Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi

Yıl: 2017 Cilt: 20 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 251 - 256 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi

Öz:
Bu çalışmada bir çekici römork kombinasyonuna etki eden aerodinamik kuvvetler hesaplamalı akışkanlar mekaniği yöntemi ile incelenmiştir. Kuvvet ölçümleri çekici römork için Fluent® programında 4 değişik serbest akış hızında gerçekleştirilmiştir. Sayısal analizler 312 000 - 844 000 Reynolds sayılarında yapılmıştır. Sürtünme ve basınç kaynaklı sürükleme kuvveti belirlenmiştir. Model araç için sürükleme kuvvetini iyileştirmek için bir spoiler tasarlanmıştır. Geliştirilen spoiler ile % 20,9 oranında aerodinamik direnç kuvvetinde iyileşme sağlanmıştır. Çekici römork etrafındaki akış yapısı ve basınç katsayısı dağılımları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

The Analysis of The Effect of The Spoiler Structures on the Truck Trailer Vehicle to Coefficient Drag by Computational Fluid Mechanics

Öz:
In this study, aerodynamic forces which effect to a truck and trailer combinations were investigated with computational fluid mechanics method. The force measurement were performed for the model truck trailer and aerodynamic drag coefficient (CD) was determined numerically in 4 different free flow velocity on the Fluent® program. Numerical analysis of flow were made on the 312 000 - 844 000 Reynolds number. The friction and pressure based drag force distributions were determined. A spoiler designed to improve the drag force for the base model. % 20,9 improvement obtained for the aerodynamic drag coefficient. The flow structure around the truck and trailer and pressure coefficient distributions.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Desai M., Channiwala S. A., Nagarsheth, H. J. Experi- mental and Computational Aerodynamic Investigations of a Car. WSEAS Transactions on Fluid Mechanics 4(3): 359-366, (2008).
  • Ha, J., Shigeru, O.,and Yasuaki, K. Drag Characteristics Of A Pickup Truck According to Bed Geometry. Paper presented at 7th IASME/WSEAS International Confer- ance on Fluid Mechanics and Aerodynamics, Moscow, Russia, (2009).
  • Perzon, S., Janson, J., and Höglin, L. On comparisons be- tween CFD methods and wind tunnel tests on a bluff bod. SAE Technical Paper Series, 01-0805, 1-11, (1999).
  • Perzon, S., and Davidson, L. On transient modeling of the flow around vehicles using the Reynolds equation. In- ternational Conference on Applied Computational Fluid Dynamics (ACFD) Beijing China, 720-727, (2000).
  • Lokhande, B., Sovani, S., and Khalighi, B. Transient sim- ulation of the flow field around a generic pickup truck. SAE Technical Paper Series, 01-1313, 1- 19, (2003).
  • Krajnovic, S., and Davidson, L. Influence of flor motions in wind tunnels on the aerodynamicsof road vehicles. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerody- namics, 93: 677-696, (2005).
  • Apisakkul, K.T., and Kittichaikarn, C. Numerical analysis of flow over car spoiler. Paper presented The Ninth An- nual National Symposium on Computational Science and Engineering Papers ANSCSE-9, Bangkok, Thailand, (2005).
  • Wahba, C. E.M., Al-Marzooqi, H., Shaath, M., Shahin, M., and El-Dhmashawy. T. Aerodynamic Drag Reduction for Ground Vehicles Using Lateral Guide Vanes. CFD Letters, 4(2): 68-78, (2012).
  • Bayındırlı, C., Akansu, Y.E., Salman, M.S., and Çolak, D. The Numerical Investigation of Aerodynamic Structures of Truck and Trailer Combinations, International Journal of Automotive Engineering and Technologies, 4 (3): 139- 145, (2015).
APA bayındırlı c (2017). Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. , 251 - 256.
Chicago bayındırlı cihan Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. (2017): 251 - 256.
MLA bayındırlı cihan Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. , 2017, ss.251 - 256.
AMA bayındırlı c Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. . 2017; 251 - 256.
Vancouver bayındırlı c Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. . 2017; 251 - 256.
IEEE bayındırlı c "Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi." , ss.251 - 256, 2017.
ISNAD bayındırlı, cihan. "Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi". (2017), 251-256.
APA bayındırlı c (2017). Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. Politeknik Dergisi, 20(2), 251 - 256.
Chicago bayındırlı cihan Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. Politeknik Dergisi 20, no.2 (2017): 251 - 256.
MLA bayındırlı cihan Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. Politeknik Dergisi, vol.20, no.2, 2017, ss.251 - 256.
AMA bayındırlı c Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. Politeknik Dergisi. 2017; 20(2): 251 - 256.
Vancouver bayındırlı c Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi. Politeknik Dergisi. 2017; 20(2): 251 - 256.
IEEE bayındırlı c "Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi." Politeknik Dergisi, 20, ss.251 - 256, 2017.
ISNAD bayındırlı, cihan. "Çekici Römork Aracında Spoiler Yapısının Sürükleme Katsayısına Etkisinin Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile Analizi". Politeknik Dergisi 20/2 (2017), 251-256.