Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 3438 - 9630 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sınıf ve ortaokul matematik öğretmenlerinin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını incelemektir. Çalışmada, öğretmenlerin verilen ifadelerdeki kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların altında yatan sebeplere ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bartın ilinde bir ilkokulda ve ortaokulda görev yapan 4 sınıf ve 4 ortaokul matematik öğretmeni olmak üzere toplam 8 öğretmen ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel yaklaşıma dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak altı sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanarak, ses kaydına alınmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, hem sınıf öğretmenlerinin, hem de ortaokul matematik öğretmenlerinin çoğunun kavram yanılgılarının ne olduğunu ve bu yanılgıların nedenlerini ifade etmede zorlandıkları görülmüştür. Özellikle bir sayıyı 10 ile çarpmada yanına sıfır eklenmesi, virgülden sonraki sıfırların etkisinin olmaması gibi pedagojik kaynaklı kavram yanılgılarının nedenini tam olarak açıklayamadıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında, öğretmenlerin kavram yanılgılarına ilişkin açıklamalarını geliştirici önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Explanations of Primary and Middle School Mathematics Teachers on Misconceptions

Öz:
The aim of the study is to examine the explanations of the primary and middle school mathematics teacher about misconceptions. In this study, the teachers' opinions were taken about what misconception is and underlying causes of these misconceptions. The study was conducted totally with 8 teachers, 4 primary teachers and 4 middle school mathematics teachers of them working in primary and middle school in Bartın province in the 2015-2016 academic year. In the study, qualitative approach basedcase study was used. As data collection tool, interview form consisting 6 questions was used. Having been collected with semi-structured interview technique, the obtained data were taken to the audio record. In the analysis of data, qualitative data analysis techniques were used. As a result of the study, it was seen that the majority of both primary teachers and middle mathematics teachers had difficulty in expressing what misconception is and the reasons for these misconceptions. In particular, it was determined that they could not explain exactly cause of pedagogic basedmisconceptions such as 0 adding side-on multiply a number with 10, lack of effect of zero next comma. In light of the obtained results, suggestions which develop instructional explanations about misconceptions of the teachers were made.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA GÖKKURT ÖZDEMİR B, BAYRAKTAR R, Yılmaz M (2017). Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. , 3438 - 9630.
Chicago GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,BAYRAKTAR Ramazan,Yılmaz Muamber Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. (2017): 3438 - 9630.
MLA GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,BAYRAKTAR Ramazan,Yılmaz Muamber Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. , 2017, ss.3438 - 9630.
AMA GÖKKURT ÖZDEMİR B,BAYRAKTAR R,Yılmaz M Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. . 2017; 3438 - 9630.
Vancouver GÖKKURT ÖZDEMİR B,BAYRAKTAR R,Yılmaz M Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. . 2017; 3438 - 9630.
IEEE GÖKKURT ÖZDEMİR B,BAYRAKTAR R,Yılmaz M "Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları." , ss.3438 - 9630, 2017.
ISNAD GÖKKURT ÖZDEMİR, Burçin vd. "Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları". (2017), 3438-9630.
APA GÖKKURT ÖZDEMİR B, BAYRAKTAR R, Yılmaz M (2017). Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 3438 - 9630.
Chicago GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,BAYRAKTAR Ramazan,Yılmaz Muamber Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.2 (2017): 3438 - 9630.
MLA GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,BAYRAKTAR Ramazan,Yılmaz Muamber Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, 2017, ss.3438 - 9630.
AMA GÖKKURT ÖZDEMİR B,BAYRAKTAR R,Yılmaz M Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 7(2): 3438 - 9630.
Vancouver GÖKKURT ÖZDEMİR B,BAYRAKTAR R,Yılmaz M Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 7(2): 3438 - 9630.
IEEE GÖKKURT ÖZDEMİR B,BAYRAKTAR R,Yılmaz M "Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları." Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.3438 - 9630, 2017.
ISNAD GÖKKURT ÖZDEMİR, Burçin vd. "Sınıf ve Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (2017), 3438-9630.