Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 167 - 173 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi

Öz:
Bu çalışmada otomotiv endüstrisinde yeni teknolojilerin geliştirilmesi ve taşıtlarda yakıt tüketimini azaltıcı, sürüş konforunu arttırıcı araştırmalar son zamanlarda oldukça hız kazanmıştır. Düşünülen her yenilik ve gelişimin doğrulanmadan denenmesi otomotiv sektörü için yüksek bir maliyete sebep olmaktadır. Bu tür bir yaklaşım üretici firmalar ve araştırmacılar için büyük bir zaman kaybına yol açmaktadır. Bu sebeplerden dolayı taşıt üzerinde yapılacak geliştirmeler öncelikle çeşitli simülasyon programlarında gerçekleştirilmektedir. Simülasyon sonuçları bir sonraki aşamada gerçek zamanlı çalışmalarla desteklenerek prototip üretimine geçilmektedir. Yapılan çalışmalarda simülasyon ortamı olarak Msc. Adams ve AMSim gibi birçok farklı programlar kullanılabilmektedir. Simülasyon çalışmalarında kullanılan programlar arasında en yaygın kullanılan simülasyon ortamı Matlab/Simulink programıdır. Bu çalışmada dört ve beş  vitesli manuel  şanzımanların aynı taşıtta kullanılmasını karşılaştırmak amacıyla Matlab/Simulink ortamında simülasyonlar yapılmıştır.
Anahtar Kelime:

The Analysis of Level Increasement at the Vehicle Gearboxes

Öz:
In recent years, investigations show gain on the development of new technologies in the automotive industry, even that especially to reduce fuel consumption and increase to driving comfort. In automotive industry R&D process leads to very high cost if contemplated each implements without verification. Even that, one such approach is cause to great waste of time for Producer Company and researcher. For these reasons, developments will be carried out primarily on vehicles. These improvements are developed by using various simulation programs. If the simulation results supported with a real-time simulation, as a second step is beginning of the started the prototype production. In the performed studies, many different programs such as AMSim and Msc. Adams, can be used as the simulation environment. One of the most important and commonly used simulation program is Matlab/Simulink. In this study, five and four Speed manual transmissions are simulated in Matlab/Simulink to compare the results at the same vehicle. Also, the effects of the reduction ratio were examined for both of two transmissions
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aysal, F.E., Vites Kademesindeki Artışın Taşıta Olan Etkisinin Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014.  
  • Greiner, J., Doerr, C., Nauerz, H. and Graeve, M. (2004). The New "7G-TRONIC" of Mercedes- Benz: Innovative Transmission Technology for Better Driving Performance, Comfort and Fuel Economy. SAE paper, No. 2004-01-0649.
  • Kondo, M., Hasegawa, Y., Takanami, Y., Arai, K., Tanaka, M. and Kinoshita, M. (2007). Toyota AA80E 8-Speed Automatic Transmission with Novel Powertrain Control System. SAE paper, No. 2007-01-1311.
  • Kulkarni, M., Shim, T. and Zhang, Y. (2007). Shift dynamics and control of dual-clutch transmissions. Mechanism and Machine Theory, 168-182.
  • Lechner, G. and Naunheimer, H. (1999). Automotive Transmissions Fundamentals Selection Design And Aplication. Stutgart and Augsburg: Springer.
  • Liu, Y., Qin, D., Jiang, H., Liu, C. and Zhang, Y. (2011). Clutch torque formulation and calibration for dry dual clutch transmissions . Yi Zhang, 218-227.
  • Scherer, H. (2003). ZF 6-Speed Automatic Transmission for Passenger Cars. SAE paper, No. 2003-01-0596.
  • Srivastava, N. and Haque, I. (2009). Nonlinear dynamics of a friction-limited drive: Application to a chain continuously variable transmission (CVT) system. Journal of Sound and Vibration (321), 319-341.
  • Yamamoto, Y., Nishida, M., Suzuki, K., Saitou, M. and Tsutsui, H. (2001). New Five-Speed Automatic Transmission for FWD Vehicles. SAE paper , No.2001-01-0871.
  • Zheng, C. H., Lim, W. S. and Cha, S. W. (2011). Performance Optımızatıon Of CVT For Two- Wheeled Vehıcles . International Journal of Automotive Technology, 12(3), 461-468.
APA AYSAL F, BAYRAKÇEKEN H, Girgin Z (2016). Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. , 167 - 173.
Chicago AYSAL FARUK EMRE,BAYRAKÇEKEN HÜSEYİN,Girgin Zekeriya Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. (2016): 167 - 173.
MLA AYSAL FARUK EMRE,BAYRAKÇEKEN HÜSEYİN,Girgin Zekeriya Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. , 2016, ss.167 - 173.
AMA AYSAL F,BAYRAKÇEKEN H,Girgin Z Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. . 2016; 167 - 173.
Vancouver AYSAL F,BAYRAKÇEKEN H,Girgin Z Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. . 2016; 167 - 173.
IEEE AYSAL F,BAYRAKÇEKEN H,Girgin Z "Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi." , ss.167 - 173, 2016.
ISNAD AYSAL, FARUK EMRE vd. "Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi". (2016), 167-173.
APA AYSAL F, BAYRAKÇEKEN H, Girgin Z (2016). Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(1), 167 - 173.
Chicago AYSAL FARUK EMRE,BAYRAKÇEKEN HÜSEYİN,Girgin Zekeriya Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 16, no.1 (2016): 167 - 173.
MLA AYSAL FARUK EMRE,BAYRAKÇEKEN HÜSEYİN,Girgin Zekeriya Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol.16, no.1, 2016, ss.167 - 173.
AMA AYSAL F,BAYRAKÇEKEN H,Girgin Z Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2016; 16(1): 167 - 173.
Vancouver AYSAL F,BAYRAKÇEKEN H,Girgin Z Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2016; 16(1): 167 - 173.
IEEE AYSAL F,BAYRAKÇEKEN H,Girgin Z "Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi." Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16, ss.167 - 173, 2016.
ISNAD AYSAL, FARUK EMRE vd. "Taşıt Vites Kutularında Kademe Artışının Analizi". Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 16/1 (2016), 167-173.