Yıl: 2016 Cilt: 7 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 312 - 330 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Öz:
Yansıtıcı düşünme becerisi, öğretmen adaylarının "öğretmen gibi düşünmeyi ve davranmayı" farklı yollarla öğrenmelerine ve bunları yansıtmalarına olanak sağlaması bakımından öğretmen eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmanın amacı Öğretmenlik Uygulaması dersinde uygulanan yansıtıcı günlük etkinliklerine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırma kapsamında 20132014 öğretim yılı Bahar döneminde Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde Öğretmenlik Uygulaması dersine kayıtlı olan 20 öğretmen adayının görüşleri, açık uçlu 6 sorunun yer aldığı bir form aracılığıyla toplanmıştır. Bunun yanı sıra, yansıtıcı günlüklerin mesleki yaşamdaki etkisini görebilmek için çalışmaya katılan grup içerisinden öğretmen olarak atanan üç öğretmenle bir yıl sonra görüşmeler yapılmıştır. Toplanan görüşme verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve açık uçlu sorularla eşleşen temalar altında incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları günlükler sayesinde kendilerini bütüncül bir şekilde değerlendirme, kendi gelişimlerini izleme, eleştirel bir bakış açısı kazanma, sorumluluk duygusunu ve yazı yazma becerilerini geliştirme olanağı bulduklarını ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları, birbirlerinin günlüklerinden de deneyim kazandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerle yapılan görüşme sonuçları da yansıtıcı günlüklerin hem kişisel hem de mesleki gelişime katkı sağladığını ortaya koymuştur
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Views of Prospective Teachers About Reflective Journals on Teacher Education

Öz:
Reflective thinking skill helps prospective teachers to learn "thinking and acting like a teacher" with different ways and therefore has an important role on teacher education. The aim of this study is to determine the views of prospective teachers on their reflective journals in "Teaching Practice" course. Study group consisted of twenty prospective teachers who were enrolled in Teaching Practice course in Hacettepe University, Department of Computer Education and Instructional Technology at 2013-2014 Spring semester. Data were collected with an open ended questionnaire which had six items in this case study. Besides, in order to see the long-term impact of reflective journals on their professional life, researchers carried out an interview with three of prospective teachers who worked as ICT teachers on the following year. Interview data were analyzed with content analysis method and examined under themes that matched with the research questions. Prospective teachers underlined that they have evaluated themselves as a holistic way, watched their own development, gained a critical perspective, expressed their sense of responsibility and developed their writing skills with the help of journals. Results also showed that they gained new experiences through others' blogs. Moreover, interview results showed that reflective journals contributed their personal and professional development
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Akkoyunlu B, Telli E, MENZİ ÇETİN N, DAĞHAN G (2016). Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. , 312 - 330.
Chicago Akkoyunlu Buket,Telli Esra,MENZİ ÇETİN NİHAL,DAĞHAN Gökhan Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. (2016): 312 - 330.
MLA Akkoyunlu Buket,Telli Esra,MENZİ ÇETİN NİHAL,DAĞHAN Gökhan Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. , 2016, ss.312 - 330.
AMA Akkoyunlu B,Telli E,MENZİ ÇETİN N,DAĞHAN G Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. . 2016; 312 - 330.
Vancouver Akkoyunlu B,Telli E,MENZİ ÇETİN N,DAĞHAN G Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. . 2016; 312 - 330.
IEEE Akkoyunlu B,Telli E,MENZİ ÇETİN N,DAĞHAN G "Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri." , ss.312 - 330, 2016.
ISNAD Akkoyunlu, Buket vd. "Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri". (2016), 312-330.
APA Akkoyunlu B, Telli E, MENZİ ÇETİN N, DAĞHAN G (2016). Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(4), 312 - 330.
Chicago Akkoyunlu Buket,Telli Esra,MENZİ ÇETİN NİHAL,DAĞHAN Gökhan Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7, no.4 (2016): 312 - 330.
MLA Akkoyunlu Buket,Telli Esra,MENZİ ÇETİN NİHAL,DAĞHAN Gökhan Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, vol.7, no.4, 2016, ss.312 - 330.
AMA Akkoyunlu B,Telli E,MENZİ ÇETİN N,DAĞHAN G Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2016; 7(4): 312 - 330.
Vancouver Akkoyunlu B,Telli E,MENZİ ÇETİN N,DAĞHAN G Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2016; 7(4): 312 - 330.
IEEE Akkoyunlu B,Telli E,MENZİ ÇETİN N,DAĞHAN G "Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri." Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7, ss.312 - 330, 2016.
ISNAD Akkoyunlu, Buket vd. "Öğretmen Eğitiminde Yansıtıcı Günlüklere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri". Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 7/4 (2016), 312-330.