YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI

Yıl: 2016 Cilt: 0 Sayı: 67 Sayfa Aralığı: 303 - 314 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI

Öz:
Tarih boyunca insanlar çeşitli amaçlar ve yöntemlerle yabancı dil öğrenme uğraşısı içine girmişlerdir. Yabancı dil öğrenmek, o dilde iletişim kurabilmek için gerekli bilgi ve becerilerin edinilmesi sürecidir. Bir yabancı dil öğrenilirken çoğunlukla ihmal edilen alan edebiyat alanıdır. Bazı öğrencilerin olumsuz bakış açısı ve bilinmeyenden korkma yönelimi dil öğretiminde edebiyatın gözden kaçırılmasına neden olmuştur.Sınıf ortamında yabancı dil eğitim süreci çok çeşitli yöntemlerle desteklenmekte ve sürdürülmektedir. Bu yöntemlere ek olarak kullanılan kaynaklar da önem arz etmektedir. Bu çalışma üniversitede yabancı dil eğitimi alan öğrencilerin, öğrendikleri dil ile ilgili edebiyat dersini ve dersin işleniş yöntemini incelemeyi hedeflemektedir.
Anahtar Kelime:

Literature's Role in Foreign Language Teaching and its Effect on Linguistic Skill Development

Öz:
Humanity tried to learn foreign languages for various purposes, with various methods throughout history. Learning a foreign language is a process of obtaining necessary knowledge and skills to comunicate in that language. In this process, literature generally has been a neglected area. Some students' negative point of view and tendency of being afraid from unknown trivialized literatures usage in foreign language teaching.Process of language teaching being supported with a wide range of methods in classroom. Alongside these methods, sources that being used are also matter of importance. This study aims to examine the literature classes and course content of foreing language learners at university level.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aras, G. (2007). Edebiyatın yabancı dil öğretimindeki rolü, önemi ve etkisinin değerlendirilmesi üzerine durum çalışması ve analizi. Türkiye'de yabancı dil eğitimi ulusal kongresi, 22-23 Kasım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Atun Ermağan, E., Şavlı, F. (2015). Yabancı dil eğitiminde edebi metinler kullanımı. International Journal of Languages' education and teaching. p. 885-893.
  • Bear, J. M. (1998). Anadili ve yabancı dil öğretimi. Hazırlayan Ayşe Kilimci. İstanbul: Papirüs yayınları.
  • Bülbül, M. (2007). Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının yabancı dil eğitimine katkısı- na yönelik bir uygulama. Türkiye'de yabancı dil eğitimi ulusal kongresi, 22-23 Kasım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Büyükkantarcıoğlu, S. N. (2006). Toplumsal gerçeklik ve dil. İstanbul: Multilingual.
  • Can, B. (2009) Muhammed Teymûr'un Fi'l-Kıtâr adlı kısa öyküsünün anlatısal metin yönünden incelenmesi. Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi. 29, s. 29-54.
  • Ceviz, N. (2005). Modern Libya edebiyatı (şiir-öykü). Ankara: Aktif Yayınevi.
  • Çakır, M. (1990). Yabancı dil öğretiminde edebiyatın yeri: metin okuma ve inceleme dersi için öneriler. Kurgu Dergisi. 8, s. 595-601.
  • Demir, Y. (2002). İlk dönem Türk hikâyelerinde anlatıcılar tipolojisi. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Eagleton, T. (2014). Edebiyat kuramı. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Eco, U. (1996). Anlatı ormanlarında altı gezinti. (Çev. K. Atakay). İstanbul: Can Yayınları.
  • Ekmekçi, F. Ö. (1983). Yabancı dil eğitimi kavram ve kapsamı. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 106-115.
  • Er, R. (2012). Çağdaş Arap edebiyatı seçkisi. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Eyuboğlu, S. (1998). Yabancı dil ve kültür. Hazırlayan Ayşe Kilimci. İstanbul: Papirüs yayınları, s. 170-173.
  • Genç, H.N. (2003). Yabancı dil öğretiminde öğretim tekniği olarak dramanın kullanımı ve bir örnek. KKEFD, 8, s. 267-276.
  • Gülsoy, M. (2006). Büyübozumu: Yaratıcı yazarlık. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Gündüzöz, S. (2010). Arapça öğretiminde başvurulacak bazı yöntem ve teknikler. On Dokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, s. 35-53.
  • Güz, N. (1983). Yabancı dil öğretiminde yazınsal betiklerden yararlanma sorunu. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 174-177.
  • İleri, C. (2007). Yazının da yırtılıverdiği yer Bir Bilge Karasu okuması. İstanbul: Metis Yayınları.
  • İnce, Ö. (2002). Yazınsal söylem üzerine. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Medni, B. (2010). Arapça öğretiminde edebi materyallerin kullanımı. Yayımlanmamış
  • yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kocaman, A. (1983). Yabancı dil öğretiminde yeni yönelimler. Türk Dili Dergisi Dil Öğ- retimi Özel Sayısı, 379-380, s. 116-122.
  • Köksal, A. (2003). Dil ile ekin. İstanbul: Toroslu Yayınları.
  • Özünlü, Ü. (1983). Yabancı dil öğretiminde yazınsal metinlerin yeri ve kullanımı. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 178-190.
  • Özünlü, Ü. (2001). Edebiyatta dil kullanımları. İstanbul: Multilingual.
  • Yazıcı, H. (2002). Göç edebiyatı: Doğuyu batıya taşıyanlar. İstanbul: Ka knüs Yayınları.
APA SOYER S (2016). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. , 303 - 314.
Chicago SOYER Senem YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. (2016): 303 - 314.
MLA SOYER Senem YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. , 2016, ss.303 - 314.
AMA SOYER S YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. . 2016; 303 - 314.
Vancouver SOYER S YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. . 2016; 303 - 314.
IEEE SOYER S "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI." , ss.303 - 314, 2016.
ISNAD SOYER, Senem. "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI". (2016), 303-314.
APA SOYER S (2016). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(67), 303 - 314.
Chicago SOYER Senem YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.67 (2016): 303 - 314.
MLA SOYER Senem YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.67, 2016, ss.303 - 314.
AMA SOYER S YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2016; 0(67): 303 - 314.
Vancouver SOYER S YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2016; 0(67): 303 - 314.
IEEE SOYER S "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.303 - 314, 2016.
ISNAD SOYER, Senem. "YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 67 (2016), 303-314.