Yıl: 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 29 - 33 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme

Öz:
Amaç: Eğitimi son birkaç yüzyıla kadar genel tıp eğitimi içinde olan diş hekimliği bilimleri, kurumsal ve yerleşik bir yapıyı genel tıp disiplinlerinin geleneğinden faydalanarak kurmuştur. Takip eden dönemlerde özel ve özgün bir tıbbi disiplin olarak diş hekimliği, teorik ve uygulama alanlarının bilimsel parametrelerini belirlemiş, alt dallarının yapılanmasını oluşturmuş ve bağımsız bilimsel çerçevesini inter/multi disipliner bir düzlemde güncel tıp ve teknolojiye paralel olarak bilimsel dolaşımdaki yerini genişletmiştir. Temel tıp bilimlerin ve primer tıbbi uygulamaların yanı sıra, ağırlıklı olarak, ağız içi tedavi ve ağız cerrahisi, diş hekimliği bilimlerinin müfredatının sınırlarını çizer. Gereç ve yöntem: Bu makalede, teknolojide olduğu gibi eğitimde de öncü olan Kuzey Amerika ve Avrupa ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerindeki anatomi eğitiminin ülkemizle de karşılaştırılarak analizinin yapılması amacıyla söz konusu ülkelerdeki anatomi bölümlerine, içeriğinde her bir bölümün yapılanmasından, ders saatlerine değin, ilgili fakültedeki anatomi eğitim ve öğretiminin detaylarının cevaplanacağı soruları içeren bir anket e-posta ile gönderildi. Bulgular: Gelen cevapların değerlendirmesiyle birlikte anatomi eğitiminin genel bir eğitim öğretim değerlendirilmesi yapıldı.Sonuç: Sonuç olarak, kendi dinamiklerimizle, kendi eğitim-öğretim birikimimizle ve yetişmiş eğitim-öğretim kadromuzla belirlenecek ancak bu örneklerin ışığında geliştirilecek bir model, Türk diş hekimliği fakültelerindeki eğitim için ideal müfredatı oluşturabilir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

An investigation on the anatomy education at dental faculties in European and North American universities

Öz:
Aim: As one of the core disciplines of medicine, dental education is built on long lasting tradition of medical science. Therefore, curriculums of many dentistry schools in the world contain similarities with each other. Courses covering fundamentals of medicine and primary medical applications, as well as dental surgery and dental treatments are main cornerstones of dental programs. On top of that, despite some minor differences, core anatomy courses are identical in terms of content, curriculum and applications for dental and medicine disciplines. As one of the minor differences mentioned before, dental schools have to prioritize head and neck anatomy in comparison with medical schools.Materials and Methods: This study questions the topic for dental schools in Europe and North America compared to schools in Turkey. For this purpose, a survey is prepared to evaluate dental programs in terms of organizational structure in the department, contents for available courses at the faculty and shared with dental schools in the world.Results: A study is conducted to summarize the results of the survey. Conclusions: As a conclusion, an ideal curriculum for dental faculties in Turkey should be based on its own background, experiences and created by its own academic staff.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Balcıoglu HA, Kokten G, Guven Y. Future Perspectives of Anatomy in Dental Education: Quo Vadis? Int J Mor- phol. 2010; 28: 71-73.
  • Brueckner JK, Mac-Pherson BR, Benefits from peer teaching in the dental gross anatomy laboratory. Eur J Dent Educ 2004; 8: 72-77.
  • Gutmann GD, Ma TP, Mac-Pherson BR. Making Gross Anatomy Relevant to Dental Students. J Dent Educ 2003; : 355-358.
  • Lazarius MD, Chınchıllı VM, Leong SL, Kauffman GL Jr. Perceptions of anatomy: Critical components in the clinical setting. Anatomical sciences education ; 5: 187-199.
  • Redwood C J, Towsent GC, The Dead Center of the Dental Curriculum: Changing Attitudes of Dental Stu- dents During Dissection. J Dent Educ 2011; 75: 1333
  • Silverstein ST, Kritz-Silverstein D. A longitudinal study of stress in first-year dental students. J of Dent Educ 2012; : 1195-1199.
  • Vuchkova J, Maybury T, Farah SC, The Educational Value of Online Mastery Quizzes in a Human Anatomy Course for Digital interactive learning of oral radiograph- ic anatomy. Eur J Dent Educ 2012; 16: e79-e87.
  • Bogacki RE, Best A, Abbey LM, Equivalence study of a dental anatomy computer-assisted learning program J Dent Educ. 2004; 68: 867-871.
  • Nance ET, Lanning SK, Gunsolley JC. Dental anato- my carving computer-assisted instruction program: an assessment of student performance and perceptions. J Dent Educ 2009; 73: 972-979.
  • American Dental Association resmi web sitesi http:// www.ada.org/.
APA PAMAY A, BUYUKERTAN M, balcıoğlu h (2017). Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. , 29 - 33.
Chicago PAMAY Alican,BUYUKERTAN Mete,balcıoğlu hüseyin avni Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. (2017): 29 - 33.
MLA PAMAY Alican,BUYUKERTAN Mete,balcıoğlu hüseyin avni Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. , 2017, ss.29 - 33.
AMA PAMAY A,BUYUKERTAN M,balcıoğlu h Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. . 2017; 29 - 33.
Vancouver PAMAY A,BUYUKERTAN M,balcıoğlu h Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. . 2017; 29 - 33.
IEEE PAMAY A,BUYUKERTAN M,balcıoğlu h "Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme." , ss.29 - 33, 2017.
ISNAD PAMAY, Alican vd. "Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme". (2017), 29-33.
APA PAMAY A, BUYUKERTAN M, balcıoğlu h (2017). Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. 7tepe Klinik, 13(2), 29 - 33.
Chicago PAMAY Alican,BUYUKERTAN Mete,balcıoğlu hüseyin avni Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. 7tepe Klinik 13, no.2 (2017): 29 - 33.
MLA PAMAY Alican,BUYUKERTAN Mete,balcıoğlu hüseyin avni Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. 7tepe Klinik, vol.13, no.2, 2017, ss.29 - 33.
AMA PAMAY A,BUYUKERTAN M,balcıoğlu h Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. 7tepe Klinik. 2017; 13(2): 29 - 33.
Vancouver PAMAY A,BUYUKERTAN M,balcıoğlu h Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme. 7tepe Klinik. 2017; 13(2): 29 - 33.
IEEE PAMAY A,BUYUKERTAN M,balcıoğlu h "Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme." 7tepe Klinik, 13, ss.29 - 33, 2017.
ISNAD PAMAY, Alican vd. "Avrupa ve Kuzey Amerika ülkelerindeki diş hekimliği fakültelerinde anatomi eğitimine dair karşılaştırmalı bir İnceleme". 7tepe Klinik 13/2 (2017), 29-33.