Yıl: 2016 Cilt: 5 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 55 - 61 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri

Öz:
Çevre eğitimi, toplumun tüm kesimlerinde çevre bilincinin geliştirilmesi, çevreye duyarlı, kalıcı ve olumlu davranış değişikliklerinin kazandırılması ve doğal, tarihi, kültürel değerlerin korunması, aktif olarak katılımının sağlanması ve sorunların çözümünde görev almak olarak tanımlanabilir. Bu çalışmamızda Türkiye'deki doğal, tarihi ve kültürel olarak sınıflandırılan milli parkların ekolojik farkındalığın arttırılmasında yeri ve öneminin olup olmadığı 11. sınıf coğrafya dersi müfredatı kapsamında sorgulanacaktır. Milli park eğitimine bağlı olarak gelişen bireysel milli park bilinci, zamanla toplumsal çevre bilincine dönüşecektir. Dünyada giderek daha fazla sayıda ülke, çevre eğitimi ve turizm etkinliklerini doğal, tarihi ve kültürel milli parklara yönlendirmektedir. Bunu ekoloji eğitimi içerisinde farkındalık oluşturmak için kullanabiliriz. Ortaöğretim 11.sınıf coğrafya öğretim programında "Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler" başlığı altında öğrenme alanı olarak "Milli Parklar" kavramı üzerinde de durulmakta, dünyadan örnek milli parklar, nitelikleriyle birlikte tanıtılmakta ve milli parkların neden korunması gerektiğine dikkat çekilmektedir. Buradaki kazanımlar, çeşitli eğitsel uygulamalar yaparak elde edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak ekolojik farkındalığın arttırılmasında milli parkların bir mekan, etkinlik alanı ve bilgilenme sahası olması noktasında etkin bir rol oynayacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Students' Opinions with Regard to the Role of National Parks in the Enhancement of Ecological Awareness

Öz:
Environmental education can be described as development of environmental awareness in all parts of society, gaining of environmentally sensitive, lasting and positive behaviour change, the protection of natural, historical and cultural values, providing individuals active participation, involvement in problem solving process. In this study, it will be investigated the place and importance of the enhancement of ecological awareness of national parks classified in natural, historical and cultural terms in Turkey. Individual awareness of national park built on national park education will turn into the societal environment awareness over time. Many countries channel envrionmental education and tourism activities into natural, historical and cultural parks. We can employ it to develop the awareness in ecological education. In the 11. grade geography curriculum under the title of the learning domain "Global Environment: Regions and Countries" there is a focus on the concept of national park with the worldwide examples detailing them with their qualities while drawing attention to why to protect them. With various educational activities it is tried to reach the attainment. Consequently, national parks thought to be as a space, an activity area and informing domain in the enhancing ecological awareness.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOCALAR A (2016). Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. , 55 - 61.
Chicago KOCALAR ALİ OSMAN Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. (2016): 55 - 61.
MLA KOCALAR ALİ OSMAN Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. , 2016, ss.55 - 61.
AMA KOCALAR A Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. . 2016; 55 - 61.
Vancouver KOCALAR A Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. . 2016; 55 - 61.
IEEE KOCALAR A "Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri." , ss.55 - 61, 2016.
ISNAD KOCALAR, ALİ OSMAN. "Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri". (2016), 55-61.
APA KOCALAR A (2016). Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 5(9), 55 - 61.
Chicago KOCALAR ALİ OSMAN Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi 5, no.9 (2016): 55 - 61.
MLA KOCALAR ALİ OSMAN Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, vol.5, no.9, 2016, ss.55 - 61.
AMA KOCALAR A Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2016; 5(9): 55 - 61.
Vancouver KOCALAR A Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2016; 5(9): 55 - 61.
IEEE KOCALAR A "Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri." Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 5, ss.55 - 61, 2016.
ISNAD KOCALAR, ALİ OSMAN. "Ekolojik Farkındalığın Arttırılmasında Milli Parkların Rolüne İlişkin Öğrenci Görüşleri". Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi 5/9 (2016), 55-61.