Yıl: 2016 Cilt: 6 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 186 - 200 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi

Öz:
Araştırmanın amacı kimya öğretiminde kullanılan ters yüz edilmiş sınıf (TES) modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesidir. Çalışmada, nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin birlikte kullanılması yoluyla, araştırma sonuçlarını bütünleştirilmesine imkan sağlayan karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma Deney (N:21) ve Kontrol (N:18) grupları olmak üzere toplam 39 Fen Bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Deney ve kontrol gruplarına işlem öncesi ön test ve işlemler sonrasında da son test olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, ,Genel Kimya Başarı Testi' ayrıca tersyüz sınıf etkinliklerine ilişkin sürecin daha iyi açıklanması amacıyla öğretmen adaylarına dört maddelik bir görüş formu uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Sonuç olarak, deney grubunda Genel Kimya-1 dersinin öğretiminde kullanılan TES modelinin öğretmen adaylarının erişileri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu söylenilebilir. Ayrıca öğretmen adayları TES modeli uygulamalarına ilişkin önemli oranda olumlu görüş belirttikleri ve modeli etkili buldukları saptanmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

A Research into the Flipped Classroom in terms of the Academic Achievement, and Views of the Prospective Teachers

Öz:
The aim of this research is a study of the flipped classroom used in chemistry education in terms of the academic achievement and views of the prospective teachers. In the study, mix method was used. Including the research experiment (N:21) and control (N:18) groups, it has been carried out with the 39 prospective science teachers.,General Chemistry Achievement Test' which have been developed by the reserchers before process as the pre test and after the process post test o the experiment and control groups, also with the aim of flipped classroom activities related process in mind, has been practiced to the prospective teachers in the form of a view form of four articles and the resulting data have been analized. As a result, it can be said there is an effect of the flipped classroom on General Chemistry-1 in the experiement group on the academic achievement of the prospective teachers. Moreover, it has also been found that the prospective teachers have opined in positive regarding the flipped classroom activities and they have found the method effective
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Albert, M., & Beatty, B. J. (2014). Flipping the classroom applications to curriculum redesign for an introduction to management course: Impact on grades. Journal of Education for Business, 89, 419- 424
  • Bergman, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Oregon: International Society for Technology in Education.
  • Bishop, J.L. & Verlager, M.A. (2013). The Flipped Classroom: A Survey of the Research. 120th ASEE Annual http://www.studiesuccesho.nl/wpcontent/uploads/2014/04/flipped-classroom-artikel.pdf & Exposition. ErişimTarihi: 08.02.2016
  • Creswell, J. W. (2003). Research design qualitative, quantative and mixed methods approaches. California: Sage Pub.
  • Creswell J. W., & Clark, V. L. P. (2014) Karma yöntem desen seçimi(Çev. A. Delice). Karma yöntem araştırmaları tasarımı ve yürütülmesi (Çev. Ed. Y. Dede, S. B. Demir) Anı Yayıncılık
  • Demiralay, R. (2014). Evde Ders Okulda Ödev Modelinin Benimsenmesi Sürecinin Yeniliğin Yayılımı Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping the classroom and instructional technology integration in a college-level information systems spreadsheet course. Educational Technology Research and Development, 61(4), 563-580.
  • Filiz, O. & Kurt, A.A (2015). Flipped Learning: Misunderstandings and the Truth, Journal of Educational Sciences Research,5(1), 215-229
  • Ford, P. (2015). Flipping a Math Content Course for Pre-Service Elementary School Teachers. PRIMUS, 25(4), 369-380,
  • Görü Doğan, T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: Ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24- 48.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Love, B. Hodge, A., Grandgenett N. & Swift A. W. (2014). Student learning and perceptions in a flipped linear algebra course, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 45(3), 317-324.
  • MacKinnon, G. (2015). Determining useful tools for the flipped science education classroom, Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 15(1), 44-55
  • Naccarato, E. & Karakok, G. (2015). Expectations and implementations of the flipped classroom model in undergraduate mathematics courses, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 46(7), 968-978
  • Orhan, D., Kurt, A. A., Ozan, Ş., Vural, S. S. ve Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 65-79.
  • Palmer, K. (2015). Flipping a Calculus Class: One Instructor's Experience. PRIMUS: Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies, 25(9-10), 886-891.
  • Prashar, A. (2015). Assessing the flipped classroom in operations management: A pilot study, Journal of Education for Business, 90(3), 126-138
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Sage, M. & Sele, P. (2015). Reflective journaling as a flipped classroom technique to increase reading and participation with social work students, Journal of Social Work Education, 51(4), 668-681
  • Schultz, D., Duffield S., Rasmussen S. C. & Wageman J., (2014). Effects of the Flipped Classroom Model on Student Performance for Advanced Placement High School Chemistry Students, J. Chem. Educ., 91, 1334-1339.
  • Seery, M. K. (2015). Flipped learning in higher education chemistry: emerging trends and potential directions. Chemistry Education Research and Practice,16, 758-768
  • Sharma, N., Lau, C. S., Doherty, I., & Harbutt, D. (2015). How we flipped the medical classroom. Medical Teacher, 37(4), 327-330
  • Smith J. D., (2013). Student attitudes toward flipping the general chemistry classroom. Chem. Educ. Res. Pract.,14, 607-614.
  • Turan, Z.,(2015).Ters Yüz Sınıf Yönteminin Değerlendirilmesi ve Akademik Başarı, Bilişsel Yük Ve Motivasyona Etkisinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Turan, Z. ve Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Öğrencilerin Ters Yüz Sınıf Yöntemine İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wilson, S. G. (2013). The flipped class: a method to address the challenges of an undergraduate statistics course. Teaching of Psychology, 40, 193-199.
  • Youngkin, C. A. (2014). The Flipped Classroom: Practices and Opportunities for Health Sciences Librarians. Medical Reference Services Quarterly, 33:4, 367-374, DOI: 0.1080/02763869.2014.957073
APA GÖĞEBAKAN YILDIZ D, KIYICI G, ALTINTAŞ G (2016). Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. , 186 - 200.
Chicago GÖĞEBAKAN YILDIZ DERYA,KIYICI GÜLBIN,ALTINTAŞ Gülşen Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. (2016): 186 - 200.
MLA GÖĞEBAKAN YILDIZ DERYA,KIYICI GÜLBIN,ALTINTAŞ Gülşen Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. , 2016, ss.186 - 200.
AMA GÖĞEBAKAN YILDIZ D,KIYICI G,ALTINTAŞ G Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. . 2016; 186 - 200.
Vancouver GÖĞEBAKAN YILDIZ D,KIYICI G,ALTINTAŞ G Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. . 2016; 186 - 200.
IEEE GÖĞEBAKAN YILDIZ D,KIYICI G,ALTINTAŞ G "Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi." , ss.186 - 200, 2016.
ISNAD GÖĞEBAKAN YILDIZ, DERYA vd. "Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi". (2016), 186-200.
APA GÖĞEBAKAN YILDIZ D, KIYICI G, ALTINTAŞ G (2016). Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 186 - 200.
Chicago GÖĞEBAKAN YILDIZ DERYA,KIYICI GÜLBIN,ALTINTAŞ Gülşen Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education 6, no.3 (2016): 186 - 200.
MLA GÖĞEBAKAN YILDIZ DERYA,KIYICI GÜLBIN,ALTINTAŞ Gülşen Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education, vol.6, no.3, 2016, ss.186 - 200.
AMA GÖĞEBAKAN YILDIZ D,KIYICI G,ALTINTAŞ G Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(3): 186 - 200.
Vancouver GÖĞEBAKAN YILDIZ D,KIYICI G,ALTINTAŞ G Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi. Sakarya University Journal of Education. 2016; 6(3): 186 - 200.
IEEE GÖĞEBAKAN YILDIZ D,KIYICI G,ALTINTAŞ G "Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi." Sakarya University Journal of Education, 6, ss.186 - 200, 2016.
ISNAD GÖĞEBAKAN YILDIZ, DERYA vd. "Ters-Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Erişileri ve Görüşleri Açısından İncelenmesi". Sakarya University Journal of Education 6/3 (2016), 186-200.