Yıl: 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 194 - 217 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın genel amacı, farklı lise türlerinde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında yedi farklı lisede çalışan 15 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri üzerinde içerik analizi ile kodlamalar yapılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre; öğretmenler en fazla soru-cevap ve düz anlatım yöntemlerini kullanmaktadırlar ve öğrenci merkezli yöntemlerden yeterince yararlanmamaktadırlar; öğrenciler matematik dersine karşı ilgisiz ve önyargılıdırlar; matematik derslerinde öğretim programının etkisi vardır; aileler öğrencilerinin matematik derslerine karşı ilgisizdir; meslek liselerindeki öğrenci-öğretmen iletişimi yetersizdir; ödevlerin matematik eğitiminde etkisi vardır; öğretmenler sınıf mevcudu az, sakin bir sınıfta çalışmak istemektedirler.
Anahtar Kelime:

Mathematics Teachers' Views Working in Different Types of High School on Mathematics Education

Öz:
The main purpose of this study is to determine high school mathematics teachers' views on mathematics education. The study was conducted by interview which is one of the qualitative research methods. The population consists of 15 mathematics teachers working in seven different types of high schools during 2013-2014 educational years. Data were coded by using content analysis. According to the findings derived from teachers' views; teachers mostly use question-answer and verbal expression methods and don't sufficiently use student-centered methods; students are careless of and prejudiced about mathematics; mathematics curriculum have effects on mathematics courses; parents are not interested in their students' mathematics lessons; teacher-students connection is not sufficient especially in vocational high schools; homeworks have effects on mathematics courses; teachers want to work in a calm and small size classroom.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BERKANT H, GENÇOLU S (2015). Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. , 194 - 217.
Chicago BERKANT Hasan Güngör,GENÇOLU Serpil ener Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. (2015): 194 - 217.
MLA BERKANT Hasan Güngör,GENÇOLU Serpil ener Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. , 2015, ss.194 - 217.
AMA BERKANT H,GENÇOLU S Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. . 2015; 194 - 217.
Vancouver BERKANT H,GENÇOLU S Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. . 2015; 194 - 217.
IEEE BERKANT H,GENÇOLU S "Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri." , ss.194 - 217, 2015.
ISNAD BERKANT, Hasan Güngör - GENÇOLU, Serpil ener. "Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri". (2015), 194-217.
APA BERKANT H, GENÇOLU S (2015). Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 194 - 217.
Chicago BERKANT Hasan Güngör,GENÇOLU Serpil ener Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12, no.1 (2015): 194 - 217.
MLA BERKANT Hasan Güngör,GENÇOLU Serpil ener Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.12, no.1, 2015, ss.194 - 217.
AMA BERKANT H,GENÇOLU S Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 12(1): 194 - 217.
Vancouver BERKANT H,GENÇOLU S Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 12(1): 194 - 217.
IEEE BERKANT H,GENÇOLU S "Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri." Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12, ss.194 - 217, 2015.
ISNAD BERKANT, Hasan Güngör - GENÇOLU, Serpil ener. "Farklı Lise Türlerinde Çalışan Matematik Öğretmenlerinin Matematik Eğitimine Yönelik Görüşleri". Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12/1 (2015), 194-217.