Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi
Yıl: 2003 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 95 - 100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi
Öz: Amaç: Bu çalışmada stajyer öğrencilerin dermatoloji eğitimi konusundaki eğilim, öneri, eleştiri ve katkılarının araştırılması ve bu veriler ışığında aktif dermatoloji eğitiminin irdelenmesi amaçlanmıştır.Materyal ve Metod: Çalışma dermatoloji stajı yapan 112 adet dönem-5 öğrencisi üzerinde yapıldı. Öğrencilere 1 aylık staj süresi sonunda dermatoloji eğitimi ile ilgili çeşitli sorular içeren bir anket formu verildi ve sonuçlar değerlendirildi.Sonuç: Stajyer öğrencilerin büyük bir çoğunluğu klinik ve poliklinik çalışmalarının her kademesinde aktif bir eğitimden yana görüş belirtmişlerdir. Dermatoloji eğitiminin planlanmasında bu görüşlerin de göz önüne alınmasının uygun olacağı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
Active education of students in dermatology
Öz: Background and Design: The aim of education is to give valuable and practical information in a short time and to teach how to use these knowledge reasonably in real life. Medical students are getting their education on dermatology in fifth class for one month. Some conflicts are existent on the issue of "how we educate our dermatology students?".Material and Methods: A questionnaire was applied to 112 fifth class dermatology students at the end of their 1 month education and asked to give answers to questions on quality, effectiveness, time, examination, and their conclusions about dermatology education. Conclusion: Fifth class medical students have some reasonable critics and suggestions on dermatology education. They are willing to involve actively in their education. Medical staff should take care of on the quality and method of dermatological educatoin.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA | ÖZCAN A, ŞENOL M, KARACA Ş (2003). Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. , 95 - 100. |
Chicago | ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. (2003): 95 - 100. |
MLA | ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. , 2003, ss.95 - 100. |
AMA | ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. . 2003; 95 - 100. |
Vancouver | ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. . 2003; 95 - 100. |
IEEE | ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi." , ss.95 - 100, 2003. |
ISNAD | ÖZCAN, Atilla vd. "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi". (2003), 95-100. |
APA | ÖZCAN A, ŞENOL M, KARACA Ş (2003). Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi, 13(2), 95 - 100. |
Chicago | ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi 13, no.2 (2003): 95 - 100. |
MLA | ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi, vol.13, no.2, 2003, ss.95 - 100. |
AMA | ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi. 2003; 13(2): 95 - 100. |
Vancouver | ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi. 2003; 13(2): 95 - 100. |
IEEE | ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi." Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi, 13, ss.95 - 100, 2003. |
ISNAD | ÖZCAN, Atilla vd. "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi". Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi 13/2 (2003), 95-100. |