Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri
Yıl: 2015 Cilt: 23 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 875 - 888 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri
Öz: Bu çalışmada, halk eğitimi merkezi müdürlerinin hayat boyu öğrenmeye yönelik değişim eğilimlerinin (değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, değişimden kaçınma) incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, halk eğitimi merkezlerinde görev yapan 771 merkez müdürü oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Akbaba Altun ve Büyüköztürk (2011) tarafından geliştirilen değişim eğilimleri ölçeği (DEÖ) ile toplanmıştır. Araştırmada grupların ölçek puanları arasındaki farkların manidarlığının test edilmesinde tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Alt ölçek puanları arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon katsayısıyla incelenmiştir. Araştırmada, ilköğretim kurumlarından gelen müdürlerin yaygın eğitim kurumlarından gelen müdürlere göre girişimcilik boyutundaki değişim konusunda daha olumlu düşündükleri görülmüştür. Kıdemli müdürlerin, girişimcilik boyutundaki değişim eğilimlerinin daha yüksek, değişime dirençlerinin ise daha az olduğu bulunmuştur
Anahtar Kelime: Konular:
Change Tendency Of The Public Education Centers' Administrators
Öz: This study aims to investigate the change tendency (entrepreneurship in change, belief in that change is beneficial, resistance to change, avoidance of change) of public education centers' principals of centers for lifelong learning. The target population of the study consisted of 771 principals working in the centers for lifelong learning. The data was collected by using change inclination scale developed by Akbaba Altun and Büyüköztürk (2011). In the study, one-way variance analysis (ANOVA) was used to explore differences among groups. The relationships among the sub-scale scores were examined by using Pearson correlation coefficient. The analysis revealed that the principals previously working in the primary schools have a more positive attitude for the subject of entrepreneurship in change than that of the principals previously working in the non-formal education institutions. It was also observed that the change tendency of the senior principals in entrepreneurship dimension is higher while their resistance to change is lower
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akbaba Altun, S. ve Büyüköztürk, Ş. (2011). Değişim eğilimleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), 73 - 90.
- Aydın, B. (2012). Çağdaş okul müdürlerinin değişen rolleri. Ahi Evran Üniversitesi Kır- şehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2 ), 75-93.
- Argon, T. ve Özçelik, N. (2008). İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeter- likleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 70-89.
- Balcı Bucak, E. ve Göksoy, S. (2010). İlköğretim okulu yöneticilerinin değişime karşı di- renci azaltma yöntemlerinden eğitim ve karara katılımı sağlama yöntemini uygulama düzeylerine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşleri, 19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, 16-18 Eylül 2010 Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa, KKTC.
- Beycioğlu, K. ve Aslan, M. (2010). Okul gelişiminde temel dinamik olarak değişim ve yenileşme: Okul yöneticileri ve öğretmenlerin rolleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 153-173.
- Burford, K. (2003). Managing Change and Transitions. www.nlta.nf.ca/HTML Files/ html_pages/publications/bulletins/Sept-Oct/human.html. Erişim (07. 04. 2013).
- Erdoğan, İ. (2002). Eğitimde değişim yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
- Escalente, E. (2005). Organizational Change/Transformation Strategies. www.voctechorgb- nVirtuallib/programme/Regular/Hrm98/Change_Transform.htm Erişim (05. 05. 2013).
- Fullan, M. G. (1993). The complexity of the change process. In Change forces: Probing the depth of educational reform, pp. 19-41. Falme Press.
- Green, S.B. and Salkind, N.J. (2005). Using SPSS for windowsand Macintosh: Analyzing and understanding data. Newe Jersey: Pearson Prentice Hall.
- Kondakcı, Y., Zayim, M. ve Çalışkan, Ö. (2010). Okul yöneticilerinin değişime hazır olma tutumlarının okulun öğretim düzeyi, yöneticilerin deneyimi ve okul büyüklüğü bağ- lamında incelenmesi.İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(29), 155-176.
- Peker, Ö. (1995). Yönetimi geliştirmenin sürekliliği. Ankara: TODAİE Yayını no 258.
- Taş, A. (2009). Ortaöğretim okulu müdürlerinin değişimi yönetme davranışlarına ilişkin öğret- men algılarının değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (2), 1-18
- Töremen F. (2002) Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1), 185-202.
- Tunçer, P. (2013-a). Değişim yönetimi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 6 (2), 891 - 915.
- Tunçer, P. (2013-b). Değişim yönetimi sürecinde değişime direnme. Ondokuz Mayıs Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (1), 373 - 406.
- Temel Eğitime Destek Programı-Web Sayfası Dokümanı (Bkz. http://tedp.meb.gov.tr ) Erişim (09. 05. 2013).
- Yıldız, K. (2012). Yöneticilerin Değişimi Yönetme Yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (12), 177-198.
APA | ARSLAN M (2015). Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. , 875 - 888. |
Chicago | ARSLAN Mehmet Metin Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. (2015): 875 - 888. |
MLA | ARSLAN Mehmet Metin Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. , 2015, ss.875 - 888. |
AMA | ARSLAN M Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. . 2015; 875 - 888. |
Vancouver | ARSLAN M Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. . 2015; 875 - 888. |
IEEE | ARSLAN M "Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri." , ss.875 - 888, 2015. |
ISNAD | ARSLAN, Mehmet Metin. "Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri". (2015), 875-888. |
APA | ARSLAN M (2015). Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(2), 875 - 888. |
Chicago | ARSLAN Mehmet Metin Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23, no.2 (2015): 875 - 888. |
MLA | ARSLAN Mehmet Metin Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.23, no.2, 2015, ss.875 - 888. |
AMA | ARSLAN M Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(2): 875 - 888. |
Vancouver | ARSLAN M Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2015; 23(2): 875 - 888. |
IEEE | ARSLAN M "Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23, ss.875 - 888, 2015. |
ISNAD | ARSLAN, Mehmet Metin. "Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 23/2 (2015), 875-888. |