Yıl: 2012 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 201 - 214 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması

Öz:
Çalışmanın amacı, öğrencilerin akademik yeterliklerine yönelik inançlarınıbelirlemeye yönelik bir ölçüm aracı geliştirmektir. Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA)sonucunda ortaya çıkan dört faktörlü yapının geçerliğini değerlendirmek amacıyladoğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Öncelikli olarak yapılan DFA sonucunda AÖYÖ'nin uyum değerleri incelenmiştir. DFA sonucunda elde edilen uyumindeksleri şöyledir: X2= 513.04 (sd=148, p<.001), (RMSEA=.073, RMR=.04'dir. DFA'ya ek olarak, AÖYÖ'nden elde edilen puanlarınne derece güvenilir olduğunu değerlendirmek için madde analizine dayalı olarakhesaplanan Cronbach alfa iç-tutarlılık katsayılarına bakılmıştır. Katsayılar ölçeğinbütünü için ise 91 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Academic Self- Efficacy Scale: Validity Reliability Study

Öz:
The goal of this study is to develop an assessment instrument in order toevaluate the beliefs of students about their academic sufficiency. Confirmatory factor analysis was conducted in order to evaluate the validity of four factor structurethat was formed as a result of exploratory factor analysis. At the end of confirmatoryfactor analysis that was firstly conducted, academic self sufficiency scale's compliance values were analyzed. Compliance indexes that were obtained by confirmatoryfactor analysis are: X2= 513.04 (sd=148, p<.001), (/sd) =3.47, GFI=.90,RMSEA=.073, RMR=.04. In addition to the confirmatory factor analysis, in order toevaluate the reliability levels of scores that were obtained through academic selfsufficiency scale, Cronbach alpha internal consistency coefficients that were calculated on the basis of item analysis were examined. Coefficients were found for complete scale 91.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Kandemir M, Özbay Y (2012). Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. , 201 - 214.
Chicago Kandemir Mehmet,Özbay Yaşar Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. (2012): 201 - 214.
MLA Kandemir Mehmet,Özbay Yaşar Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. , 2012, ss.201 - 214.
AMA Kandemir M,Özbay Y Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. . 2012; 201 - 214.
Vancouver Kandemir M,Özbay Y Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. . 2012; 201 - 214.
IEEE Kandemir M,Özbay Y "Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması." , ss.201 - 214, 2012.
ISNAD Kandemir, Mehmet - Özbay, Yaşar. "Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması". (2012), 201-214.
APA Kandemir M, Özbay Y (2012). Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 201 - 214.
Chicago Kandemir Mehmet,Özbay Yaşar Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.2 (2012): 201 - 214.
MLA Kandemir Mehmet,Özbay Yaşar Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.2, 2012, ss.201 - 214.
AMA Kandemir M,Özbay Y Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 14(2): 201 - 214.
Vancouver Kandemir M,Özbay Y Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 14(2): 201 - 214.
IEEE Kandemir M,Özbay Y "Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss.201 - 214, 2012.
ISNAD Kandemir, Mehmet - Özbay, Yaşar. "Akademik Özyeterlik Ölçeği (Aöyö) :Geçerlik Güvenirlik Çalışması". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/2 (2012), 201-214.