İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 359 - 374 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
Öz: Günümüz işletmelerinin üretim yönetimine ilişkin aldıkları kararlarda artık çevre konularını da dikkate almaları gerekmektedir. Çünkü günümüz koşullarında üretilen ürünlerin geri dönüşüm ve tekrar kullanım imkânlarının araştırılması bir zorunluluk olmuştur. Bu yüzden, üretimden arta kalan ve kullanılamaz durumdaki atıkların çevreye vereceği zararın en aza indirmek, alınacak tedbirleri önceden planlamak işletme yöneticilerinin öncelikli sorumluluğudur
Anahtar Kelime: DETERMINATION OF ENVIRONMENTAL SENSITIVITY AND AWARENESS LEVELS OF BUSINESS MANAGERS
Öz: Today's businesses need to take environmental considerations into account when making decisions about production management. Because it is a necessity to investigate the possibilities of recycling and reusing the products produced in today's conditions. Therefore, it is the primary responsibility of business managers to minimize the harm that the remaining waste from the production and unusable waste will give to the environment, and to plan the measures to be taken in advance
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, 6. Baskı, Ankara, Pegem Akademi.
- Aydemir, İzzet (2017). Türkiye’de Çevre Bilinci Kapsamında Tıbbi Atık Üretim Süreçleri ve Yönetimi, Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 13, s.296-311.
- Aydın, A.Hamdi ve Çamur, Ömer (2017). Avrupa Birliği Çevre Politikaları ve Çevre Eylem Programları Üzerine Bir İnceleme, Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 13, s.21-44.
- Aytekin, Pınar (2007). Yeşil Pazarlama Stratejileri, Celal Bayar Üniversitesi, SBE, Sosyal Bilimler, Cilt: 5, Sayı: 2, s.1-20 Manisa.
- Biner, Nur (2014). Tüketicilerin Yeşil Ürün Satın Alma Davranışlarının İncelenmesi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
- Bradley, J.C., T. M. Waliczek & J. M. Zajicek (2010). Relationship Between Environmental Knowledge and Environmental Attitude of High School Students, The Journal of Environmental Education Volume 30, Issue 3, p.17-21
- Cave, Adam H. (2014). Environmentally responsible management in international business: a literature review, Multinational Business Review, Vol. 22 No. 1, 2014 pp. 78-102. DOI 10.1108/MBR-09-2013-0051
- Ceyhan, Sümeyre ve Ada, Serkan (2015). İşletme Fonksiyonları Açısından Çevreye Duyarlı İşletmecilik, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 11, Sayı 26, www.ijmeb.org
- Gök, Ayda ve Türk, Mevlüt (2011). Perakendeci İşletmelerde Çevreyi Koruma Bilinci Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt:16, Sayı: 2, s.125-152.
- Hua, A. K., Marsuki, M. Z. (2014). Public perception towards environmental awareness Case study: Malacca River, International Journal of Academic Research in Environment and Geography , Vol. 1, No. 2, December, 2014, pp. 53 – 61. E-ISSN: 2313-769X
- Katoch, Suman Kumari (2010). A Comparative Study of Environmental Awareness of Secondary School Teachers of Himachal Pradesh, International Journal of Education and Allied Sciences, July-Dec. 2010, Volume 2, No. 2, pp. 143-150 ISSN-0975-8380, Online ISSN-2231-4733
- Keleş, Ceyda (2007). Yeşil Pazarlama Tüketicilerin Yeşil Ürünleri Tüketme Davranışları Ve Yeşil Ürünlerin Tüketiminde Kültürün Etkisi İle İlgili Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi.Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Kuduz, Necla (2011). Yeşil Pazarlama Faaliyetlerinin Tüketicilerin Satın Alma Davranışlarına Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
- Nakıboğlu, Burak (2003). Çevreci Pazarlama Anlayışı ve Tüketicilerin Çevreci Tutumlarının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi İle İlgili Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
- Şua, Esra (2012). Yeşil Pazarlama ve Tüketicilerin Çevre Dostu Ürünleri Kullanma Eğilimleri. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Taştepe, Taşkın ve Aral, Neriman (2014). Üniversite Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Ve Tutumlarının İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2014 Cilt: 3 Sayı: 4, s.142-153.
- Ünver, Seher; Avcıbaşı, İlker Murat ve Özkan, Zeynep Kızılcık (2015). Üniversite Hastanesinde Çalışan Hemşirelerin Çevre Tutumu Ve Farkındalık Düzeylerinin Belirlenmesi, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 2015;18:4
- Yücel, Mustafa ve Ekmekçiler, Ümit Serkan (2008). Çevre Dostu Ürün Kavramına Bütünsel Yaklaşım: Temiz Üretim Sistemi, Eko-Etiket, Yeşil Pazarlama, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Güz-2008 Cilt 7 Sayı 26 s.320-333.
- Yüksel, Hilmi (2015). İşletmelerin Çevreye Duyarlı Üretim Faaliyetlerinin Ampirik Bir Çalışma İle Değerlendirilmesi, Makina Mühendisleri Odası, Endüstri Mühendisliği Dergisi Cilt: 14 Sayı; 2 Sayfa: (21-32), https://www.mmo.org.tr/sites/ default/files/6ec2dceb6d91b0f_ek.pdf
- Zhang, K. and Wen, Z. (2008) Review and challenges of policies of environmental protection and sustainable development in China, Journal of Environmental Management, Volume 88, Issue 4, September 2008, Pages 1249-1261. https://doi.org/10.1016/j.jenvman.2007.06.019Get rights and content
APA | Karahan M (2017). İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. , 359 - 374. |
Chicago | Karahan Mehmet İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. (2017): 359 - 374. |
MLA | Karahan Mehmet İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. , 2017, ss.359 - 374. |
AMA | Karahan M İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. . 2017; 359 - 374. |
Vancouver | Karahan M İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. . 2017; 359 - 374. |
IEEE | Karahan M "İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ." , ss.359 - 374, 2017. |
ISNAD | Karahan, Mehmet. "İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". (2017), 359-374. |
APA | Karahan M (2017). İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Manas Journal of Social Studies, 6(4), 359 - 374. |
Chicago | Karahan Mehmet İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Manas Journal of Social Studies 6, no.4 (2017): 359 - 374. |
MLA | Karahan Mehmet İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Manas Journal of Social Studies, vol.6, no.4, 2017, ss.359 - 374. |
AMA | Karahan M İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Manas Journal of Social Studies. 2017; 6(4): 359 - 374. |
Vancouver | Karahan M İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Manas Journal of Social Studies. 2017; 6(4): 359 - 374. |
IEEE | Karahan M "İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ." Manas Journal of Social Studies, 6, ss.359 - 374, 2017. |
ISNAD | Karahan, Mehmet. "İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIĞI ve FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ". Manas Journal of Social Studies 6/4 (2017), 359-374. |