İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi
Yıl: 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 331 - 343 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi
Öz: Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematiğe yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Türkiye'de ilköğretim okullarında görev yapan 1193 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin matematiğe yönelik duyuşsal boyutlu tutum puanlarının erkek öğretmenlere göre yüksek olduğu, öğretmenlerin yaşları arttıkça duyuşsal boyutlu tutum puanlarının azaldığı, en yüksek tutum puanlarına 0-5 yıl arasında kıdemi bulunan öğretmenlerin sahip olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: Konular:
Review of Primary School Teachers' Attitude towards Mathematics in the Framework of their Teaching Features
Öz: This study aims to determine what teachers' towards mathematics attitudes. In this study, the views of 1193 teachers working at a primary school during the spring term 2009-2010 were evaluated. In this research the one data collection tools were used, which was also developed by the current researcher to determine. With regard to the findings of the research problems, ıt was noted taht the scores of the female teachers' dimensional affective attitude towards mathematics age higher than those of the male teachers, that the dimensional affective scores of the teachers decreased as their age increased, that it is the teachers who work seniority of 0-5 years that have the highest scores.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aiken, L. R. (1970), Attitudes Towards Mathematics. Review of Educational Research, Vol.40, No: 4, 551-596
- Alcı, B. ve Erden M. (2006), Öğretmenlerin Matematiğe Karşı Tutumlarının Cinsiyete Göre İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına Etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 13-21
- Aydın, B. ve Peker, M. (2003),Öğretmen Adaylarının İlköğretim Sertifika Programında Okutulan Matematik Öğretimi Dersine Yönelik Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 23-30
- Bodur, M. (2006), Eğitim Fakültesi Programlarının Farklı Lise Çıkışlı Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumlarına Etkisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
- Bohuslav, R. V. (1980), A Method for Dealing With Attitudes and Anxieties in Mathematics in Mathematics, Ed. D. Practicum, Nova University
- Bulut, S., Yetkin, İ. E. ve Kazak, S.(2002), Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık Başarısı, Olasılık ve Matematiğe Yönelik Tutumlarının Cinsiyete Göre İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 22, 21-28
- Bütünkuş, B.(2005), Öğretmenlerin Öz-Yeterlik İnançları ve Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumları (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi)Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara
- Çapri, B. ve Çelikaleli, Ö. (2008), Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine Göre İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53
- Çelik, H.C. ve Bindak, R. (2005), Sınıf Oğretmenliği Bolumu Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Gore İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 427-436
- Doğan, H. (1997), Eğitimde Program Ve Öğretim Tasarımı, Önder Matbaacılık, Ankara
- Duru, A., Akgün, L. ve Özdemir (2005), İlköğretim Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 520-536
- Erdem, A. R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005) , Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkinTutumları. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Eylül 2005 Kongre Kitabı I.Cilt içinde (s. 471-477), Denizli
- Harper, N.J. ve Daane, C. J. (1998) , Causes And Reduction Of Math Anxiety in Preservice Elementary Teachers. Action in Teacher Education, 19(4), 29-38
- Hembree, R.(1990), The Nature Effects And Reliefof Mathematics Anxiety, Journal for Research in Mathematics Education, 21, 33-34,1990
- Jackson, C.D. ve Lewwingfell (1999), R.J., The Role Of Instructors In Creatig Math Anxiety In Students From Kindergarten Through College. Mathematics Teacher, 92, 583-586
- Kaja, P.(2002), The Sum of All Fears, Pschology Today, 10, 229-233
- Kandemir, M.(2007), Sınıf Öğretmeni Adaylarının Temel Matematik Dersine İlişkin Tutumları ve Kavram Öğrenim Düzeyleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 13-27
- Kulm, G. (1998), How To Do Mathematics Curriculum Materials Analysis, American Assocation For The Advancement Of Science, 23-25
- Larson, C. N.(1983), Techniques For Developing Positive Attitudes In pre-service Elementary Teachers, Arithmetic Teacher, 1983, 8-9,1983
- Nazlıçiçek, N. ve Erktin, E.(2002) , İlköğretim Matematik Öğretmenleri İçin Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül, Ankara
- Özdoğan, G,, Bulut, M. Ve Kula, F. (2005), Matematik Dersine Yönelik Tutumun ve Başarının, Cinsiyet ve Öğrenim Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 2, 995-997, Pamukkale Üniversitesi, Denizli
- Petty, R.E. ve Cacciopo, J.T (1986), The elaboration likehood model of persuasionin L. Berkowitz, (Ed.) Advances in Experimental Social Psychology, Vol.19.,123-205
- Schofield, H. L.(1982), Sex, Grade Level And The Relationship Between Mathematics Attitude And Achievement In Children. Journal Of Educational Research, Vol. 75, No. 5, 280-284
- Tapia, M. ve Marsh, G.(2000), Effect of Gender, Achievement in Mathematics and Ethnicitiy on Attitudes Toward Mathematics, Midth-South Educational Research Assocation, Bowling Green, November 15-17, KY, USA (Erıc Document Reproduction Service No. ED 449 044)
- Tavşancıl, E.(2002), Tutumların Ölçülmesi ve SPSS İle Veri Analizi, Nobel Yayıncılık, Ankara
- Türker, N. Ve Turanlı, N. (2008),Matematik Eğitimi Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (3),17-29
- Vinson, B., Haynes, J. , Brasher, J., Sloan, T., Gresham , R (1997), A Comparision of Preservice Teachers' Mathematics Anxiety before and after a Methods Class Emphasizing Manipulatives
- Wood, E. F.(1988), Math Anxiety And Elemantary Teachers: What does research tell us? For Learning of Mathematics, 8(1), 8-13
APA | çelen y (2015). İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. , 331 - 343. |
Chicago | çelen yeliz İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. (2015): 331 - 343. |
MLA | çelen yeliz İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. , 2015, ss.331 - 343. |
AMA | çelen y İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. . 2015; 331 - 343. |
Vancouver | çelen y İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. . 2015; 331 - 343. |
IEEE | çelen y "İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi." , ss.331 - 343, 2015. |
ISNAD | çelen, yeliz. "İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi". (2015), 331-343. |
APA | çelen y (2015). İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 331 - 343. |
Chicago | çelen yeliz İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, no.2 (2015): 331 - 343. |
MLA | çelen yeliz İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.4, no.2, 2015, ss.331 - 343. |
AMA | çelen y İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 331 - 343. |
Vancouver | çelen y İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2015; 4(2): 331 - 343. |
IEEE | çelen y "İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, ss.331 - 343, 2015. |
ISNAD | çelen, yeliz. "İlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesi". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (2015), 331-343. |