Yıl: 2016 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 134 - 141 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi

Öz:
Amaç: Bu çalışma bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerinin karşılaştırması ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Materyal ve Metot: Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencileri ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören toplam 496 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Veriler "Kişisel Bilgi Formu" ve Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ile toplanmıştır. Veriler SPSS 20 paket istatistik programında yüzdelik, ki kare, t-testi, Anova, Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri ile değerlendirilmiştir. Çalışma için kurum ve katılımcılardan sözel izin alınmıştır. Bulgular: Bu çalışmada Hemşirelik öğrencilerinin iletişim beceri düzeyleri 74.61±15.97, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin ise 67.93±16.01 ve gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır (p< .05). Sınıflara göre iletişim beceri düzeyleri her iki bölüm öğrencilerinde de istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermemiştir (p>.05). Erkek öğrencilerin iletişim beceri düzeyi kadın öğrencilerden daha düşük olup aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğrencilerin spor yapma, yaşadığı yer, baba ve anne eğitim düzeyi, ailenin gelir durumu ile iletişim becerisi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p> .05). Sonuç: Sınıf düzeyinin yükselmesinin iletişim beceri puanlarını değiştirmiyor olması, erkek öğrencilerin iletişim beceri düzeylerinin daha düşük olması ders müfredatlarına bazı düzenlemeler yapılmasının ve öğrencilerin iletişim beceri düzeylerini geliştirmesinin mesleki açıdan son derece önemli bir gereklilik olduğunu ortaya koymaktadır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Hemşirelik Davranış Bilimleri

EVALUATION OF the COMMUNICATION SKILLS of NURSING AND PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS STUDENTS' AND THE ITS AFFECTING FACTORS

Öz:
Aim: The aim of this descriptive study was to compare and examine the communication skill levels of Nursing Students of Health School and Students of Physical Education and Sportsin University in terms of various parameters. Material and Method: 496 students of Nursing and Physical Education and Sports Departments at a University in 2014-2015 academic year participated in the study. The data was collected through "Personel Information Form" and "The Scale of Evaluation of Communication Skills" questionnaires developed by Korkut (1996). The accumulated data was evaluated by SPSS 20 statistics program. In the analysis of the data; frequency, chi square, t-test, Anova, Man Whitney U test and Kruskal-Wallis H tests were used. Permission from both the participants and the related institutions was obtained prior to the delivery of questionnaires. Results: In this study, Nursing students' communication skill levels were 61±15.97 and Physical Education and Sports Students' communication skill levels were 67.93±16.01 The difference between the two groups was statistically significant (p<.05). However, the communication skill levels in terms of classes were not significantly different between both departments (p>.05). Male students' communication skill level showed to be lower than the level of female students but it was not significantly different. The results did not show significant difference according to students exercise patterns, place of living, parents educational level, or parents income level with the communication skills. Conclusion: The result of the study shows that, increasing the students' class level does not change the communication skill scores. The fact that male students demonstrated lower communication skills creates a necessity of changing the curriculum as students' communication skill levels should be developed equally for the purpose of preparing them for the profession.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Hemşirelik Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KISSAL A, KAYA M, KOÇ M (2016). Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. , 134 - 141.
Chicago KISSAL AYGÜL,KAYA Mustafa,KOÇ Medine Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. (2016): 134 - 141.
MLA KISSAL AYGÜL,KAYA Mustafa,KOÇ Medine Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. , 2016, ss.134 - 141.
AMA KISSAL A,KAYA M,KOÇ M Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. . 2016; 134 - 141.
Vancouver KISSAL A,KAYA M,KOÇ M Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. . 2016; 134 - 141.
IEEE KISSAL A,KAYA M,KOÇ M "Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi." , ss.134 - 141, 2016.
ISNAD KISSAL, AYGÜL vd. "Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi". (2016), 134-141.
APA KISSAL A, KAYA M, KOÇ M (2016). Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 134 - 141.
Chicago KISSAL AYGÜL,KAYA Mustafa,KOÇ Medine Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7, no.3 (2016): 134 - 141.
MLA KISSAL AYGÜL,KAYA Mustafa,KOÇ Medine Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, vol.7, no.3, 2016, ss.134 - 141.
AMA KISSAL A,KAYA M,KOÇ M Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016; 7(3): 134 - 141.
Vancouver KISSAL A,KAYA M,KOÇ M Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016; 7(3): 134 - 141.
IEEE KISSAL A,KAYA M,KOÇ M "Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi." Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7, ss.134 - 141, 2016.
ISNAD KISSAL, AYGÜL vd. "Hemşirelik ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri ve Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi". Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7/3 (2016), 134-141.