Yıl: 2014 Cilt: 39 Sayı: 174 Sayfa Aralığı: 313 - 324 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi

Öz:
Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütünün ana hizmet birimlerinden biri olan Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı, rehberlik ve araştırma merkezlerinin amacı, yapısı, personelinin niteliksel durumu incelenerek örgüt analizi yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara İli'nin 15 ilçesinde bulunan 15 rehberlik ve araştırma merkezinden 14 yönetici, 14 rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri bölümü personeli ve 36 özel eğitim hizmetleri bölümü görüşülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rehberlik ve Araştırma Merkezinin İşlevlerine Yönelik Görüşme Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre rehberlik ve araştırma merkezlerinin eğitim kurumlarıyla iş birliği içinde oldukları belirlenmiştir. RAM'lar ile yükseköğretim kurumlarının ilgili bölümleri arasındaki ilişki kuvvetlendirilmelidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

An Organizational Analysis of Guidance and Research Centers *

Öz:
This study aims to carry out an organizational analysis through investigating the aim, organizational structure and qualitative status of staff members working for Guidance and Research Centres (GRCs) which work under the Directorate General of Special Education Guidance and Counselling Services and function as one of the main service units of Ministry of Education. The study group consisted of 14 administrative, 14 guidance and psychological counselling services unit members and 36 special education services unit members working for 15 research centres located in 15 different townships of Ankara. A total of 64 GRC personnel were interviewed to conduct this study. The Interview Form, geared towards the functions of GRCs, was used as a data collection instrument. The data gathered from the study were analyzed through qualitative analysis method. The findings of this study revealed that educational institutions and guidance and research centres work collaboratively. However, the relationship between GRCs and higher educational institutions should be fortified.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkoyun Kamer, A. (2007). Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Personelinin Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, Türkiye, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Drefs, M. (2000). Assessing the needs of young children. Guidance and Counseling, 17(3), 60-67.
  • Kağan, M. (2005). Devlet ve Özel İlköğretim okulları ile Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde Çalışan Rehber Öğretmenlerin İş Doyumlarının İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara, Türkiye, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Kepçeoğlu, M. (2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. İstanbul: Alkım Yayın Evi
  • Koç, Z. (1998). Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde Görev Yapan Rehber Öğretmenlerin İş Doyumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Kuzgun, Y.(2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • M.E.B. (1985). Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği. Tebliğler Dergisi, 2201.
  • M.E.B. (2001). Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği. Resmi Gazete, 24376.
  • M.E.B (2006). Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumluluklarına İlişkin Yönerge.
  • Neuman, W. L. (2008). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev., S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.
  • Sargın, N. (2003). Rehberlik. Ankara: Mikro Basın-Yayım-Dağıtım
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tatlıoğlu, K. (1999). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisinden Beklentiler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Tiryakioğlu, Ö. (2009). Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Müdürlerinin Özel Eğitim Bölümünün Sorunlarını Algılamaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu, Türkiye, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Topal, H. (2010). Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde (RAM) Görev Yapan Rehber Öğretmenlerin Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Müdürlerinin Yöneticilik Becerilerine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Ülküsel Erdemli, N. (1993). Rehberlik ve Araştırma Merkezleri Devlet Liseleri ve Özel Liselerde Çalışan Rehber Öğretmenlerin Durum Saptaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
APA ASLAN S, BAL E (2014). Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. , 313 - 324.
Chicago ASLAN SEVDA,BAL Elif Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. (2014): 313 - 324.
MLA ASLAN SEVDA,BAL Elif Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. , 2014, ss.313 - 324.
AMA ASLAN S,BAL E Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. . 2014; 313 - 324.
Vancouver ASLAN S,BAL E Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. . 2014; 313 - 324.
IEEE ASLAN S,BAL E "Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi." , ss.313 - 324, 2014.
ISNAD ASLAN, SEVDA - BAL, Elif. "Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi". (2014), 313-324.
APA ASLAN S, BAL E (2014). Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. Eğitim ve Bilim, 39(174), 313 - 324.
Chicago ASLAN SEVDA,BAL Elif Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. Eğitim ve Bilim 39, no.174 (2014): 313 - 324.
MLA ASLAN SEVDA,BAL Elif Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. Eğitim ve Bilim, vol.39, no.174, 2014, ss.313 - 324.
AMA ASLAN S,BAL E Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(174): 313 - 324.
Vancouver ASLAN S,BAL E Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(174): 313 - 324.
IEEE ASLAN S,BAL E "Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi." Eğitim ve Bilim, 39, ss.313 - 324, 2014.
ISNAD ASLAN, SEVDA - BAL, Elif. "Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi". Eğitim ve Bilim 39/174 (2014), 313-324.