Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 66 - 79 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı ergenlerde bilişsel esnekliğin sosyal medyayı kullanmaya yönelik tutum üzerindeki yordayıcı etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 309 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri Bilişsel Esneklik Ölçeği ve Sosyal Medyaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma da yöntem olarak kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi Pearson korelasyon katsayısı ve yapısal eşitlik modeli ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda bilişsel esneklik ile sosyal medyayı kullanmaya yönelik tutumun sosyal yetkinlik, paylaşım ihtiyacı ve öğretmenlerle ilişkiler alt boyutları arasında negatif yönde anlamlı ilişkilerin olduğu gözlenirken; sosyal izolasyon boyutuyla anlamlı bir ilişki belirlenmemiştir. Araştırmanın diğer bir sonucunda bilişsel esnekliğin sosyal medyayı kullanmaya yönelik tutumu negatif yönde yordadığı saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Examination of Relationship Between Cognitive Flexibility and Attitudes Towards The Use of Social Media

Öz:
The purpose of this study is to examine the predictive effect of cognitive flexibility on attitudes towards the use of social media in adolescents. The study group was composed of 309 secondary education students. The research data were collected via using the Cognitive Flexibility Scale and the Attitude towards Social Media Scale. In the study, the cross-sectional survey model was used as a method. The analysis of the data was made by using the Pearson correlation coefficient and the structural equality model. As a result of the study, it was observed that while there were significant negative relationships between cognitive flexibility and the social competence, need for sharing and relationships with teachers sub-dimensions of the attitudes towards the social media scale, not a significant relationship was determined in the social isolation dimension. Another result of the study was that cognitive flexibility negatively predicted the attitudes towards the use of social media
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Sosyoloji Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Peker A, ÇUKADAR F (2016). Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 66 - 79.
Chicago Peker Adem,ÇUKADAR Fatih Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (2016): 66 - 79.
MLA Peker Adem,ÇUKADAR Fatih Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. , 2016, ss.66 - 79.
AMA Peker A,ÇUKADAR F Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2016; 66 - 79.
Vancouver Peker A,ÇUKADAR F Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. . 2016; 66 - 79.
IEEE Peker A,ÇUKADAR F "Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." , ss.66 - 79, 2016.
ISNAD Peker, Adem - ÇUKADAR, Fatih. "Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". (2016), 66-79.
APA Peker A, ÇUKADAR F (2016). Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 66 - 79.
Chicago Peker Adem,ÇUKADAR Fatih Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education 6, no.2 (2016): 66 - 79.
MLA Peker Adem,ÇUKADAR Fatih Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, vol.6, no.2, 2016, ss.66 - 79.
AMA Peker A,ÇUKADAR F Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(2): 66 - 79.
Vancouver Peker A,ÇUKADAR F Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(2): 66 - 79.
IEEE Peker A,ÇUKADAR F "Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi." Sakarya University Journal of Education, 6, ss.66 - 79, 2016.
ISNAD Peker, Adem - ÇUKADAR, Fatih. "Bilişsel Esneklik İle Sosyal Medyayı Kullanmaya Yönelik Tutum Arasındaki İlişkinin İncelenmesi". Sakarya University Journal of Education 6/2 (2016), 66-79.