Yıl: 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 37 - 55 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI

Öz:
Liman işletmelerinin yoğun rekabet ortamında mevcut ve potansiyel müşterilerine hizmetlerini ve faaliyetlerini sunmada ve bu hizmet ve faaliyetlere yönelik bilgilendirme yapmada pazarlama iletişiminin ve pazarlama iletişimi bileşenlerinin önemli bir etkisi bulunmaktadır. Limanların pazarlama iletişimi süreçlerinde kendilerini rakip limanlardan farklılaştırmak ve daha fazla müşteri elde etmek adına odaklandıkları belli başlı unsurlar olabilmektedir. Limanların ard bölgeleri (hinterlandları) ile etkin bağlantılar kurabilmeleri ve bu kapsamda intermodal yönlü liman olabilmeleri farklılaştırıcı unsurlardan birisi olarak değerlendirilebilmektedir. Bu çalışma pazarlama iletişimi kavramı ile bağlantılı olarak intermodal yönlü liman sistemlerine ilişkin temel kavramları incelemektedir. Çalışmanın ana amacı içerik analizi yöntemi ile ESPO (European Sea Ports Organization) üyesi limanların web sitelerinin incelenmesiyle birlikte intermodal taşımacılığa yönelik değişkenlerin pazarlama iletişimlerinde ne derece kullanıldığını belirlemektir. Araştırmanın bulgularına göre "intermodal, multimodal, kombine taşımacılık" terimlerine ve intermodal özelliklerine web sitelerinde en çok yer veren limanların Belçika, Fransa, Hollanda ve Almanya'da Hamburg- Le Havre limanları sırasında olduğu görülmüştür. Bu durum intermodal yönlü liman farkındalığı ile gelişmiş liman sistemleri arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Denizcilik

INTERMODAL PORTS AND MARKETING COMMUNICATION: CONTENT ANALYSIS OF PORT WEB SITES

Öz:
Components of integrated marketing communications haveconsiderable, significant effects for port businesses in highly competitive environment on their services and activities to existing and potentialcustomers as well as informing them about such services and activities. Insuch marketing communication process, ports may focus on integratedmarketing communication elements in order to diflerentiate themselves fromcompeting ports and attract more customers. Having effective intermodalhinterland networks and gaining intermodal characteristics can be regardedas one ofthe diflerentiating factors for ports. This study examines the basicconcepts of intermodal port systems in connection with marketingcommunications concept. The main purpose of this study is to determine towhat extent the member ports of ESPO (European Sea Ports Organization)includes the variables of intermodal transport in their websites. To do this,content analysis is used. According to the findings ofthe study, the terms of"intermodal, multimodal and combined transport" and intermodalcapabilities that ports mostly include in their websites are the Hamburg--LeHavre ports located in Belgium, France, the Netherlands and Germany. Thefindings shows that there is relationship among the advanced port systemsand intermodal oriented port awareness.
Anahtar Kelime:

Konular: Denizcilik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BABACAN, M. (1998) Pazarlamanın İletişimi: Kavramsal bir İrdeleme, Pazarlama Dünyası, Temmuz-Ağustos, Yıl.l2, Sayı.70, ss. 6.
  • BERG, R.V., DE LANGEN, P.W., COSTA, GK (2012) The Role of Port Authorities in New Intermodal Service Development; The Case of Barcelona Port Authority, Research in Transportation Business Management, No.5, pp. 78--84.
  • BERNARD, K., (1995) UNCTAD Monographs on Port Management: Marketing Promotion Tools for Ports, New York, United Nations. BİLGİN, N. (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi, Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • BOZKURT, 1. (2000) İletişim Odaklı Pazarlama iiketiciden Müşteri Yaratmak, Mediacat, İstanbul.
  • CAHOON, S. (2007) Marketing Communications for Seaports: Matter of Survival and Growth, Maritime Policy Management, Vol.34, No.2, pp. 151--168.
  • CAHOON, S., Notteboom, T. (2008) Port Marketing Tools in Logistics Restructured Market Environment: The Quest for Port Royalty, Proceedings of the 2008 International Association of Maritime Economists (IAME) Conference, April, Dalian, China.
  • CERIT, A.G. (2002) Ports and Community Effects: Analysis of the Impact of Marketing Public Relations, Proceedings of the 2002 International Association of Maritime Economists (IAME) Conference, Panama.
  • DENKTAŞ ŞAKAR, G., DEVECİ, D. (2012) lntermodal Transport Orientation of Ports: Focus Group Study. WCTRS Sig Conference, Key Developments in the Port and Maritime Sector, 21- 22 May 2012, Antwerp, Belgium.
  • ESMER, S. (2011) Liman İşletmelerinde Hizmet Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • ESPO (European Sea Ports Organisation) (2013) Port Tracker. http://Www.espo.be/index.php?option=com_content&view=article&id =158&Itemid=53 Erişim Tarihi: 07.07.2013.
  • GÖKSEL B., KOCABAŞ .F. ve ELDEN, M. (1997) Pazarlama İletişimi Açısından Halkla Ilişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, Istanbul.
  • HUTTON, .G., MULHERN, F.J (2002) Marketing Communications: Integrated Theory, Strategy Tactics, Pentagram Publishing, USA.
  • KARASAR, N. (1998) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KOCABAŞ, F., ELDEN, M., YURDAKUL, N. (2002) Reklam ve Halkla İlişkilerde HedefKitle, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • KOTLER, (2004) Integrated Marketing Communications Strategy, http://WWW.pearsoned.ca/highered/diVisions/virtual_tours/kotler/kotler _ch13.pdf, Erişim Tarihi: 03.07.2013
  • KOTLER, P., KELLER, K.L. (2009) Marketing Management, Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
  • LLOYD'S LIST, (2013) Top 100 Container Ports, http://Www.lloydslist.com/ll/news/article412303.ece, Erişim Tarihi: 07.07.2013
  • ODABAŞI, Y. (2002) Pazarlama İletişimi Yönetimi, MadiaCat Yayınları, Istanbul.
  • ODABAŞI, Y., OYMAN, M. (2007) Pazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • PORT OF ANTWERP (2013) lntermodal Solutions. http://www.portofantwerp.com/en/intermodal-solutions Erişim Tarihi: 06.07.20
  • PORT OF HAMBURG (2011) Annual Report 2011, http://www.hamburg-port-authority.de/en/press/Brochures-andpublications/Documents/Annual-Report201 1.pdf, Erişim Tarihi: 06.07.2013
  • PORT OF ROTTERDAM (2010) Port Special Rotterdam Container Port,http://www.portofrotterdam.com/nl/Brochures/Container-specialjune-2010.pdf Erişim Tarihi: 06.07.2013
  • RODRIGUE, J.P. ve NOTTEBOOM, T. (2010) Comparative North American and European Gateway Logistics: The Regionalism of Freight Distribution, Journal of Transport Geography, Vol.18, No.4, pp. 497--507.
  • RODRIGUE, J.P. ve NOTTEBOOM, T. (2010) Foreland-based Regionalization: Integrating Intermediate Hubs with Port Hinterlands, Research in Transportation Economics, Vol. 27, No.], pp. 19-29.
  • SHIMP, T. A. (2013) Advertising Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications, Cengage Learning, USA.
  • UNCTAD (UNITED NATIONS CONFERENCE ON TRADE AND DEVELOPMENT) (1999) Technical Note: The Fourth Generation Port, UNCTAD Ports Newsletter, Vol.l9, pp. 9--12.
  • UNECE (ECONOMIC COMMISSION FOR EUROPE) (2001) Terminology on Combined Transport, New York and Geneva.
  • WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2000) Mass Media Research: An Introduction, Wadsworth Publishing Company, Belmont.
APA ÇAVUŞOĞLU D, DENKTAŞ ŞAKAR G (2013). INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. , 37 - 55.
Chicago ÇAVUŞOĞLU Didem,DENKTAŞ ŞAKAR GÜL INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. (2013): 37 - 55.
MLA ÇAVUŞOĞLU Didem,DENKTAŞ ŞAKAR GÜL INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. , 2013, ss.37 - 55.
AMA ÇAVUŞOĞLU D,DENKTAŞ ŞAKAR G INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. . 2013; 37 - 55.
Vancouver ÇAVUŞOĞLU D,DENKTAŞ ŞAKAR G INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. . 2013; 37 - 55.
IEEE ÇAVUŞOĞLU D,DENKTAŞ ŞAKAR G "INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI." , ss.37 - 55, 2013.
ISNAD ÇAVUŞOĞLU, Didem - DENKTAŞ ŞAKAR, GÜL. "INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI". (2013), 37-55.
APA ÇAVUŞOĞLU D, DENKTAŞ ŞAKAR G (2013). INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 5(2), 37 - 55.
Chicago ÇAVUŞOĞLU Didem,DENKTAŞ ŞAKAR GÜL INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 5, no.2 (2013): 37 - 55.
MLA ÇAVUŞOĞLU Didem,DENKTAŞ ŞAKAR GÜL INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, vol.5, no.2, 2013, ss.37 - 55.
AMA ÇAVUŞOĞLU D,DENKTAŞ ŞAKAR G INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2013; 5(2): 37 - 55.
Vancouver ÇAVUŞOĞLU D,DENKTAŞ ŞAKAR G INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2013; 5(2): 37 - 55.
IEEE ÇAVUŞOĞLU D,DENKTAŞ ŞAKAR G "INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI." Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 5, ss.37 - 55, 2013.
ISNAD ÇAVUŞOĞLU, Didem - DENKTAŞ ŞAKAR, GÜL. "INTERMODAL LİMANLAR {E _PA_ZARLAMA İLETİŞİMİ: LIMAN WEB SITELERININ IÇERIK ANALIZI". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 5/2 (2013), 37-55.