Yıl: 2014 Cilt: 13 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1473 - 1492 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının eğitim inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, eğitim inançlarının ve eleştirel düşünme eğilimlerinin "cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen program, kitap okuma durumu, anne ve baba eğitim durumu" değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma evrenini, 2012-2013 eğitim- öğretim yılı Bahar yarıyılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören toplam 908 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında "Eğitim İnançları Ölçeği (EİÖ)" ve "California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CEDEÖ)" kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, betimsel istatistikler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, t testi ve Anova kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının eğitim inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymaktadır
Anahtar Kelime:

The Relationship Between Pre-Service Teachers’ Educational Beliefs and Their Critical Thinking Tendencies

Öz:
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TUNCA N, ULUBEY Ö, ŞAHİN S (2014). Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. , 1473 - 1492.
Chicago TUNCA NIHAL,ULUBEY Özgür,ŞAHİN Senar ALKIN Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. (2014): 1473 - 1492.
MLA TUNCA NIHAL,ULUBEY Özgür,ŞAHİN Senar ALKIN Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. , 2014, ss.1473 - 1492.
AMA TUNCA N,ULUBEY Ö,ŞAHİN S Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. . 2014; 1473 - 1492.
Vancouver TUNCA N,ULUBEY Ö,ŞAHİN S Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. . 2014; 1473 - 1492.
IEEE TUNCA N,ULUBEY Ö,ŞAHİN S "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki." , ss.1473 - 1492, 2014.
ISNAD TUNCA, NIHAL vd. "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki". (2014), 1473-1492.
APA TUNCA N, ULUBEY Ö, ŞAHİN S (2014). Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online (elektronik), 13(4), 1473 - 1492.
Chicago TUNCA NIHAL,ULUBEY Özgür,ŞAHİN Senar ALKIN Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online (elektronik) 13, no.4 (2014): 1473 - 1492.
MLA TUNCA NIHAL,ULUBEY Özgür,ŞAHİN Senar ALKIN Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online (elektronik), vol.13, no.4, 2014, ss.1473 - 1492.
AMA TUNCA N,ULUBEY Ö,ŞAHİN S Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online (elektronik). 2014; 13(4): 1473 - 1492.
Vancouver TUNCA N,ULUBEY Ö,ŞAHİN S Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki. İlköğretim Online (elektronik). 2014; 13(4): 1473 - 1492.
IEEE TUNCA N,ULUBEY Ö,ŞAHİN S "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki." İlköğretim Online (elektronik), 13, ss.1473 - 1492, 2014.
ISNAD TUNCA, NIHAL vd. "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki". İlköğretim Online (elektronik) 13/4 (2014), 1473-1492.