Yıl: 2003 Cilt: 13 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 95 - 100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi

Öz:
Amaç: Bu çalışmada stajyer öğrencilerin dermatoloji eğitimi konusundaki eğilim, öneri, eleştiri ve katkılarının araştırılması ve bu veriler ışığında aktif dermatoloji eğitiminin irdelenmesi amaçlanmıştır.Materyal ve Metod: Çalışma dermatoloji stajı yapan 112 adet dönem-5 öğrencisi üzerinde yapıldı. Öğrencilere 1 aylık staj süresi sonunda dermatoloji eğitimi ile ilgili çeşitli sorular içeren bir anket formu verildi ve sonuçlar değerlendirildi.Sonuç: Stajyer öğrencilerin büyük bir çoğunluğu klinik ve poliklinik çalışmalarının her kademesinde aktif bir eğitimden yana görüş belirtmişlerdir. Dermatoloji eğitiminin planlanmasında bu görüşlerin de göz önüne alınmasının uygun olacağı sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelime: Araştırma teknikleri Dermatoloji Anketler Eğitim, mesleki

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Active education of students in dermatology

Öz:
Background and Design: The aim of education is to give valuable and practical information in a short time and to teach how to use these knowledge reasonably in real life. Medical students are getting their education on dermatology in fifth class for one month. Some conflicts are existent on the issue of "how we educate our dermatology students?".Material and Methods: A questionnaire was applied to 112 fifth class dermatology students at the end of their 1 month education and asked to give answers to questions on quality, effectiveness, time, examination, and their conclusions about dermatology education. Conclusion: Fifth class medical students have some reasonable critics and suggestions on dermatology education. They are willing to involve actively in their education. Medical staff should take care of on the quality and method of dermatological educatoin.
Anahtar Kelime: Questionnaires Education, Professional Investigative Techniques Dermatology

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA ÖZCAN A, ŞENOL M, KARACA Ş (2003). Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. , 95 - 100.
Chicago ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. (2003): 95 - 100.
MLA ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. , 2003, ss.95 - 100.
AMA ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. . 2003; 95 - 100.
Vancouver ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. . 2003; 95 - 100.
IEEE ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi." , ss.95 - 100, 2003.
ISNAD ÖZCAN, Atilla vd. "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi". (2003), 95-100.
APA ÖZCAN A, ŞENOL M, KARACA Ş (2003). Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi, 13(2), 95 - 100.
Chicago ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi 13, no.2 (2003): 95 - 100.
MLA ÖZCAN Atilla,ŞENOL Mustafa,KARACA Şemsettin Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi, vol.13, no.2, 2003, ss.95 - 100.
AMA ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi. 2003; 13(2): 95 - 100.
Vancouver ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi. Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi. 2003; 13(2): 95 - 100.
IEEE ÖZCAN A,ŞENOL M,KARACA Ş "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi." Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi, 13, ss.95 - 100, 2003.
ISNAD ÖZCAN, Atilla vd. "Dermatolojide aktif öğrenci eğitimi". Türkiye Klinikleri Dermatoloji Dergisi 13/2 (2003), 95-100.