakır R "Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi." , ss.1311 - 1330, 2015.
ISNAD KUTLU ABU, NEŞE vd. "Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi". (2015), 1311-1330.
APA KUTLU ABU N, GÖKDERE M, Çakır R (2015). Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1311 - 1330.
Chicago KUTLU ABU NEŞE,GÖKDERE MURAT,Çakır Recep Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23, no.3 (2015): 1311 - 1330.
MLA KUTLU ABU NEŞE,GÖKDERE MURAT,Çakır Recep Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.23, no.3, 2015, ss.1311 - 1330.
AMA KUTLU ABU N,GÖKDERE M,Çakır R Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(3): 1311 - 1330.
Vancouver KUTLU ABU N,GÖKDERE M,Çakır R Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(3): 1311 - 1330.
IEEE KUTLU ABU N,GÖKDERE M,Çakır R "Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23, ss.1311 - 1330, 2015.
ISNAD KUTLU ABU, NEŞE vd. "Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışı İle Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırmalı İncelemesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23/3 (2015), 1311-1330.