Yıl: 2014 Cilt: 39 Sayı: 176 Sayfa Aralığı: 457 - 466 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

Öz:
Bu araştırmada okuduğunu anlama ve fen başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel model bağlamında gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını ortaokul 8. sınıf düzeyinde öğrenimine devam eden 132 öğrenci oluşturmaktadır. Probleme yanıt arama amacıyla Fen Maddelerini Anlama Testi (FEMAT), SBS Fen Bilgisi Testi ve Türkçe Okuduğunu Anlama Testi (TOKAT) olmak üzere üç veri toplama aracı kullanılmıştır. Alt problemlerin çözümlemeleri için basit doğrusal regresyon analizi, bağımsız gruplar için t-testi ve ki-kare bağımsızlık testi uygulanmıştır. Bulgulara genel olarak bakıldığında gerek FEMAT ve gerekse TOKAT puanlarının yordayıcı değişken olarak tanımlandığı çözümlemelerde okuduğunu anlama başarısının fen bilgisi başarısını manidar bir biçimde yordadığı görülmüştür. Ayrıca yine FEMAT ve TOKAT'ta yüksek ve düşük düzeyde başarı gösteren katılımcıların fen başarılarının manidar bir biçimde farklılaştığı saptanmıştır. FEMAT ve SBS Fen Bilgisi Testinde yer alan eşleştirilmiş maddelere verilen tepkiler arasında genellikle manidar bir fark olmadığı görülmüştür. Son olarak hem FEMAT ve hem de TOKAT puan ortalamaları çerçevesinde okuduğunu anlama başarısı açısından kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha başarılı olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda okuduğu anlama başarısı ile fen başarısı arasında belirli bir ölçüde ilişkinin olduğunu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bayat N, ŞEKERCİOĞLU G, BAKIR S (2014). Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. , 457 - 466.
Chicago Bayat Nihat,ŞEKERCİOĞLU GÜÇLÜ,BAKIR Sinem Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. (2014): 457 - 466.
MLA Bayat Nihat,ŞEKERCİOĞLU GÜÇLÜ,BAKIR Sinem Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. , 2014, ss.457 - 466.
AMA Bayat N,ŞEKERCİOĞLU G,BAKIR S Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. . 2014; 457 - 466.
Vancouver Bayat N,ŞEKERCİOĞLU G,BAKIR S Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. . 2014; 457 - 466.
IEEE Bayat N,ŞEKERCİOĞLU G,BAKIR S "Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi." , ss.457 - 466, 2014.
ISNAD Bayat, Nihat vd. "Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi". (2014), 457-466.
APA Bayat N, ŞEKERCİOĞLU G, BAKIR S (2014). Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(176), 457 - 466.
Chicago Bayat Nihat,ŞEKERCİOĞLU GÜÇLÜ,BAKIR Sinem Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim 39, no.176 (2014): 457 - 466.
MLA Bayat Nihat,ŞEKERCİOĞLU GÜÇLÜ,BAKIR Sinem Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, vol.39, no.176, 2014, ss.457 - 466.
AMA Bayat N,ŞEKERCİOĞLU G,BAKIR S Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(176): 457 - 466.
Vancouver Bayat N,ŞEKERCİOĞLU G,BAKIR S Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(176): 457 - 466.
IEEE Bayat N,ŞEKERCİOĞLU G,BAKIR S "Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi." Eğitim ve Bilim, 39, ss.457 - 466, 2014.
ISNAD Bayat, Nihat vd. "Okuduğunu Anlama ve Fen Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi". Eğitim ve Bilim 39/176 (2014), 457-466.