Yıl: 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 174 - 195 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının konuşma öz yeterlik algı düzeyleri cinsiyet, öğrenim görülen program ve sınıf düzeyi bakımından incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Öz Yeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 884 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının genel konuşma öz yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu, konuşma öz yeterlik algısının cinsiyete ve öğrenim görülen programa göre istatistikî bakımdan anlamlı farklılık gösterdiği ancak öğrenim görülen sınıf düzeyinin konuşma öz yeterlik algısı üzerinde anlamlı farklılığa neden olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Hemşirelik

Pre-service Teachers’ Self-efficacy Perception of their Speaking Skills

Öz:
The purpose of the present study is to determine pre-service teachers’ self-efficacy perception of their speaking skills in relation to different variables. For this purpose, pre-service teachers’ self-efficacy perceptions of their speaking skills in relation to variables of gender, type of the program attended and grade level were investigated. Survey model was employed in the present study. As a data collection tool, “Scale of Pre-service Teachers’ Self-efficacy Perception of Speaking Skills” was used. The sampling of the study consists of 884 pre-service teachers who participated in the study on voluntary basis from the Education Faculty of Kırıkkale University. In the analysis of the data, descriptive statistics, independent samples t-test and one-way variance analysis were used. The analyses revealed that the pre-service teachers’ general perception of their speaking skills is high and self-efficacy perception of speaking skills varies significantly depending on gender and type of the program attended; yet, grade level does not have a significant effect on their self-efficacy perception
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KATRANCI M (2014). Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. , 174 - 195.
Chicago KATRANCI MEHMET Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. (2014): 174 - 195.
MLA KATRANCI MEHMET Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. , 2014, ss.174 - 195.
AMA KATRANCI M Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. . 2014; 174 - 195.
Vancouver KATRANCI M Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. . 2014; 174 - 195.
IEEE KATRANCI M "Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları." , ss.174 - 195, 2014.
ISNAD KATRANCI, MEHMET. "Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları". (2014), 174-195.
APA KATRANCI M (2014). Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 174 - 195.
Chicago KATRANCI MEHMET Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.2 (2014): 174 - 195.
MLA KATRANCI MEHMET Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.2, 2014, ss.174 - 195.
AMA KATRANCI M Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 3(2): 174 - 195.
Vancouver KATRANCI M Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 3(2): 174 - 195.
IEEE KATRANCI M "Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.174 - 195, 2014.
ISNAD KATRANCI, MEHMET. "Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/2 (2014), 174-195.