Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 18 Sayfa Aralığı: 331 - 345 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil I dersi için geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) uygulamasının, üniversite öğrencilerinin kelime öğrenimine ve kalıcılığına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada yöntem olarak kontrol gruplu ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 91 (42 deney, 49 kontrol) üniversite birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Katılımcılar kontrol ve deney grubu olmak üzere iki gruba ayırılmıştır. Veri toplama aracı olarak New Headway Intermediate Tests kitabından hazırlanan çoktan seçmeli sorular kullanılmıştır. Uygulama toplamda sekiz hafta sürmüştür. Elde edilen analiz sonuçları AG uygulamalarının kelime öğreniminde olumlu etkileri olduğunu göstermiştir. AG teknolojisi sadece öğrencilerin kelime öğreniminde olumlu katkı sağlamamış, aynı zamanda öğrenilen kelimelerin kalıcılığını da sağlamıştır. Çalışmada son olarak ileriki araştırmalara yönelik önerilerde geliştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

The Effect of Augmented Reality Applications in Foreign Language Learning on Vocabulary Learning and Retention

Öz:
This study investigated the effects of the use of augmented reality (AR) in foreign language I course on university students' vocabulary learning and retention. A quasi-experimental pre-test/post-test control group design was employed. The participants were 91 (42 experimental, 49 control) first-year public university students. They were assigned to either an experimental or a control group. A multiple- choice test was developed by Headway Intermediate Tests was used as a data collection tool. The experimental process took eight weeks to complete. According to the findings AR applications has a positive effect on vocabulary learning. AR technology both improved the students' vocabulary learning and help them to remember English words. Some suggestions have made for further applications.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AĞCA, R. 2012: "Yabancı dil öğretiminde basılı materyallere sağlanan mobil çoklu ortam desteğinin kelime öğrenimine ve motivasyona etkisi", Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • AKÇAYIR, M. - DÜNDAR, H. - AKÇAYIR, G. 2016: "What makes you a digital native? Is it enough to be born after 1980?", Computers in Human Behavior, 60, 435-440.
  • AKÇAYIR, M. 2016: "Fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine, tutumlarına ve görev yüklerine etkisi", Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • AZUMA, R. - BAILLOT, Y. - BEHRINGER, R. - FEINER, S. - JULIER, S. - MACINTYRE, B. 2001: "Recent advances in augmented reality", IEEE computer graphics and applications, 21(6), 34-47.
  • BILLINGHURST, M. - KATO, H. - POUPYREV, I. 2001: "Collaboration with tangible augmented reality interfaces", 9. Human-Computer Interaction konferansında sunulmuş bildiri, New Orleans, ABD.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. 2013: Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum, Ankara.
  • ÇAKIR, R. - SOLAK, E. - TAN, S. S. 2016: "Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi", Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.
  • ÇELEBİ, M. 2006: "Türkiye'de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi", Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307.
  • CHAO, P.-Y. - CHEN, G.-D. 2009: "Augmenting paper-based learning with mobile phones", Interacting with Computers, 21(3), 173-185.
  • CHEN, C.-M. - CHUNG, C.-J. 2008: "Personalized mobile English vocabulary learning system based on item response theory and learning memory cycle", Computers & Education, 51(2), 624-645.
  • CHIANG, T. H. - YANG, S. J. - HWANG, G.-J. 2014: "An Augmented Realitybased Mobile Learning System to Improve Students' Learning Achievements and Motivations in Natural Science Inquiry Activities", Journal of Educational Technology & Society, 17(4), 352-365.
  • COHEN, J. 1988: Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, ABD.
  • DECARRICO, J. S. 2001: Vocabulary learning and teaching. Kitap bölümü M. Celce-Murcia & G. He (Editörler), Teaching English as a second or foreign language, Boston.
  • HOLDEN, C. L. - SYKES, J. M. 2012: Leveraging mobile games for place-based language learning, Kitap bölümü F. Fatrick (Editör), Developments in Current Game-Based Learning Design and Deployment (s. 27-45), ABD.
  • HONG, J.-C. - HWANG, M.-Y. - TAI, K.-H. - CHEN, Y.-L. 2014: "Using calibration to enhance students' self-confidence in English vocabulary learning relevant to their judgment of over-confidence and predicted by smartphone self-efficacy and English learning anxiety", Computers & Education, 72, 313-322.
  • HUCKIN, T. N. - HAYNES, M. - COADY, J. 1993: Second language reading and vocabulary learning, New York.
  • KÜÇÜK, S. - YILMAZ, R. - GÖKTAS, Y. 2014: "Augmented reality for learning English: achievement, attitude and cognitive load levels of students", Egitim ve Bilim, 39(176), 393-404.
  • LIN, Z. 2002: "Discovering EFL learners' perception of prior knowledge and its roles in reading comprehension", Journal of research in Reading, 25(2), 172-190.
  • MARIS, A. 1997: New Headway Intermediate Tests, Oxford university press.
  • MAYER, R. E. 2009: Multimedia learning, Cambridge university press.
  • OLUFADI, Y. 2015: "Gravitating towards mobile phone (GoToMP) during lecture periods by students: Why are they using it? and how can it be measured?", Computers & Education, 87, 423-436.
  • OXFORD, R. L. 1990: Language learning strategies: What every teacher should know, Boston.
  • ÖZDEMİR, S. 2010: "Supporting printed books with multimedia: A new way to use mobile technology f or learning", British Journal of Educational Technology, 41(6), E135-E138.
  • THINYANE, H. 2010: "Are digital natives a world-wide phenomenon? An investigation into South African first year students' use and experience with technology", Computers & Education, 55(1), 406-414.
  • VATE-U-LAN, P. 2012: "An augmented reality 3d pop-up book: The development of a multimedia project for English language teaching", 2012 IEEE International Conference on Multimedia and Expo konferansında sunulmuş bildiri, Melbourne, Avustralya.
  • WILKINS, D. A. 1977: Linguistics in Language Teaching, Londra.
  • WU, H.-K. - LEE, S. W.-Y. - CHANG, H.-Y. - LIANG, J.-C. 2013: "Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education", Computers & Education, 62, 41-49.
APA AKÇAYIR M, AKÇAYIR G (2016). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. , 331 - 345.
Chicago AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. (2016): 331 - 345.
MLA AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. , 2016, ss.331 - 345.
AMA AKÇAYIR M,AKÇAYIR G YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. . 2016; 331 - 345.
Vancouver AKÇAYIR M,AKÇAYIR G YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. . 2016; 331 - 345.
IEEE AKÇAYIR M,AKÇAYIR G "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ." , ss.331 - 345, 2016.
ISNAD AKÇAYIR, Murat - AKÇAYIR, Gökçe. "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ". (2016), 331-345.
APA AKÇAYIR M, AKÇAYIR G (2016). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(18), 331 - 345.
Chicago AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.18 (2016): 331 - 345.
MLA AKÇAYIR Murat,AKÇAYIR Gökçe YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.18, 2016, ss.331 - 345.
AMA AKÇAYIR M,AKÇAYIR G YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016; 0(18): 331 - 345.
Vancouver AKÇAYIR M,AKÇAYIR G YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016; 0(18): 331 - 345.
IEEE AKÇAYIR M,AKÇAYIR G "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ." Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.331 - 345, 2016.
ISNAD AKÇAYIR, Murat - AKÇAYIR, Gökçe. "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ KELİME ÖĞRENİMİNE VE KALICILIĞA ETKİSİ". Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 (2016), 331-345.