STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri

Yıl: 2016 Cilt: 4 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 43 - 67 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin STEM ve STEM temelli ders etkinliklerine yönelikgörüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni ilegerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Kayseri ilinde bulunan üç farklı ortaokulda görev yapan beş fen bilimleriöğretmeni katılmıştır. Katılımcılardan biri kadın diğerleri erkek öğretmenlerdir. Araştırmada veriler, yarıyapılandırılmış görüşme kullanılarak dört gün boyunca toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analiziyleanaliz edilmiştir. Yapılan görüşmelerde öğretmenlerin STEM temelli etkinlikleri fen alanlarından özelliklefizik alanı ile bağdaştırdıkları ve fizik konularına uygun olarak gördükleri, fen dersi ile teknoloji,mühendislik ve matematik arasında bir ilişki olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca, STEM temellidersleri uygulamak istedikleri ancak zaman ve malzeme sıkıntısı açılarından bu durumu yapamadıklarınısavunmuşlardır. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak; STEM ve STEM temelli ders etkinlikleri ile ilgiliverilen eğitimlerin sayısı arttırılmalı ve eğitimlerin içeriği/ kapsamı genişletilmelidir. Ayrıca eğitimsonrasında da öğretmenlerle iletişim kesilmemeli ve onların farklı konularda yaşayabilecekleri sıkıntılarnoktasında destek olunmalı şeklinde önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Ideas of Science Teachers took STEM Education about STEM based Activities

Öz:
The purpose of this study was to examine the views of science teachers who trained aboutSTEM regarding the STEM and STEM based activities. The research method of this study is thequalitative research method. The design of this study is the phenomenology. Purposive samplingmethodology has been chosen for this study. Therefore, participants were the five science teachers whotrained about STEM in advance. These teachers are working in three different secondary schools inKayseri, Turkey and were randomly selected as a volunteer. While one participant was female, other fourparticipants were male. Data was collected by semi-structured interviews. Data analysis was executed bycontent analysis. Based on the results, participants mentioned that STEM based activities should be appliedat the physics topics best. Participants also thought that there is a relationship between science andtechnology, engineering, and mathematics. Moreover, all participants stated that they have somedisadvantages in using the STEM based instruction in terms of time and material. As suggestions, thenumber of education regarding STEM based activities should be increased. Moreover, the content of thiseducation regarding the STEM should be expanded. In addition, teachers should be supported in terms oftheir problems about the STEM.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akpınar, B. ve Aydın, K. (2007). Eğitimde değişim ve öğretmenlerin değişim algıları. Egitim ve Bilim,(Educational and Science), 32(144), 71-80.
  • Aydın, S. (2014). Olgu bilim arastırması. Metin, M. (Edt.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (s. 300-301). Ankara: Pegem Akademi.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S. ve Mesutoğlu, C. (2015). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme etkinliği. Arastırma Temelli Etkinlik Dergisi, 5(2), 60-69.
  • Birinci Konur, K., Sezen, G., ve Tekbıyık, A. (2010). Fen ve teknoloji derslerinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerde öğretim teknolojilerinin kullanılabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. Egitim Teknolojileri Arastırmaları Dergisi, 1(2).
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel arastırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design, qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (Third Edition). California: SAGE Publications.
  • Çavaş, B., Bulut, Ç., Holbrook, J. ve Rannikmae, M. (2013). Fen eğitimine mühendislik odaklı bir yaklaşım: ENGINEER projesi ve uygulamaları. Fen Bilimleri Ögretimi Dergisi, 1(1), 12-22.
  • Çepni, S. (2009). Arastırma ve proje çalısmalarına giris. Genişletilmiş 4. baskı, Celepler Matbaacılık, Trabzon.
  • Dugger, W. E. (2010). Evolution of STEM in the United States (Paper) Presented at the 6th Biennial International Conference on Technology Education Research on Dec 8-11, 2010 in Australia.
  • Dugger, Jr., W. E. (2011). Evolution of STEM in the United States. Retrieved August 2015 from http://www.iteaconnect.org/Resources/PressRoom/AustraliaPaper.pdf.
  • Erduran, S. (2013). Fen bilimlerine alanlar arası bakış ve eğitimde uygulamalar. Fen Bilimleri Ögretimi Dergisi, 1(1).
  • Guzey, S. S., Harwell, M. ve Moore, T. (2014). Development of an instrument to assess attitudes toward science, technology, engineering, and mathematics (STEM). School Science and Mathematics, 114(6), 271-279.
  • Karahan, E., Canbazoğlu Bilici, S. ve Ünal, A. (2014). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) egitimine medya tasarım süreçlerinin entegrasyonu. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi. İstanbul, TR.
  • Kırıkkaya, E. B. (2009). İlköğretim okullarındaki fen öğretmenlerinin fen ve teknoloji programına ilişkin görüşleri. Journal of Turkish Science Education, 6(1), 133-148.
  • Marshall, C. ve Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass. National Science Board. (2007). A National action plan for addressing the critical needs of the u.s. science, technology, engineering, and mathematics education system. 20 Eylül 2015 tarihinde http://www.nsf.gov/nsb/stem/ adresinden erişildi.
  • Niess, M. L. (2005). Preparing teachers to teach science and mathematics with technology: Developing a technology pedagogical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 21, 509-523.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications. President's council of advisors on science and technology. (2010). 20 Eylül 2015 tarihinde http:///www.whitehouse.gov/ostp/pcast adresinden erişildi.
  • Ramaley, J. A. (2007). Facilitating change: Experience with the reform of STEM Education. Retrieved August 2011 from http://www.wmich.edu/science/facilitatingchange/Products/RamaleyPresentation.pdf Sanders, M. (2009). Stem, stem education, stemmania. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.
  • Schaefer, M. R., Sullivan, J. F. ve Yowell, J. L. (2003). Standard-based engineering curricula as a vehicle for K- 12 science and math integration. Frontiers in Education, 2, 1-5.
  • Siew, N. M., Amir, N. ve Chong, C. L. (2015). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. SpringerPlus, 4(8), 1-20.
  • Strong, M. G. (2013). Developing elementary math and science process skills through engineering design instruction. Hofstra University.
  • Sullivan, F. R. (2008). Robotics and science literacy: Thinking skills, science process skills and systems understanding. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 373-394.
  • Şahin, A., Ayar, M. C. ve Adıgüzel, T. (2014). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik içerikli okul sonrası etkinlikler ve öğrenciler üzerindeki etkileri. Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri. 14 (1), 1-26.
  • Tekbıyık, A. ve Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Egitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Egitimi Dergisi, 2(2), 23-37.
  • Thomas, T. A., (2014). Elementary teachers' receptivity to ıntegrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. (Doctoral dissertation). Retrieved from Proquest. (3625770).
  • Tüysüz, C. ve Aydın, H. (2009). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin yeni fen ve teknoloji programına yönelik görüşleri. Gazi Egitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 37-54.
  • Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice, 1(1), 11-30.
  • Wang, H. (2012). A New era of science education: science teachers' perceptions and classroom practices of science, technology, engineering, and mathematics (STEM) ıntegration. (Doctoral dissertation). Retrieved from Proquest. (3494678)
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., ve Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2), 2.
  • Williams, J. (2011). STEM education: Proceed with caution. Design and Technology Education: An International Journal, 16(1), 26-35.
  • Yamak, H., Bulut, N. ve Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Egitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265.
  • Yangın, S., ve Dindar, H. (2007). İlköğretim fen ve teknoloji programındaki değişimin öğretmenlere yansımaları.
  • Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 240-252. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
APA Eroğlu S, BEKTAS O (2016). STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. , 43 - 67.
Chicago Eroğlu Seyide,BEKTAS OKTAY STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. (2016): 43 - 67.
MLA Eroğlu Seyide,BEKTAS OKTAY STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. , 2016, ss.43 - 67.
AMA Eroğlu S,BEKTAS O STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. . 2016; 43 - 67.
Vancouver Eroğlu S,BEKTAS O STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. . 2016; 43 - 67.
IEEE Eroğlu S,BEKTAS O "STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri." , ss.43 - 67, 2016.
ISNAD Eroğlu, Seyide - BEKTAS, OKTAY. "STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri". (2016), 43-67.
APA Eroğlu S, BEKTAS O (2016). STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43 - 67.
Chicago Eroğlu Seyide,BEKTAS OKTAY STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 4, no.3 (2016): 43 - 67.
MLA Eroğlu Seyide,BEKTAS OKTAY STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, vol.4, no.3, 2016, ss.43 - 67.
AMA Eroğlu S,BEKTAS O STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2016; 4(3): 43 - 67.
Vancouver Eroğlu S,BEKTAS O STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2016; 4(3): 43 - 67.
IEEE Eroğlu S,BEKTAS O "STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri." Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4, ss.43 - 67, 2016.
ISNAD Eroğlu, Seyide - BEKTAS, OKTAY. "STEM Eğitimi Almış Fen Bilimleri Öğretmenlerinin STEM Temelli Ders Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri". Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 4/3 (2016), 43-67.