Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 23 - 45 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik

Öz:
Sosyal medya gündelik hayatın her karesinde bir biçimde varlık gösteren, birey ve toplum ilişkilerini her yönüyle değişim ve dönüşüme uğratan bir olgudur. Yapısal formu gereği daha çok bireysel kullanıma olanak tanıyan sosyal medyanın diğer bir yönüyle bireyleri birbirine bağlayan bir ağ örgüsü üzerinden gelişmesi, onu bütünüyle toplumsal kılmaktadır. Bu bakımdan toplumsal yapıyı var eden en önemli dinamiklerden biri olarak gençliğin, sosyal medya ile olan ilişkisinin anlaşılması çabası son derece önem kazanmaktadır. Söz konusu bu çabaya toplumsal yapının farklı birçok unsurunun toplamı olarak tanımlanabilecek 'toplumsal derinlik' kavramı etrafında bir okuma çabası geliştirilmelidir. Toplumsal derinlikten anlaşılması gereken geçmişin insanlık birikimini yok saymayan ama anakronizme de düşmeyen, bugünü anlayan, kavrayan ve irade gösterebilen bir aklın inşa faaliyetidir. Ve bu aklın toplumsal yapının bütün unsurlarına ve bütün hücrelerine işlenebilmesidir. Başka bir ifadeyle sağlıklı bir bedenin uyum ve ahengi için gerekli olan akıl ve iradedir. Bu yönüyle gençliğin sosyal medya kullanımını toplumsal derinlik kavramı etrafında kuramsal olarak ele alan çalışmamız, toplumsal derinliği var eden temel akıl etrafında, gençliğin sosyal medya ile olan ilişkisini anlama ve kavramaya odaklanmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Sosyoloji

Social Depth, Social Media and Youth

Öz:
Social media showing itself in every aspect of daily life and changing and transforming individuals and society relations at all points. Due to the structural form, social media mainly allows individual use; but on the other hand, its development through a network connecting individuals makes it entirely social. In this respect, understanding the relationship between social media and youth, as one of dozens of elements that comprise the social structure and as one of the most important dynamics, is becoming extremely important. Meanwhile, an effort should be developed around the concept of 'social depth' which can be defined as the sum of many different elements of the social structure. What should be understood from social depth is construction of a mind that does not ignore the humanity accumulation of history but not fall into anachronism, seize and apprehend today and show will. And ability to penetrate this mind into all the elements and cells of social structure. In other words, what is necessary for harmony of a healthy body is mind and will. In this aspect, our study, which discusses theoretically social media usage of youth around the concept of social depth, focuses on understanding and apprehending the relationship of youth with social media around fundamental mind creating social depth.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Sosyoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Babacan, M. E. (2015a). Sosyal Medya ve Gençlik. İstanbul: Açılım Kitap
  • Babacan, M. E. (2015b). Yeni Medya Bağlamında Toplumsal Hareketler ve Yeni Karakter
  • Analizi. Folklor ve Edebiyat, 21(83), 295-307.
  • Babacan, M. E. ve Yaman, Ö. M. (2014). Modern Delikanlılık Temsilleri. Sosyoloji Divanı, 2(3).
  • Barbarosoğlu, F. (2014). Cadılar bayramını dahi kanıksayanlar bu yazıdan ne anlasın http://www. yenisafak.com.tr/yazarlar/FatmaKBarbarosoglu/cadilar-bayramini-dahi-kaniksayanlar-bu-yazidan-ne- anlasin/56789 adresinden 05 Mart 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Bazarova, N. N. (2012). Public Intimacy: Disclosure Interpretation and Social Judgments on Facebook. Journal of Communication, 62, 815-832.
  • Boyd, D. (2014). It's Complicated. USA: Yale University Press. http://www.danah.org/books/ ItsComplicated.pdf
  • Bulut, M. (2008). Bir Sosyal Temsil Araştırması: Medyada Ve Üniversite Öğrencilerinde "Töre" nin Algılanışı. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 63-78.
  • Castells, M. (2005). Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür. (E. Kılıç, Çev.) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Chul Han, B. (2015). Yorgunluk Toplumu. (S. Yalçın, Çev.) İstanbul: Açılım Kitap. Dijck, J. V. (2013). The Culture of Connectivity; A Critical History of Social Media. Newyork: Oxford University Press.
  • Dünya Nüfus Günü. (2014). TÜİK: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15975 adresinden 21 Nisan 2015tarihinde edinilmiştir.
  • Eren, V. ve Aydın, A. (2014). Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(I), 197-205.
  • Ete, H. ve Taştan, C. (2013). Kurgu İle Gerçeklik Arasında Gezi Eylemleri. Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA) Araştırması, Ankara.
  • Faubion, J. D. (2014). Özne'yi Yeniden Düşünmek; Çağdaş Avrupa Sosyal Düşüncenin Antolojisi. (A.Tüzer vd., Çev.). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Friedman, L. M. (2002). Yatay Toplum. (A. Fethi, Çev.) İstanbul: İş Bankası.
  • Funk, R. (2013). Ben ve Biz; Postmodern İnsanın Psikanalizi(3. Baskı) (Ç. Tanyeri, Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Goffman, E. (2009). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (B. Cezar, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Göker, G. (2015). İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme. Turkish Studies, 10(2), 389-410. Doi: 10.7827/TurkishStudies.7641.
  • Harvey, D. (1999). Postmodernliğin Durumu. (S. Savran, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Horkheimer, M. ve Adorno T. W. (1995). Aydınlanmanın Diyalektiği. (O. Özügül, Çev.) İstanbul: Kabalcı.
  • Hutton, G. ve Fosdick, M. (2011). The globalization of social media. Journal of Advertising Research, 51 (4),564-570. Doi: 10.2501/JAR-51-4-564-570.
  • Jacoby, R. (1996). Belleğini Yitiren Toplum. (H. Atalay, Çev.) İstanbul: Ayrıntı.
  • Karagöz, K. (2013). Yeni Medya Çağında Dönüşen Toplumsal Hareketler ve Dijital Akti vizm Hareketleri. İletişim ve Diplomasi, 1(1), 131-156.
  • Kim, Y., Hsu, S. H. ve Zúñiga, H. G. (2013). Influence of Social Media Use on Discussion Network Heterogeneity and Civic Engagement: The Moderating Role of Personality Traits. Journal of Communication, 63, 498-516. Doi:10.1111/jcom.12034.
  • Lefebvre, H. (1998). Modern Dünyada Gündelik Hayat. (I. Gürbüz, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Litt, E. (2012) Knock, Knock. Who's There? The Imagined Audience. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 56(3), 330-345. DOI: 10.1080/08838151.2012.705195.
  • Puddephatt ve Oesterlund. (2012). Freedom of Expression, Media and Digital Communications. The Europen Commission Report.
  • Rideout, V. (2012). Social Media, and Social Life: How Teens View Their Digital Lives. [Common Sense Media'nın Çocuklar ve Medya Çalışması için düzenlediği program]. www.commonsense.org/research adresinden 23 Eylül 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Odyakmaz, A. N. (2013). Özgürlük Alanı Olarak Sunulan Sosyal Medya ve Taksim Gezi Parkı Eylemleri.Akdeniz İletişim Dergisi, (20), 202-217.
  • Pierre, B. (2013). Pratik Nedenler. (H. Uğur Tanrıöver, Çev.). İstanbul: Hil Rheingold, H. (1998). The Virtual Community. Addison-Wesley Publishing. http://www.rheingold.com/vc/book sitesinden 03 Eylül 2012 tarihinde edinilmiştir.
  • Said, C. (2000). Güç, İrade, Eylem. (H. İ. Kaçar, Çev.) İstanbul: Pınar.
  • Shayegan, D. (2013). Melez Bilinç. (H. Bayrı, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Stevenson, N. (2008). Medya Kültürleri; Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. (G. Orhon ve B. E. Aksoy, Çev.) Ankara:Ütopya.
  • Şimşek R. L. (2014). Teknoloji ve Yeni İletişim Olanaklarının Düşündürdükleri. http://yenimedya.wordpress. com/2014/01/19/teknoloji-ve-yeni-iletisim-olanaklarinin-dusundurdukleri/ adresinden 02 Şubat 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Thompson, J. B. (2008). Medya ve Modernite. (S. Öztürk, Çev.) İstanbul: Kırmızı.
  • Topbaş, H. ve Işık, U. (2014). Kurgu İle Gerçeklik Arasında Gezi Parkı Eylemleri ve Soysal Medya. Birey ve Toplum Dergisi, 4(1), 197-230. Doi: http://dx.doi.org/10.20493/bt.90898.
  • Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) (2012). Bilgi Toplumu Olma Yolunda Bilişim Sektöründeki Gelişmeler ile İnternet Kullanımının Başta Çocuklar, Gençler Ve Aile Yapısı Üzerinde Olmak Üzere Sosyal Etkilerinin Araştırılması Amacıyla Kurulan Meclis Araştırması Komisyonu Raporu. https://www.tbmm. gov.tr/sirasayi/donem24/yil01/ss381.pdf adresinden 05 Nisan 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Youmans, W. L. ve York, J. C. (2012). Social Media and the Activist Toolkit: User Agreements, Corporate Interests, and the Information Infrastructure of Modern Social Movements. Journal of Communication, 62, 315-329.
  • Zeldin, T. (2000). İnsanlığın Mahrem Tarihi. (E. Özsayar, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları
APA BABACAN M (2016). Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. , 23 - 45.
Chicago BABACAN Mehmet Emin Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. (2016): 23 - 45.
MLA BABACAN Mehmet Emin Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. , 2016, ss.23 - 45.
AMA BABACAN M Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. . 2016; 23 - 45.
Vancouver BABACAN M Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. . 2016; 23 - 45.
IEEE BABACAN M "Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik." , ss.23 - 45, 2016.
ISNAD BABACAN, Mehmet Emin. "Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik". (2016), 23-45.
APA BABACAN M (2016). Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. İnsan & Toplum, 6(1), 23 - 45.
Chicago BABACAN Mehmet Emin Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. İnsan & Toplum 6, no.1 (2016): 23 - 45.
MLA BABACAN Mehmet Emin Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. İnsan & Toplum, vol.6, no.1, 2016, ss.23 - 45.
AMA BABACAN M Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. İnsan & Toplum. 2016; 6(1): 23 - 45.
Vancouver BABACAN M Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik. İnsan & Toplum. 2016; 6(1): 23 - 45.
IEEE BABACAN M "Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik." İnsan & Toplum, 6, ss.23 - 45, 2016.
ISNAD BABACAN, Mehmet Emin. "Toplumsal Derinlik, Sosyal Medya ve Gençlik". İnsan & Toplum 6/1 (2016), 23-45.