Yıl: 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 47 - 67 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel sinizm ve örgütsel sessizlik hakkındaki görüşlerinin neler olduğunu, bu görüşlerin, cinsiyete, kıdem ve kurumdaki çalışma süresi değişkenlerine göre değişip değişmediği, son olarak da öğretmenlerin örgütsel sinizm, örgütsel sessizlik ve örgütsel sessizliğin alt boyutları arasındaki görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırma kapsamında Bolu ilinde taşımalı eğitim- öğretim yapan 10 ortaokulda görevli 90 öğretmene örgütsel sinizm ve örgütsel sessizlik ölçeği uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, t-testi, Kruskal Wallis ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin örgütsel sinizm ve sessizlik düzeyleri ile cinsiyet, kıdem ve kurumda çalışma süresi değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri ile örgütsel sessizliğin alt boyutlarından olan okul ortamı, sessizliğin kaynağı ve izolasyon boyutu arasında orta düzeyde pozitif ilişki olduğu görülmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Teachers’ Perceptions on Organizational Cynicism and Organizational Silence

Öz:
The aim of this research is to identify what the teacher’s perceptions are on organizational cynicism (OC) and organizational silence (OS) and whether these views change according to gender, years of experience and years of office in organization. Also it’s tired to define if there is meaningful relation between teachers’ views on OC, OS and its sub-dimensions. Within the scope of this study, OC and OS scale were applied to 90 teachers working in 10 different transportational teaching schools in Bolu. In the analysis of researchfindings, percentage, frequency, avarage, Standard deviation, t-test, Kruskal Wallis and correlation analysis were used. According to the findings of the research; there is not a significant difference between the teacher’s levels of OC, OS and gender, years of experience and years of office in organization. However, it’s found that there is avarage positive relation between OC level of teachers and school environment, source of OS and isolation
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SEZGİN NARTGÜN Ş, KARTAL V (2013). Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. , 47 - 67.
Chicago SEZGİN NARTGÜN Şenay,KARTAL Vural Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. (2013): 47 - 67.
MLA SEZGİN NARTGÜN Şenay,KARTAL Vural Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. , 2013, ss.47 - 67.
AMA SEZGİN NARTGÜN Ş,KARTAL V Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. . 2013; 47 - 67.
Vancouver SEZGİN NARTGÜN Ş,KARTAL V Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. . 2013; 47 - 67.
IEEE SEZGİN NARTGÜN Ş,KARTAL V "Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri." , ss.47 - 67, 2013.
ISNAD SEZGİN NARTGÜN, Şenay - KARTAL, Vural. "Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri". (2013), 47-67.
APA SEZGİN NARTGÜN Ş, KARTAL V (2013). Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 47 - 67.
Chicago SEZGİN NARTGÜN Şenay,KARTAL Vural Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.2 (2013): 47 - 67.
MLA SEZGİN NARTGÜN Şenay,KARTAL Vural Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.2, 2013, ss.47 - 67.
AMA SEZGİN NARTGÜN Ş,KARTAL V Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 2(2): 47 - 67.
Vancouver SEZGİN NARTGÜN Ş,KARTAL V Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 2(2): 47 - 67.
IEEE SEZGİN NARTGÜN Ş,KARTAL V "Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.47 - 67, 2013.
ISNAD SEZGİN NARTGÜN, Şenay - KARTAL, Vural. "Öğretmenlerin Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Sessizlik Hakkındaki Görüşleri". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/2 (2013), 47-67.